Orijinalini görmek için tıklayınız : Rahimlerde olanı O bilir (Lokman-34)
Rahimlerde olanı O bilir (ve ya’lemu mâ fîl erhâm)
''Lokman-34 : Kıyamet vakti hakkındaki bilgi, ancak Allah'ın katındadır. Yağmuru O yağdırır, rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilemez. Yine hiç kimse nerede öleceğini bilemez. Şüphesiz Allah, her şeyi bilendir, her şeyden haberdardır.''
Günümüz itibariyle mucizeyi bırakın marifet bile sayılamayacak kadar basit bir eylemi (hamilelik ya da cinsiyet tesbiti) tanrısallığın (sadece Allah'a has) üstün niteliklerinden (gaybı görme anlamında) birisi saymak mümkün müdür?
Burada ilginç olan şeylerden biri de, "Yağmuru O yağdırır, rahimlerde olanı O bilir" cümlesi. Ne alaka yani şimdi? Ya da neden bu cümle "Kar yağdırmak ondan sorulur, besinler ince barsaktan emilir" şeklinde değil?
Yağmurun yağdığı ve kadınların çocuk doğurduğu, doğumun da rahimden gerçekleştiği gibi "hiçbir çağda kat'a bilinemeyecek" derûn şeylerin bilindiği mi gösterilmek istenmiş?
Daha ne harikalar var değil mi Kuran'da:
Şura 32-33:Denizde dağlar gibi yüzen gemiler, O’nun varlığının delillerindendir. O, dilerse rüzgârı durdurur da onlar denizin üstünde durakalırlar. Elbette bunda çok sabreden, çok şükreden herkes için ibretler vardır.
İbrete dikiz! Geminin sadece rüzgarla gidebildiğini bugün biz çok iyi biliyoruzdur, değil mi?
cenkvarol
14-10-2011, 01:41
Sn. egmont, aslında bana kalırsa en az yağmurun yağmasındaki basitlik kadar bu cümleyi de basit bir şekilde düşünmek gerek. Bu şekilde düşününce kast edilenin cinsiyet olduğu açıktır. Yalnız bu ifade biraz ucu açık bir cümle olduğu için farklı taraflara da kolaylıkla cekilebilir. Mesela size gelebilecek cevaplardan birisini ben söyliyeyim; burda kastedilen bize göre cinsiyet belirlendikten sonraki durum değil ondan önceki durum, mesela ana rahmindeki ilk hücrenin oluştuğu an ceninin erkek mi kız mı olacağını birtek ben bilirim diyor allah.
selamun aleykum
surenin ismi lukman olarak yazılmalı.
bir şey düşünelim bu şey kendisinde bulunmaması gereken bir kusura sahib olsun ancak adil de olsun sonra bu şey kusursuz olarak yaratılmadan önce bir talebinde dursun yani bir şey istesin ve seyretsin. bu talebi kim gerçekleştirecek.
bu ayet de bu talebi gerçekleştirecek kimsden bahis vardır. bu kimse öyle bir kimsedir ki bir bunu şöyle açıklayalım. bu taleb kendisinin kafasındaki bir hayrı hamele eden şey bu kusuru gidersin der.
örnek verelim. mesela bir şişe taleb ediyor ve diyor ki benim kafamdaki baba anlayışı beni yapanın bu şişeye su doldurmasıdır. talebin kafasındaki baba anlayışı da bu olsun. yani yapılan şey kendisinin içeriğini de yapan şey doldursun diye düşünsün.
sonra tam bir elçi gibi dursun. bundan sonra bizim anladığımız manada bir baba yaradan tealaya yönelsin ve bir hayrı apaçık ayet veya hayalden müteşekkil kılsın.
toplamda şöyle diyebiliriz. bir rahimde olan şey esasen kendisinde kusur bulunmaması gerektiğini düşünen bir kimsenin bu kusuru gidermesi konusundaki kendisini oluşturan şeyin idrakle kendisini doldurması ve elçi denen şeyin durup o meselede asıl hamele edecek kimsenin bir hayrı beyan etmesini ister.
