Turan Dursun Sitesi Forumları

Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > Dinlerle İlgili Forumlar > Önerdiğimiz Başlıklar

Duyuru

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 20-11-2006, 09:51
sodomo-- sodomo-- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Mar 2006
Mesajlar: 1.767
Standart Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

1- Hatice: (28 ya da 40 yaşında) Huveylid'ibn Esed'in kızıdır. Daha önce Ebû Hale Zürâre ile evlenmiş ve ondan Hind adında bir kızı olmuştur. O ölünce de Atik ibn Aiz ile evlenmiş Abdu Menaf isiminde bir çocuğu olmuştur; sonra ondan boşanıp Muhammed ile evliliğinde 6 çocuğu olmuştur ama gerek yaşı gerekse çocuklarının bazılarının Muhammed'den mi yoksa önceki kocalarından mı olduğu konusu tartışmalıdır. Özellikle Şii'ler Fatıma dışındaki kızlarının Muhammed'den olmadığını; ikinci kocasından veya kızkardeşinin çocukları olduğunu söylerler. Yaşı 28 ya da 40 dır. Bu konuyu şu linkte incelemiştim:

Hatice'nin yaşı 28 miydi?


2- Sevde bint Zem'an : 50- 55 yaşında olduğu söylenir. Muhammed'in eşleri arasında en az bilgi sahibi olduğumuz o dur. Muhammed ile evlenmeden önce es-Sukran ibn Amir ile evli idi. Kocası onu Habeşistana götürmüş orada Hristiyan olmuş ama Sevde müslümanlığını korumuştur. Daha sonra kocası ölünce Mekke'ye geri dönmüş ve Muhammed bakılması ve yetiştirilmesi gereken ufak çocuklarını yetiştirmesi için onunla evlenmiştir. O da Muhammed'in çocukları ile kendi çocukları gibi yakından ilgilenmiş ve onları yetiştirip büyütmüştür. Lakin Muhammed ondan gördüğü bütün bu iyiliklere rağmen Sevde'nin yaşlı oluşuna daha fazla tahammül edemeyip onu boşamak istemiştir. Prof. İbrahim Canan'in ( Müslim, Rada 47) 'den olayı şöyle aktarır :

"Hz. Sevde (r.a.)'yi Efendimiz boşamak isteyince, büyük kadın gelmiş ve Allah Resulüne adeta yalvarmış...gününü Aişe (r.a.)'ye verdiğini ortaya koymuş, tek isteğinin peygamber zevcesi olarak vefat etmek olduğunu ifade etmişdi ki, bunlar Allah Resulü'nin nikahı altında kalabilmek için yapılan fedakarlıklardı." [Hadis Ansiklopedisi-Kütüb-i Sitte c.3 syf. 69]
Ölmeden önce kendi oturduğu daireyi Aişe'ye vasiyet etmiş ve o ölünce Aişe kendi yatak odasını genişletme imkanı bulmuştu. Bu bilgiyi de Hamidullah İslam Peygamberi s.561 no.1101'de Samhûdi, 2, s. 464'den yaptığı aktarımda buluyoruz.


3- Aişe: (Yaşı kesin olarak 9 'dur) Ebu Bekr'in kızıdır. Muhammed kendisi ile nikahlandığında henüz 6 yaşındaydı, zifafa girdiğinde ise 9. Aişe başlı başına ayrı bir başlık konusudur, bu liste içinde detay bilgi vermeyeceğim ama bilahire ayrı olarak inceleyeceğim. Şimdilik Martin Kings (Ebubekir Siraceddin)'in Hz. Muhammed'in Hayatı kitabı s.142'den bir ufak bir aktarım yapıyorum :

"Aişe (r.a.) şöyle anlatıyor : Ben arkadaşlarımla beraber bebeklerimle oynardım. O sırada Peyganber (s.a.v) gelirdi. Onu görünce arkadaşlarım kaçışırlardı. Fakat Peygamber (s.a.v) onları ben onlarla beraber olmak istediğim için geri getirirdi. Bazen onlar kaçmaya fırsat bulamadan: "Olduğunuz yerde kalın" derdi. Çocukları sevdiği ve kızlarıyla oynamaya alışık olduğu için bazen onlara katılıp oyun oynardı. Oyuncakların ve bebeklerin bir çok rolleri vardı. Aişe (r.a.) şöyle diyor: Bir gün ben oyuncaklarımla oynarken Peygamber (s.a.v) içeri girdi ve : "Ey Aişe bu hangi oyun ?" dedi. Ben "Süleyman'ın atları" dedim. O da bana güldü. Fakat bazen geldiğinde onları rahatsız etmemek için cübbesine bürünür beklerdi."