rahimlerdeki dendiği zaman o rahme konulan şeyden bahsedilmiyor. o rahmin sahibinin o rahimden gelecek çocuğun kusurunu halletmesi konusunda yaratılışına da ek yapmak suretiyle bir düşüncesinin dile getirilmesi vardır.
daha en başta rahim sahibi der bu çocuğa baba olacak kimse değil benim kafamdaki bu çocuğa baba olacak kimse bu işi yapsın. buradaki cinsiyet belirlemesinde ise eril kavram dişi kavramına baskındır. yani bu rahinmdeki şey doğana kadar erildir denmekte.
yani kendisini apaçık ortaya koyana kadar erkekmiş gibi addedilir. zaten fi ile başlayıp mi ile bitiş de bunu göstermekte denmekte ki bu kız çocuğunun kusurunu giderecek şey hayalim mi yoksa gerçekten buna babalık yapabilecek bir kimse mi var?
rahimlerden kasıt kısaca şu olmalıdır.
bir hayır olan çocuk esasen eğer ki ayetlerle kusurları giderilmezse kız olarak dünyaya gelir. ALLAHU teala kız olmak dediğimiz en ufak bir hatayı beyan eden kırılgan bir yapıya sahib olacak bir şey dünyaya gelecek der.
cinsiyet bize göredir. ALLAHU tealaya göre cinsiyet değil kulluk esastır.
bu açıdan rahim sahibi açısından olaya bakılırsa kadın bu durumu bilir ve der ki bu çocuk elçi gibi durdurulmasın aslında olması gereken halde beyanat da bulunacak bir kimse olarak ayetle veyahut emirle dolsun.
toparlayacak olursak. ALLAHU tealanın nazarında doğan her canlı kız gibidir. bundaki dua oldukça erildir. ancak bu duaya rağmen bir kız çocuğu gibi olmasın denmekte ve bu dua aktarılmaktadır.
sonuçta harpten kaçana veyahut koruma görevini ifa etmeyene verilen payelerden biri de budur. ALLAHU teala bu durumun dua boyutunu ifade etmişe benziyor.
anlaşılamayan yer varsa açıklamaya çalışırım.
anlaşılamayan yer varsa açıklamaya çalışırım.
Anlaşılmayacak ne var ki? Herşey o kadar ortada ki! Mesela aşağıdaki örneğinizin açıklayıcılığı(!) karşısında ben "bittim".
örnek verelim. mesela bir şişe taleb ediyor ve diyor ki benim kafamdaki baba anlayışı beni yapanın bu şişeye su doldurmasıdır. talebin kafasındaki baba anlayışı da bu olsun. yani yapılan şey kendisinin içeriğini de yapan şey doldursun diye düşünsün.
sonra tam bir elçi gibi dursun. bundan sonra bizim anladığımız manada bir baba yaradan tealaya yönelsin ve bir hayrı apaçık ayet veya hayalden müteşekkil kılsın.
toplamda şöyle diyebiliriz. bir rahimde olan şey esasen kendisinde kusur bulunmaması gerektiğini düşünen bir kimsenin bu kusuru gidermesi konusundaki kendisini oluşturan şeyin idrakle kendisini doldurması ve elçi denen şeyin durup o meselede asıl hamele edecek kimsenin bir hayrı beyan etmesini ister.
Nefis! Bu "açıklayıcı" örnekten sonra İslam'a dönme konusunda karşı koyulmaz bir istekle boğuşuyorum şu an!
rahimlerdeki dendiği zaman o rahme konulan şeyden bahsedilmiyor. o rahmin sahibinin o rahimden gelecek çocuğun kusurunu halletmesi konusunda yaratılışına da ek yapmak suretiyle bir düşüncesinin dile getirilmesi vardır.
daha en başta rahim sahibi der bu çocuğa baba olacak kimse değil benim kafamdaki bu çocuğa baba olacak kimse bu işi yapsın. buradaki cinsiyet belirlemesinde ise eril kavram dişi kavramına baskındır. yani bu rahinmdeki şey doğana kadar erildir denmekte.