4- Hafsa: (Yaşı 18-22 arası olarak geçer kayıtlarda) Ömer'in kızıdır. Daha önce Huneys ibn Huzafe ile evliydi ama kocası H. 3. yılında Uhud'da hayatını kaybetti. Hafsa 18 yaşında dul kalmıştı ve babası onu önce Ebu Bekr'e vermek istedi ama o kabul etmedi sonnra Osman'a vermek istemesine rağmen Osman da evlenmek istemedi. (Neden acaba ? Belki Uhud'da ölen kocası Osman'ın yakın bir arkadaşıydı ve Osman onunla evlenme fikrini "etik olarak" kabul edemedi )
Bunun durumu Muhammed'e söyleyen Ömer, Muhammed'den şöyle dedi : "Ya Ömer! Hafsa, Osman’dan, Osman da Hafsa’dan daha hayirli birisiyle evlenecektir."

Ömer büsbütün merak içerisinde kalmıştı. Osman’dan daha hayırlı damat kim olabilirdi ki ? Aradan birkaç gün geçtikten sonra Muhammed Hafsa’ya talib oldu--Osman'dan daha hayırlı olan kişi kendisiydi -- Ömer'e dedi ki: "Sen kızın Hafsa’yı bana nikahlarsın. Ben de kızım Ümmü Gülsüm’ü Osman’a nikahlarım..."

İlginçtir ama Sunni kaynaklarda Ebu Bekr ve Osman'ın Hafza'yı almayı reddetmesinin sebebi olarak bu iki ismin de "Peygamberlerinin Hafza ile evlenmek istediğini bilmeleri" diye geçer. Ömer onların teklifini reddetmelerine çok içerlenmiş ve kızmıştı, normal koşullarda bu iki ismin de saygı ve sevgi duydukları Ömer'in teklifini reddetme davranışında bulunmaları biraz uzak ihtimal, bu yüzden bu tahmin daha uygun düşüyor bu bağlamda.

Ebu Davud'da Ömer'den yapılan bir aktarım ile Muhammed'in onu boşadığı ama sonra tekrar geri aldığı (talak-ı reci) yazılıdır.
(Ebu Davud Talak, c. 2, 2276) Bu durum İbn İshak ve Taberi'de (c.9 dipnot 884 s.131)'de de geçer.

(Talak-ı reci: Koca bir defa “boş ol” “seni boşadım” derse ve sonra pişman olup eşine dönmek isterse ve kadının iddet müddeti geçmemişse mehir vermeden ve tekrar nikah kıymadan eşine dönebilir--Sadreddin Yüksel)


Hafza'nın yaşını şöyle hesaplayabiliriz :

Hicret yılı 622'dir.
Hicretin 45. yılı ölmüştür (S.Ateş S.332)
Yani 667 yılında vefat etti.
Öldüğünde 60 yaşındadır (Tabari c.39 syf.174)
O halde doğumu 607 dir.
Kocası Uhud savaşında ölünce dul kaldı.
Uhud savaşı yılı 625 tir.
Bu durumda dul kaldığında 18 yaşındadır
Babası Ömer o dul kalır kalmaz onu evlendirmek için Ebu Bekr ve Osman'a gitmiştir, kabul görmeyince Muhammed almıştır.
Bu durumda muhtemelen dul kaldığı sene evlenmiştir ve yaşı 18'dir. (Tabii 1 veya 2 yaş fazla olma ihtimali de Muhammed'in onu kocasının ölümüden ne kadar süre sonra aldığına bağlı olarak mümkündür)

5- Zeyneb binti Huzeyma : (30 yaşındaydı) Necidli Huzeyme'nin kızı. İlk kocası müslüman Tufeyl ibni Haris idi ama ondan boşanıp kardeşi Ubeyde bin Haris ile evlendi o da Bedir'de hayatını kaybedince dul kaldı. Muhammed onu amcasından istedi ve 400 dirhem gümüş mehir *vererek aldı. Muhammed onunla evlendiğinde 30 yaşındaydı (Hamidullah, İslam Peygamberi S. 564, n.1104) Muhammed ile evlendikten üç ya da sekiz ay sonra vefat etti.

6- Zeyneb bint Cahş Yaşı 35 ya da 36 dır) Çahş ibn Riab'ın kızı olup asıl adı Berre'dir. Muhammed onun ismini Zeyneb olarak değiştirmiştir. İlginçtir ama Muhammed'in Mustalık gazasında esir aldıktan sonra nikah kıydığı Cüveyriye'nin de ilk ismi Berre'dir. Muhammed'in bizzat kendisinden "Zeyd'in zevcesi" diye bahsederek Kuran ayeti indirdiği (!) tek eşi odur (Ahzap 35-37) ve Zeyneb Hane-i Saadet'de ki eşler arasındaki böbürlenme yarışında hep bunu öne çıkararak diğer eşlere havasını atardı. Muhammed Zeynebi alarak daha önce gayrimeşru olarak görülen bir anlayışı yıkımış ve bunun yerine üvey oğlunun hanımı ile evlenmeyi Kurani anlamda helal kılmıştır. Uğruna ayet bile indirmiş olması aşağıda Hamidullah'tan aşağıda okuyacağınız bir durumun sonucudur :

".... Rsulullah'ın sürekli müdahalesine rağmen Zeyd boşanmak istiyordu. Bir gün Resulullah (AS) onun ailesine karşı gösterdiği bu tutumu değiştirmek amacıyla bizzat evinde onu ziyarete gitti ise de Zeyd'i evde bulamadı. Zeyneb evdeydi ve yaklaşık 36 yaşında olmasına rağmen, safranlı suda yıkanmış elbisesi içinde pek cazibeli bir duruşu vardı; bu görüntü karşısında Resulullah (AS) şöyle söylenmekten kendini alamadı :

"Gönüller bir halden diğer bir hale evirip çeviren Allah'ın şanı ne yücedir !"

(M.Hamidullah, İslam Peygamberi s. 566 no.1106)

Zeyneb'in yaşı :

Hicret yılı 622'dir
Evlendiği yıl (H.3 yılı) 625'dir
Hicretin 20. yılı vefat etmiştir.(Hamidullah s. 567)
Yani 642 yılında
Vefat ettiğinde 53 yaşındaydı. (Tabari c.39 s.182)
O halde doğum tarihi 642 - 53 = 589'dur.
O halde evlendiğinde yaşı 625 - 589 = 36 'dır.


7- Ümmü Seleme: (Yaşı 27 ya da 29' dur) Ebu Umeyye'nin kızıdır. İlk kocası Ebu Seleme ile birlikte islamı ilk yıllarında kabul etmişti. Kocası Habeşistan'a hicret eden müslümanlar arasındadır ve akrabaları onun hicret etmesini engelleyip Mekke'de tutmuşlardır ama daha sonra Medine'ye tek başına gitmesine izin vermişlerdir. Hicretin 3 yılı olan 625'de Uhud savaşında kocası hayatını kaybetmesi üzerine 1 yıl yas tutmuş sonra da Muhammed ile 626 yılında evlenmiştir. İlginçtir kocası Uhud savaşında müslüman bir mücahit olarak hayatını kaybemiştir ama Uhud savaşında müslümanların ağır yenilgi almasına neden olan ünlü komutan Halid b. Velid'in de onun yakın akrabası olduğu söylenir. Genellikle yaşlı olduğu hatta Muhammed'den 1 yaş küçük olduğu söylenir ama bu koskoca bir yalandır. Vefatının hicretin ya 59. yılı ya da 61. yılı olduğu hemen hemen her kaynakta geçer ve ayrıca öldüğünde yaşının 84 olduğu da geçer, Öyleyse hesabımızı şöyle yapabiliriz ;

Ümmü Seleme'nin yaşı

Hicret yılı 622'dir.
59. hicret yılında öldü (Sahih Müslim c.2 dipnot: 1218 s.435)
Yani 681 yılında vefat etti
Öldüğünde 84 yaşındaydı. (Sahih Müslim c.2 dipnot: 1218 s.435)
Öyleyse doğumu 597 dir.
625 yılında Uhud'da kocası öldü ve dul kaldı.
1 yılı kocasının ölümüne üzülerek geçmiştir. (Hadislerde onun böyle yas tutması oldukça fazla geçer)
626 yılında Muhammed onu almıştır.
Bu durumda yaşı 626-597 =29 dur.
Ama eğer Hicretin 61. yılında vefat etti ise o zaman yaşı 27 dir.


8- Cüveyriye: (13, 14 ya da 15 yaşındadır) "Cüveyriyye", "cariyecik" demek. Çok küçük yaştaydı o sırada. 13 yaşında.. .Asıl adı Berre dir ve yahudi Mustalık oğullarından Haris ibn Ebi Dırar'ın kızıdır. Kocasının ismi Musaf bin Safvan dır ama Muhammed'in adamları baskın sırasında onu öldürmüştür.

Beni-Mustalık baskınında esir düştü ve Sabit ibn Kays ibn Şemmas'ın payına düşmüştür. Sâbit onunla mukâtebe yapmıştır. (Mukâtebe: Kölenin bedel karşılığı hürriyetinin verilmesi antlaşması) Cüveyriye'nin hürriyetinin bedeli 400 dirhemdir (ki karşılaştırma yapabilmeniz için şu örnek yerinde olacaktır : O dönem Mekke valisin maaşı aylık 30 dirhemdir) ve bu bedeli ödeyerek onu geri alacak olan ailesi de (öldürülen kocası hariç) esir durumundadır ve bütün servetleri de ganimet olarak ele geçirilmiştir.