yani kendisini apaçık ortaya koyana kadar erkekmiş gibi addedilir. zaten fi ile başlayıp mi ile bitiş de bunu göstermekte denmekte ki bu kız çocuğunun kusurunu giderecek şey hayalim mi yoksa gerçekten buna babalık yapabilecek bir kimse mi var?
rahimlerden kasıt kısaca şu olmalıdır.
bir hayır olan çocuk esasen eğer ki ayetlerle kusurları giderilmezse kız olarak dünyaya gelir. ALLAHU teala kız olmak dediğimiz en ufak bir hatayı beyan eden kırılgan bir yapıya sahib olacak bir şey dünyaya gelecek der.
cinsiyet bize göredir. ALLAHU tealaya göre cinsiyet değil kulluk esastır.
bu açıdan rahim sahibi açısından olaya bakılırsa kadın bu durumu bilir ve der ki bu çocuk elçi gibi durdurulmasın aslında olması gereken halde beyanat da bulunacak bir kimse olarak ayetle veyahut emirle dolsun.
toparlayacak olursak. ALLAHU tealanın nazarında doğan her canlı kız gibidir. bundaki dua oldukça erildir. ancak bu duaya rağmen bir kız çocuğu gibi olmasın denmekte ve bu dua aktarılmaktadır.
sonuçta harpten kaçana veyahut koruma görevini ifa etmeyene verilen payelerden biri de budur. ALLAHU teala bu durumun dua boyutunu ifade etmişe benziyor.
Nicedir "Allah'a İslam öğreten" bir üyeyle karşılaşmamıştım. Siz de onlar gibi çok yaşayın, e mi? E.
selamun aleykum
rahimlerden kasıt kısaca şu olmalıdır.
bir hayır olan çocuk esasen eğer ki ayetlerle kusurları giderilmezse kız olarak dünyaya gelir. ALLAHU teala kız olmak dediğimiz en ufak bir hatayı beyan eden kırılgan bir yapıya sahib olacak bir şey dünyaya gelecek der.
cinsiyet bize göredir. ALLAHU tealaya göre cinsiyet değil kulluk esastır.
bu açıdan rahim sahibi açısından olaya bakılırsa kadın bu durumu bilir ve der ki bu çocuk elçi gibi durdurulmasın aslında olması gereken halde beyanat da bulunacak bir kimse olarak ayetle veyahut emirle dolsun.
toparlayacak olursak. ALLAHU tealanın nazarında doğan her canlı kız gibidir. bundaki dua oldukça erildir. ancak bu duaya rağmen bir kız çocuğu gibi olmasın denmekte ve bu dua aktarılmaktadır.
sonuçta harpten kaçana veyahut koruma görevini ifa etmeyene verilen payelerden biri de budur. ALLAHU teala bu durumun dua boyutunu ifade etmişe benziyor.
burası inşaallah diğer kısım okunmaksızın daha anlaşılır olmuştur.
Sana da shalom be zulkar kardesim; Masallah allahu teallayla araniz iyi gorunuyor. Ne kastetigini, sozlerinden hangi anlamlar cikarilacagini, karsilikli anlasmis, sana soylemis gibi yazmissin. Ben yine de, en buyuk bizim yehova'dir diyorum: ne de olsa, ilk sacmaliklarin yaraticisi o, sizinki cok sonradan ve tamamen yalan yanlis kopyalamaya calismis bizimkini. Ve bana dedi ki, gunumuzdeki ultrasound teknolojisi olmasaydi, degil allah, ben bile bilemezdim cocugun ne olacagini. Onun icin, dua edeceksen, teknolojiyi gelistirenlere et, zira onlar hakikaten biliyor cocugun cinsiyetini.
Yahu arkadaşlar zulkarı anlamayan bir tek ben değilim değil mi ? yani bende bir sorun yok,okuyorum hiçbirşey anlamıyorum arkadaş ne dili bu çözemedimki.
selamun aleykum
yorumlar için teşekkürler.
zaten cinsiyetten kasıt kız mı erkek mi olacağı değildir demek istemiştim.