Cüveyriye umutsuz bir durumdadır. Bu yaşadıkları onun gibi daha çocuk denecek yaştaki ufak bir kız için fazlasıyla ağırdır ve şok edicidir. İlginçtir ama birileri bu kızın oldukça güzel bir kız olduğu konusunda Muhammed'e haber uçurmuş ve böyle bir güzelliğin ancak ona layık olduğunu söylemişler ve bunun üzerine Muhammed'de onu yanına çağırmıştır. (Tabii kaynaklarda onun Muhammed ile görüşmek istediği de yazılıdır)Cüveyriye'nin o an ki halet-i ruhiyesi köle olmayı kabul edememiş ve kendisini özgürlüğe kavuşturmak için çırpınan ve fazlasıyla korku içinde olan ufacıcık bir kız izlenimi vermektedir. Muhammed ile yaptığı konuşma şöyle geçer :

"Ey Allahın Elçisi ! Ben kabilemin başkanı el-Haris'in kızıyım; başıma gelen felaketi ve içine düştüğüm durumu görüyorsun. Özgürlüğümü tekrar elde edebilmem için bana yardım et ! Allah da sana yardım edecektir" (Hamidullah'ın Muhabbar s.89-90'dan aktarımı)

Buna cevaben Muhammed de der ki : "Bundan daha iyisini ister misin ?" diye sordu. O da: "Bundan daha iyisi nedir" diye sordu. O: Senin fidyeni ben ödeyeyim, sen de benimle evlen" dedi.

Muhammed böyle dünya güzeli körpecik kıza, çözüm olarak kendisi ile evlenmeyi teklif etmiş o da kabul etmek zorunda kalmıştır; hem de kocasının ölümünden sorumlu olan birisinin teklifini. Muhammed onun hürriyet bedeli olan 400 dirhemi Sâbit'e ödeyerek onu satın alır.

Daha da ilginç olanı kaynaklar Cüveyriye'nin babası Haris'in kızının fidye bedelini ödemek için Muhammed'in yanına develer ile birlikte geldiğini ve bu develeri fidye bedeli olarak ödemek istediği yazar.

Haris Muhammed'in yanına gelerek ona şöyle der : "Sen kızımı esir aldın, işte fidyesi"
Muhammed: "Fakat Akik ovasında gizlediğin iki deve nerede ? diye sorar. Bunun üzerine Haris o iki deveyi de getirerek onları da Muhammed''e verir.
(Bu bilgi Martin Kings yani Ebubekir Siraceddin'in "Hz. Muhammed'in Hayatı" s.259'da vardır.)

Tabii bu kızcağız kocasının katili ile evlenecek ve daha kocasının kanı kurumamışken zifafa girmek zorunda kalacaktır.

Cüveyriye'nin yaşını matematiksel olarak hesaplayalım:

Hicret yılı 622'dir
Hicret'in 57. yılında vefat etti.(Hamidullah s.568)
O halde vefat tarihi 679 dur.
Vefat ettiğinde 65 yaşındaydı.(S.Ateş s. 333)
Öyleyse doğum tarihi 614 dür
Evlendiği yıl 628 dir. (Beni Mustalık gazası hicretin 6. yılıdır)
O halde evlendiğinde yaşı: 628 - 614 = 14 dür.



Not : Toplam 30'a yakın isim var hepsini tek tek anlatacağım, yani devamı var.....
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 20-11-2006, 10:07
ozgur_beyin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
ozgur_beyin ozgur_beyin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 07 Sep 2006
Mesajlar: 5.819
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

sevgili Sodomo
* * * * *yazdıklarını okurken ,aklıma Hacıvat *bilmem ne yapar,Karagöz ceremesini çekermiş, deyimi geldi. elimde olmadan güldüm.
* * * * *selamlar
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 21-11-2006, 12:19
sodomo-- sodomo-- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Mar 2006
Mesajlar: 1.767
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

9- Ümmü Habibe : (Yaşı 32 dir) Asıl adı Remle'dir. Ebu Süfyan'ın kızı. İslamı'ın ilk yıllarında kocası ile birlikte müslüman olmuştu. İlk kocası Ubeydullah ile Habeşistana hicret etmiş orda kocası Hristiyan olmuştu. Muhammed Habeşistana bir elçi göndererek onunla nikahını gıyaben kıymış ve elçi ile birlikte onu getirtmiştir. Bu evlilik Hicri 6. yılda oldu.

Babası Muhammed'in ezeli düşmanıdır. Muhammed onun kızını almış ve belkide bu düşmalığı gidermek istemiştir. Ama Süfyan kızı Ümmü Habibe Muhammed ile evlendikten sonra çok değişmiştir. Bir gün Medine'ye Muhammed ile görüşmeye gider ve bir arada da kızını görmek için Muhammed'in evine gider ve kızı ile şu konuşma geçer aralarında :

".....Önce, kızının, yani Resulullah (AS)’in hanımı olan Ümmü Habibe’nin yanına vardı. Küçücük odasında, yerdeki tek sergi, Resulullah (AS)’ın yatağı idi. Ümmü Habibe bunu derhal dürüp kaldırdı. Babası:

“Niçin böyle yaptın?” diye sorunca, ona şöyle cevap verdi:

“Bu Allah’ın Resulünün yatağıdır. Sen ise bir putperestsin ve buna oturamayacak kadar necîssin, pissin.”

Ebû Süfyân ise şu cümleleri homurdandı: (Yazık hem de çok yazık. Hamidullah "homurdandı" ifadesi ile güya Ebu Süfyanı küçümsemeye çalışıyor ama bu tip ifadeler ancak yazarını küçültür, hele hele söz konusu baba-kız arasındaki bir dialog ise )

Kızcağızım! Sen bizi terk ettiginden beri ne kadar değişip bozulmuşsun.

(Hamidullah İslam Peygamberi s. 568-569)

Yaşını şöyle hesaplayabiliriz:

Hicret yılı 622'dir
Hicri 44. yıl vefat etti (İbn Sa'd, et-Tabakat c.8, s.100)
O halde 666 yılında vefat etti.
70 yaşında iken vefat etti (İbn Sa'd, et-Tabakat c.8, s.100)
O halde doğum tarihi 666-70= 596 dır.
Evlendiği tarih 628 dir (Hicri 6.yıl)
O halde evlendiğinde yaşı 628 - 596 = 32 dir.


10- Safiyye: (Yaşı 17 dir) Huyeyy b. Ahtab'ın kızıdır ve asıl adı Zeyneb dir. Muhammed Hayber'in fethinden sonra kocası Kinane b. Ebi Hukayk'ı mücevher dolu "Mesk"in yerini öğrenmek için işkence yaptırdıktan sonra boynunu vurdurarak öldürmüş ve ayırca babası ile kardeşi de Muhammed tarafından öldürülmüştü. (Bu konuyu yakında "Hayber ve Allah'ın vaad ettiği ganimetler" konulu başlıkta daha detaylı inceleyeceğim) Safiyye sadece 2 aylık evli bir kadındı. Muhammed onu esir aldığı kadınlar arasından "safiyy" payı olarak seçmişti.(yani daha ganimet dağıtılmadan önce, Muhammed'in ganimetler arasında istediği malı keyfince seçtiği bir liderlik hissesi olarak)

"Katâde (r.a.) anlatıyor : Resulullah gazveye bizzat iştirak edince onun sehm-i safiyy denen riyaset hissesi olurdu. Bu hisse, taksimden önce
köle, cariye, at gibi ganimete dahil mallardan dilediğinden alırdı. Safiyye validemiz de işte bu hissedendi. Gazveye bizzat iştirak etmediği taktirde
bu hisse gıyabında ayrılırdı, ancak bu durumda seçme hakkı yoktu (ne ayrılmışsa onu kabul ederdi)" [Ebu Davud, Harâc 21, 2993]


Not: Kaynaklar da Safiyye'nin önce Muhammed'in elçisi Dıhye'nin payına düştüğü sonra da yine birilerinin bu güzel kadının ancak bir Allah resulüne yakışacağını söylemeleri üzerine Muhammed'in onu yanına getirttiği ve yüzünü açarak baktığı sonra da Dıhye'ye Safiyye'nin görümcesi yani Kinane'nin kızkardeşini verdiği de yazılıdır. Bu iki ayrı rivayet çelişkilidir çünkü sahm-i safiyy payı daha ganimet dağıtılmadan önce riyaset (liderlik) hissesi olarak komutan tarafından ve onun istediği şekilde seçilir ve bundan sonra ganimet dağıtımı başlar. Tabii Muhammed bu ganimet dağıtımında 1/5 humus payını ayrıca alır.

Muhammed asıl adı Zeyneb olan bu genç ve güzel kızın ismini "ganimet payı / ganimet malı" anlamına gelen "Safiyye" olarak değiştirdi. Artık bir ganimet malı olduğu isminden bile anlaşılıyordu. İlginçtir ki, Muhammed bu evliliğinde bir Kur'ân ayetini de ihlal etmişti.

Bakara 234. Sizden ölenlerin, geride bıraktıkları eşleri, kendi başlarına (evlenmeden) dört ay on gün beklerler. Bekleme müddetlerini bitirdikleri vakit, kendileri hakkında yaptıkları meşru işlerde size bir günah yoktur. Allah yapmakta olduklarınızı bilir.

Muhammed apaçık Kuran'daki "iddet süresi" ile ilgili ayeti ihlal ediyordu.

"....Daha sonra Allah'ın elçisi Hayber dönüşünde, yolda Enes'in annesinin bezediği Safiyye ile zifaf olmuştur" (Buhari Meğazi 64)

".... Hz. Peygamber Hayber den ayrılıp bir hayli yol aldıktan sonra konakladığı Sahba' mevkiinde Hz. Safiyye ile gerdeğe girmiştir.
(İslam Tarihi, A.KÖKSAL,14/291)

Evet, Muhammed'in Hayber'de 4 ay 10 günden daha fazla kaldığını ispatlayacak olan varsa buna cevap verebilir.