Natürelist
14-10-2011, 07:28
Birakalim ya su "lillah"i bugün insanlar kendileri bebegin cinsiyetini önceden belirleyebiliyorlar, kiz'mi istiyorsunuz yoksa oglan'mi buna yeterki önceden karar verin, bildigim kadariyla ama bu avrupa'nin cogu ülkelerinde iki ülke haric bu yöntem yasak, kimin 10 tane kizi varsa 11 cisini de oglan olmasini arzulayip ta "lillah" tan medet umuyorsa, hic bosuna beklemesin! gidersiniz doktora bu sorununuzu cözersiniz. bilmeyenlere duyurulur :) bizim buradaki müslüman arkadaslari bunu söyleyince, sasiriyorlar ve yok öyle bir sey olamaz bunu ancak allah bilir derler, sonunda da ögrenip geldiklerinde yüzlerindeki asilan ifadeler binbir surat :D
Not: Türkiye de yasamadigim icin, bu yöntemin uygulanip uygulanmadigini bilmiyorum.
Sana da shalom be zulkar kardesim; Masallah allahu teallayla araniz iyi gorunuyor. Ne kastetigini, sozlerinden hangi anlamlar cikarilacagini, karsilikli anlasmis, sana soylemis gibi yazmissin. Ben yine de, en buyuk bizim yehova'dir diyorum: ne de olsa, ilk sacmaliklarin yaraticisi o, sizinki cok sonradan ve tamamen yalan yanlis kopyalamaya calismis bizimkini. Ve bana dedi ki, gunumuzdeki ultrasound teknolojisi olmasaydi, degil allah, ben bile bilemezdim cocugun ne olacagini. Onun icin, dua edeceksen, teknolojiyi gelistirenlere et, zira onlar hakikaten biliyor cocugun cinsiyetini.
günümüzde bırakın doğacak çocuğun cinsiyetinin belirlenmesini, hangi cinsiyette çocuk istiyor hatta daha da ileriye giderek istediğin şekil ve niteliklerde çocuk sahibi yapıyor artık bilim adamları :)
bu arada kuranın tanrısı el-ilah kendisinden önce var olmuş birçok tanrıyı kıskanmışa benziyor, çünkü o geçmiş tanrıların özelliklerini tek tek alıp ilk kendisi yapıyormuş gibi gösteriyor.
undersun
15-10-2011, 00:50
benim mesajlarım neden siliniyorki anlamadım birde özgürlükden bahsediyosnuzz yazık valla....
istatistik
15-10-2011, 01:19
benim mesajlarım neden siliniyorki anlamadım birde özgürlükden bahsediyosnuzz yazık valla....
Mesajlarınız herhangi bir bilgi içermeden tek cümlelik msn mesajlarına benzediği için siliniyor. Eğer bilgi içeren ve bir iddianız varsa bunu kanıtlayabilecek ifadelere sahip yazarsanız silinmez.
ozgur_beyin
15-10-2011, 22:57
sevgili zulkar türkçede meşhuru galat diye bir kavram hiç duydunmu bilmiyorum.
arapçada o harfı yoktur o yüzden ''lukman'' olur. sen türkçede osmanaغثمن usman dendiğini duydunmu. ya büyük !!ömere umar dendiğini duydunmu .ayrıca lukman olsa ne olur lokman olsa ne olur .
önce meramını açık seçik anlatmayı becer.
dinde felsefe yapmaya çalışıyorsun bu olmaz.
cinsiyet bize göredir. ALLAHU tealaya göre cinsiyet değil kulluk esastır.ZULKAR.
sevgili kardeşim bu külliyen yalan.m bu kuranı muhammmedtertip ettiği için ifadelerde erkekçe.
karıyı dövdürüyor, cennette erkeğe huri veriyor kadına yok mikisi büyük bir melek yok kadına hani kulluk önemliydi
türkçe okunan kuran bu galiba.
meşhur-u galat da yeni ayet anlaşılan.
meram konusu da ayrı fecaat.
anlamıyorum şurasını demek ne kadar zor anlamadım.
ben formel mantık konusunu okudum zerre bir şey anlamadım şunu da yazmadım
-ey konu sahibi önce meramını anlatmayı öğren.
anlamamamış olabilirim diye geçtim.
bilmiyorum belki aynı sorunumuz vardır da birinin çözümü evrime tabidir.
mesaja eklenti yapacaksınız edit deyin.