İlginç bir bilgi de vardır kayıtlarda Safiyye ile ilgili:

"Ölüm döşeginde iken, mallarının üçte birini Yahudi dinine bağlanmakta ısrar eden yeğenine vasiyet etti. Bazı Müslüman sahabeler bu vasiyetin yerine getirilmesine karşı çıkmışlar, ancak Muhammed (AS)’in hanımı Ayşe, araya girerek vasiyet yapılanın lehine taraf tutmuştur" (Hamidullah. s. 569 no. 1110)

Peki ama ne kadar malı miras olarak bıraktı Safiyye ? Oldukça yüklü bir miktar olduğunu ve gayrimenkuller de bulunduğu yazılıdır kayıtlarda (100 bin dirhem değerinde) kızkardeşinin oğluna bırakmıştır. ( Not: O dönem mekke valisinin aylık maaşı 30 dirhem idi)


Safiyye konusunu İlhan Arsel'den okumak isteyenler bu linkten okuyabilirler:

http://www.ilhan-arsel.org/Kissalar2/kissa214.htm


Martin Kings / Ebubekir Siraceddin der ki: "Safiyye 17 yaşında ve Kinane ile evleneli henüz iki ay olmuştu." (s.287)

Aynı şekilde, Tabari (c.39 s.184)'de de 17 yaşında olduğu--ingilizce kaynaklardan öğrendiğim kadarıyla---yazılıdır.

Yaşını şöyle hesaplayabiliriz :

Hicret yılı 622 dir
Hicri 50 yılında vefat etmiştir. (Hamidullah, no.1110)
Yani 672 yılında
Vefat ettiğinde 60 yaşındaydı. (Vefat ettiği yaşı Türkçe kaynaklarda bulamadım ama internetteki ingilizce Arap sitelerinin hepsinde 60 olarak geçiyor)
O halde doğum tarihi 612 dir.
Evlendiği yıl 629 (Hayber'in fethi)
O halde evlendiğinde 629 - 612 =17 yaşındadır.


Not : Safiyye konusunda bir çok detay bilgiyi önemli olmasına rağmen anlatmadım ama bir ara Safiyye konusunu ayrı bir başlıkta ele almak istiyorum.

Devam edeceğim...
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 21-11-2006, 14:33
frodo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
frodo frodo isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 26 Aug 2006
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 5.877

Onur Üyeliği 

Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Sevgili sodomo:

* * * * * Aklıma takılan bir şey var: Muhammed'in biri (Fatıma) hariç ,evlatlarının hepsi Muhammed'den önce vefat etmişler diye okumuştum. Bu ilginç gelmişti bana. Kaynaklarda da böylemi ?
__________________
İnsani olan her şey kabûlüm.
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 21-11-2006, 15:04
sodomo-- sodomo-- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Mar 2006
Mesajlar: 1.767
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Frodo, bu doğru herşeyden önce 3 erkek çocuğu da ufak yaşta öldü.
Kızlarından Zeyneb hicretin 8. yılı, Rukiye hicretin 2. yılı (kızamıktan), Ümmü Gülsüm hicretin 9. yılı vefat ettiler.

Zeyneb'in çocuklarından Ali, *Mekke'nin fethi zamanında öldü. Kızı Ümame ise teyzesi Fatıma öldükten sonra Ali ile evlenmiştir.

Rukiyye ise Osman'dan dünyaya getirdiği Abdullah adındaki oğlu 2 yaşında öldü.

Ümmü Gülsüm ise Rukiyye'nin vefatından sonra Osman ile evlendi ama ondan çocuğu olmadı.

Fatıma ise Ali'den Hasan, Hüseyin, Ümmü Gülsüm, Zeyneb ve Muhsin adında çocuklar dünyaya getirdi ama Muhsin erken yaşta öldü. Fatıma Muhammed'in ölümünden 6 ay sonra vefat etmiştir.

Hasan ve Hüseyin de Kerbela'da öldürülünce Muhammed'in soyu devam etmemiştir.

Türkiye'de her önüne gelen tarikat şeyhi Muhammed'in soyundan geldiğini iddia ediyor ama bu soy erkeklerden geçen bir soy olamaz. Kızlardan soy geçer mi, orasını bilmem ama eğer bildiğimiz anlamda soy-neseb den bahsediliyorsa olmaz...

Netice itibarı ile Muhammed soyunu devam ettirememiştir.
Çocuklarının ölümü de zannımca bugün için çok basit bir şekilde önlenebilecek hastalıklardan olmuştur. Türkiye'de de hala "ishal" yüzünden ölen çocukaların haddi hesabı yoktur (sadece ishal olan çocuğa su vermedikleri için)
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 21-11-2006, 15:13
Üye Değil
 
Mesajlar: n/a
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Değerli Sodomo,

Ben bu hıza yetişemiyorum inan.
Kim kimle ne zaman evlenmiş?
Kaç çocuğu olmuş?
Özler üveyler karıştı bende.
Ne karışık şeyler bunlar böyle eski eşler vs.