şu son kısım sonradan çıktı galiba.
ozgur_beyin
15-10-2011, 23:08
zulkar sadece sana basit ve anlaşılır bir soru soracağım umarım sarahatle cevap verirsin .sen arapça okuyabiliyormusun?.
ozgur_beyin
15-10-2011, 23:16
elbetteki hayır.
madem bilmiyorsun lukmanın arapça lokmanında türkçe olmadığını bilmiyorsun neden sureyi lukman diye düzeltmeye çalışıyorsun.
sen önce şunu öğren arapçada hem sesli harf yoktur bu olmadığı gibi arapçada ö .o, ü seslileri hiç yoktur arapçada sesli harfler harekelele verilir bu harekeler başlangıçta kurandada yoktu . sonradan konuldu.
galatı meşhur ise aslından daha ünlü yanlış söylenen kelimelre denir
bak abicim. ayet içinde lokman ALEYHİSSELAMI okursan lukmane dersin. buradaki u ayın olması lazım. gırtlaktan çıkan sanki bir hud hudun tilaveti gibi.
aynı şekilde enbiya lafzını eğer ayet içinde geçerse yanılmıyorsam iklab ile em biya diye okursun.
galat malat bilmem.
arapça da ü var mı yok mu?
bir iki uç diye okunuyor bildiğim kadarıyla.
ozgur_beyin
15-10-2011, 23:27
aynı şekilde enbiya lafzını eğer ayet içinde geçerse yanılmıyorsam iklab ile em biya diye okursun.ZULKAR
O TİP OKUYUŞLARA TECVİD DENİR ZULKAR
Arkadaslar asil konudan iyice uzaklastiniz bilmem farkinda misiniz?
ozgur_beyin
16-10-2011, 00:46
şimdi şeytan beni dürttü.rahimde olanları bilen tanrı peniste olanlara ne der
elcevab ne der zulkar
selamun aleykum
rahimlerden kasıt kısaca şu olmalıdır.
bir hayır olan çocuk esasen eğer ki ayetlerle kusurları giderilmezse kız olarak dünyaya gelir. ALLAHU teala kız olmak dediğimiz en ufak bir hatayı beyan eden kırılgan bir yapıya sahib olacak bir şey dünyaya gelecek der.
cinsiyet bize göredir. ALLAHU tealaya göre cinsiyet değil kulluk esastır.
bu açıdan rahim sahibi açısından olaya bakılırsa kadın bu durumu bilir ve der ki bu çocuk elçi gibi durdurulmasın aslında olması gereken halde beyanat da bulunacak bir kimse olarak ayetle veyahut emirle dolsun.
toparlayacak olursak. ALLAHU tealanın nazarında doğan her canlı kız gibidir. bundaki dua oldukça erildir. ancak bu duaya rağmen bir kız çocuğu gibi olmasın denmekte ve bu dua aktarılmaktadır.
sonuçta harpten kaçana veyahut koruma görevini ifa etmeyene verilen payelerden biri de budur. ALLAHU teala bu durumun dua boyutunu ifade etmişe benziyor.
burası inşaallah diğer kısım okunmaksızın daha anlaşılır olmuştur.
Cinsiyetin belirleyici geni (y kromozomu) erkekten gelir, bunu kadin nasil bilebilir ki?
simply a good person
16-10-2011, 01:04
Nasil yani, dua olmadan cocuk kiz mi oluyor? Aciklarsaniz sevinirim.
istatistik
16-10-2011, 01:42
rahimlerden kasıt kısaca şu olmalıdır.
bir hayır olan çocuk esasen eğer ki ayetlerle kusurları giderilmezse kız olarak dünyaya gelir. ALLAHU teala kız olmak dediğimiz en ufak bir hatayı beyan eden kırılgan bir yapıya sahib olacak bir şey dünyaya gelecek der.
Öncelikle koyu ile belirttiğim ifade kadına karşı ayrımcılık ve küçümseme barındırmaktadır ve bu hastalıklı bir düşüncedir.
İşin biyolojik yanına gelirsek, kadın ile erkeğin birleşmesinin ardından eğer sperm yumurtayı döllemeyi başarabilmiş ise cinsiyet o anda belirlenmiş demektedir. Bu andan sonra dua da okusanız, hatim de indirseniz, tüm sülale hacca da gitseniz hiç bir değişiklik olmaz.
Rahim içinde olanlar ya da benzeri konular islam ilk ortaya çıktığında bilinmeyenler ya da sadece tanrının bilecekleri olarak nitelenirdi. Bu da bizi "Boşlukların Tanrısı" kavramına götürür. ancak, bilimin ilerlemesi bilinmeyeni azaltır. Bu da bilinmezliğin, dolayısıyla da boşlukların tanrısının(islam için allah diyelim) işlevsizleşmesine ve günün birinde ortadan kalmasına neden olur.
rahimlerde olanı bilir demek ne demektir. rahimde geçen düşünceyi veya yaratılışı bilir demek daha mantıklı. doğacak olanın kız veya erkek olacağı söylenmemiş gibi.
sülalece hacca gitmekle sülalece aynı şeyi yapmak arasında fark yoktur.(ne demekse)
Rahim içinde olanlar ya da benzeri konular islam ilk ortaya çıktığında bilinmeyenler ya da sadece tanrının bilecekleri olarak nitelenirdi. Bu da bizi "Boşlukların Tanrısı" kavramına götürür. ancak, bilimin ilerlemesi bilinmeyeni azaltır. Bu da bilinmezliğin, dolayısıyla da boşlukların tanrısının(islam için allah diyelim) işlevsizleşmesine ve günün birinde ortadan kalmasına neden olur.
Zaten tanrinin da bir adi Rahim degil mi?
Bu durumda rahim, rahimi bilir gibi bir anlam doguyor sanirim. Oyleyse ayette gecen "O" kimin tarafindan soylenmistir?
buradaki rahim erham olandır yani farklıdır.
ama ne büyük tecellidir ki haktan gelen ve
nedir bu gecenin çıkmaz sokağı
neden hep 22 den gelen vurur
bu kapının tokmağını
aklıma birden bu şiir de geldi.
ve uyanışta olan geceye naat olsun ey odiiupus
sen dememiş miydin ilya nın sana çekeceği mızrağın
rengini
o öyledir ki sanki bir sayı gibidir aklımda
21 den sonra
ama bir hiç uğrana harcadın beni
inlettin başucunda
eski şairlerin odiupus idiiasus gibi şiir kitablarını nasıl yazdığını da öğrendim.
ulan hala şiir yazasım var
buradaki rahim erham olandır yani farklıdır.
ama ne büyük tecellidir ki haktan gelen ve
nedir bu gecenin çıkmaz sokağı
neden hep 22 den gelen vurur
bu kapının tokmağını
aklıma birden bu şiir de geldi.
ve uyanışta olan geceye naat olsun ey odiiupus
sen dememiş miydin ilya nın sana çekeceği mızrağın
rengini
o öyledir ki sanki bir sayı gibidir aklımda
21 den sonra
ama bir hiç uğrana harcadın beni
inlettin başucunda
eski şairlerin odiupus idiiasus gibi şiir kitablarını nasıl yazdığını da öğrendim.
ulan hala şiir yazasım var
Ne denmek istendigini ben anlayamadim. Birden bambaska seylerden mi bahsedildi, yoksa konu bütün müydü bu mesajda; anlatabilecek biri varsa ne iyi olur, ne...