Tabii 11 eş başa bela olsa gerek
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 21-11-2006, 15:40
sodomo-- sodomo-- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Mar 2006
Mesajlar: 1.767
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Billur ne 11 eşi ? En az 22 nikahlı eşi olmuştur hatta 30'un üstünde olduğu da söylenir. Bak internette bir liste buldum eşleri hakkında şimdi bu listeyi doğrulamaya çalışıyorum :

----------------
01-Hatice

02- Sevde binti Zem'a el-Amiriye (Sevde binti Zama)
* Meydan Larousse C.11, s.22

03- Ayse (Aise) Ümmü'l-mü'min Aise bint Ebi Bekr es Sidîk el-Kuresiyye
· Ayse'nin 6 yasinda iken Muhammed'e nikah olduguna dair hadisler için
bak. Sahi-i Buhari Muhtasari C. 10, s.77-79, Hadis no 1553
· Islam Ansiklopedisi C.2, s.201-205, Diyanet Vakfi

04- Safiye binti Huyey bin Ahtâb en-Nadriye el-israilliyye el-Haruniye
· Safiye binti Huyey bin Ahtar, Meydan Larousse C. 10, s. 822
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 246-247
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 265
· Sahi-i Buhari Muhtasari C. 8, s.429, Hadis no 1286
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 285

05- Cüveyriye binti Haris ibn Ebi Dirar el-Müstalikiye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 490

06-Zeynep binti Hüzeyme b. Haris b. Abdullah b. Amr b. Abdumenaf b. Hilal b. Amir b. Sa'saa el-Hilaliyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.4, s. 157

07- Meymune binti Haris el-Hilaliyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 490

08- Mariye binti Sem'un el-Kiptiye el-Misriyye (Cariye, ölen oglu Ibrahim'in
anasi)
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s.485, 502,509

09- Reyhane binti Sem'un el-Kurziye (Cariye)
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 485, 491, 538

10-Zeynep binti Cahs el-Esediyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.2, s. 284, 380
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.3, s. 261
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.4, s. 248-251, 253, 275, 426
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 435, 485, 486, 489, 497
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.6, s. 161, 276, 277, 378, 513, 515
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.7, s. 59, 169, 173, 174, 521,
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.8, s. 162
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.9, s. 181

11-Ümmi Seleme Hind binti Ümeyye el-Mahzumiyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.3, s. 98, 99, 138
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.4, s. 157
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 496

12- Aliye b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 491

13- Esma binti Ka'b el Cevniyye (Umeyme)
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494

14- Ümmi Habibe Remle binti Ebi Süfyan Sahr b. Harb ibn Ümeyye el-Ümeviyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.3, s. 100
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.4, s. 244, 245,-247, 397, 496
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 496, 497
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.8, s. 53
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.10 90, s.

15- Hafsa binti Ömer b. Hattab el-Adeviyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.3, s. 265, 477
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.4, s. 294, 346
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 244, 253, 268, 269, 391, 434, 485, 486, 488, 496, 497, 536, 538
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.6, s. 24
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.7, s. 229, 230, 349, 373, 544,
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.8, s. 57
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.9, s.12,13,
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.10, s.542
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.12, s. 146
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.14, s. 330

16- Müleyka binti Ka'b
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 495

17- Leyla binti Hatim el-ensâriye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 498-499

18- Gaziyye binti Cabir b. Hakim
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 497, 500

19- Ümmü Serik el-Ensariye en-Ensariye en-Neccariye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494, 498

20- Senba
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 486

21- Ali b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s.491

22- Havle binti Hakim es-Sülemi
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 17, 18 492, 497

23- Amre binti Yezid el-Gifariyye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 486

24- Katile binti Kays
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494

25- Esma binti Salt
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494

26- Hamze binti Haris el-Müzeniye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494 (nisanlandi)

27- Havle binti Hüzeyl b. Hubeyre et-Taglibi
· Samdan Muhammed'in yanina gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 491

28- Saraf binti Fudale b. Halife
· Havle binti Hüzeyl bi. Hübeyre et-Taglibi'nin teyzesi, Samdan
Muhammed'in yanina gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 491

29- Emine
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 492

30- Ümeyme binti Numan b. Serahil
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 492, 493

31- Fatima binti Dahhak b. Süfyan
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 59, 493

32- Amre binti Yezid el-Kilabiye
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 494

33- Amre binti Zeyd
· Ibni Kesir, Büyük Islam Tarihi, C.5, s. 492
------

Nasıl ama ? Hem de İbn Kesir'den tek tek bulup çıkarmış mümin kardeşimiz. Helal olsun diyelim ona...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 21-11-2006, 15:58
Üye Değil
 
Mesajlar: n/a
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Değerli Sodomo,

Şaşkınlık içindeyim inan.Bırak bir insanın 22-30 eşi olmasını,bir peygambere yakışacak bir davranış değil bu yaptıkları.Yazacak birşey bulamıyorum...
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 21-11-2006, 16:19
sodomo-- sodomo-- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Mar 2006
Mesajlar: 1.767
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Billur, eş sayısı işin bir yönü, diğer tarafta da eşlerinin yaşı hep bugüne kadar koca koca prof.lar tarafından gizlendi, hasır altı edildi, söylenmedi, anlatılmadı veya yalan söylendi. Eğer kaynaklar ilk elden taranırsa daha neler çıkar ortyaya neler. Baksana sadece İbn Kesir'den 33 eşi çıkartmış bu arkadaş. Bu konuda en detaylı çlışma Arif Tekin'e ait :

http://www.ideefixe.com/Kitap/tanim....IWDE7E2CIDXPWP

Tabii bu yaş konusunda da milleti hep "Peygamber efendimizin hanımlar dul ve yaşlıydı" vb. gibi ifadelerle aldatıyorlar. Dikkat edersen yaşlarını matematiksel ve kaynak bazında yazıyorum bu yüzden çünkü islamcı sitelerde ya bundan hiç bahsedilmez ya da yaşlar 50'nin üstüne çıkarılır.

Bir diğer yönü de bu konunun, Muhammed'in esir aldığı tutsak kadınlar ile kocalarını, babalarını öldürdükten sonra zifafa girmesi ki, bence en dramatik durumlar burada yaşanıyor. Mesela Cüveyriye, Safiyye, Reyhane bu şekilde Muhammed'in kurbanları olmuşlardı. Ama bak islamcı sitelerde hep "peygamber efendimizle evlenmekten büyük şeref duyuyorlardı" vb. ifadeler yazılıdır ki tek kelime ile yalanın dolanın dik alası, üstelik büyük bir şahsiyet bozukluğu var bu adamlarda. Hemen hemen hiç "vicdani" reaksiyon göstermiyorlar konu Muhammed'in kölelerine, cinayetlerine, savaşlarına, recm vb cezalarına gelince...

İşte bunları teşhir etmek lazım tek tek, yoksa şeriat ile mücadele etmek hiç te kolay değil, baksana koca koca okumuş etmiş adamlar nasıl da bağnaz zihniyetlerin kölesi oluyorlar. "İslam geldi güzellik geldi", "islam bana insan olmayı öğretti" gibi laflar edenler ya islamı bilmiyorlar ya insan olmayı...
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 21-11-2006, 16:40
jayjay jayjay isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 24 Jul 2006
Mesajlar: 368
Standart Re: Muhammed'in zevceleri / Ezvâc-ı Tâhirât

Alıntı:
sodomo--";p=&quot´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
6- Zeyneb bint Cahş Yaşı 35 ya da 36 dır) Çahş ibn Riab'ın kızı olup asıl adı Berre'dir. Muhammed onun ismini Zeyneb olarak değiştirmiştir. İlginçtir ama Muhammed'in Mustalık gazasında esir aldıktan sonra nikah kıydığı Cüveyriye'nin de ilk ismi Berre'dir. Muhammed'in bizzat kendisinden "Zeyd'in zevcesi" diye bahsederek Kuran ayeti indirdiği (!) tek eşi odur (Ahzap 35-37) ve Zeyneb Hane-i Saadet'de ki eşler arasındaki böbürlenme yarışında hep bunu öne çıkararak diğer eşlere havasını atardı. Muhammed Zeynebi alarak daha önce gayrimeşru olarak görülen bir anlayışı yıkımış ve bunun yerine üvey oğlunun hanımı ile evlenmeyi Kurani anlamda helal kılmıştır. Uğruna ayet bile indirmiş olması aşağıda Hamidullah'tan aşağıda okuyacağınız bir durumun sonucudur :

".... Rsulullah'ın sürekli müdahalesine rağmen Zeyd boşanmak istiyordu. Bir gün Resulullah (AS) onun ailesine karşı gösterdiği bu tutumu değiştirmek amacıyla bizzat evinde onu ziyarete gitti ise de Zeyd'i evde bulamadı. Zeyneb evdeydi ve yaklaşık 36 yaşında olmasına rağmen, safranlı suda yıkanmış elbisesi içinde pek cazibeli bir duruşu vardı; bu görüntü karşısında Resulullah (AS) şöyle söylenmekten kendini alamadı :

"Gönüller bir halden diğer bir hale evirip çeviren Allah'ın şanı ne yücedir !"

(M.Hamidullah, İslam Peygamberi s. 566 no.1106)

Zeyneb'in yaşı :

Hicret yılı 622'dir
Evlendiği yıl (H.3 yılı) 625'dir
Hicretin 20. yılı vefat etmiştir.(Hamidullah s. 567)
Yani 642 yılında
Vefat ettiğinde 53 yaşındaydı. (Tabari c.39 s.182)
O halde doğum tarihi 642 - 53 = 589'dur.
O halde evlendiğinde yaşı 625 - 589 = 36 'dır.
Sevgili hocam "Cahş" Arapça'da "eşek" demektir. Şimdi bu "Eşeğin kızı" mı oluyor? Özgür beyin dostum arapçayı daha iyi bilir. Cevaplarsa sevinirim.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 13:09 .