PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İslam'da CARİYE


mehmetsalih
30-07-2008, 18:46
CARİYE kavramını kulanarak islamı kara leke atmaya çalışan yerli ve yabancı müsteşrikler mecvutur.
Anlamada zorluk çeken müsteşrikler: CARİYE tanımını değiştirmeye çalışırlar bu yüzden öncelikle bir tanım yapmak elzemdir.
CARİYE: Hayat kadını, Dansöz veya manita değildir. Tam aksine savaş bitiminte kimsesiz, aç, ve susuz kalmış bakire veya dul kadınlara denir.
1- Savaşta/cephede öldürülenler erkeklerin olduğu bir gerçektir.
2- Savaş sonrası Yetim kalan binlerce çocuk, yaşlı veya kadının kimsesiz kaldığıda bir gerçektir.
Not: IRAK'ta alınan haberlere göre sadece bir anda ikibinden fazla kadın kaybolmuş ve ticaret amaçlı kulanılmışlar.
Ne yapılmalı?
1- ABD veya dinsiz ülkeler bir yeri İŞGAL etiklerinde, yakıp yıkarlar kadın ve kızları ise ticaret amaçlı Genel evlerinde kulanırlar. Bu mantığın yanlış olduğu tartışılmaz.
2- Kimsesiz kalmış kimselere kamp kurulması çeşitli sorunlara neden olur.
*Her kadının bir kocaya ihtiyacı vardır.
*Binlerce hata milyonlarca kadının bir kapta barındırılması neslin tükenmesi yol açabilir.
*****
İslam ne dedi?

Böyle bir durumda çok evlilik ortaya çıkar. Nihayet Allah çok evliliği yasaklamamış fakat sevgide dahi adaletli olamayı emr etmiş ki muhaldır/imakansızdır. Ama savaşlarda serbest bırakmış

1- Öneclikle islam CARİYE sistemini farz kılmamış alternatif olarak sunmuştur. Komutanların ilgili siyaset adamlarının istişaresi sonucunda çıkan pakete: CARİYE alternatifi çıkarsa malum sistem uygulanır. Banzer görüş için bakınız: (Mevdudi - Fetvalar 2.CİLT)
2- Bakire , çocuklu dul kadınlar veya dul kadınlardan her biri bir müslüman Erkek ile evlendirilir. Kadın ve çocukların ihtiyaçları erkek tarafından temin edlir. Erkek ölünce CARİYE artık başka erkeğe CARİYE değil evlenir veya evlenmez. (age.)
İslam düşmanları art niyetlerinde veya kendilerinde buldukları cinsi münasebet duygusu onlara her yönden cinseli düşündürür.
Not: Eğer islamın müsteşriklerin idia etikleri gibi müslümanların keyfi için uygulanan bir mantık olsaydı. İslam CARİYE alternatfinden daha kolaylarını sunardı.
Örn: Genç ve güzel kadınları ticaret amaçlı kulanırdı kısaca 'hem ticaret hem rahat hemde zevk' Böyle bir görüşten vahşilikten ALLAH'A SIĞINIRIZ.
Tam aksi yapılmış. (sorumluluk, para kaybı)

dilaver
30-07-2008, 19:43
CARİYE: Hayat kadını, Dansöz veya manita değildir. Tam aksine savaş bitiminte kimsesiz, aç, ve susuz kalmış bakire veya dul kadınlara denir. :D

Bu yazını ciddiye alan olursa ayrıntılı cevaplar edinecegine eminim. Ben başlangıç olarak şunları yazayım :

Rasululah ile Beni Mustalik gazvesine çıkmıştık. Kadın esireler ele geçirdik. Eşlerimizden uzak kalmak bize agır geldi, kadınlara karşı arzu duyduk, azil yapmayı istedik ve Ona sorduk : O, bunu yapmanızda bir beis yoktur. Allah'ın takdir ettigi şeyler elbet olacaktır dedi.” (Buhari Nikah 49)

Aç ve susuz kalmış kadınlara ne de ulvi davranılmış.

Medinede hanım sahabiden Ümmü Enes peygambere geçimi için bir hurma bahçesi veriyor, o da karşılıgında cariyesi Ümmü Eymen'i ona bedel olarak veriyor. (Müslim Sahih 3/1391)

İlginç degil mi mehmetsalih, senin peygamberin bir malın bedeli olarak bir insanı bedel veriyor. Bu sahabe anamız bedeli nasıl kullanmış acaba.

saygılarımla

pante
30-07-2008, 22:07
1- Savaşta/cephede öldürülenler erkeklerin olduğu bir gerçektir.
2- Savaş sonrası Yetim kalan binlerce çocuk, yaşlı veya kadının kimsesiz kaldığıda bir gerçektir.
Not: IRAK'ta alınan haberlere göre sadece bir anda ikibinden fazla kadın kaybolmuş ve ticaret amaçlı kulanılmışlar.
Ne yapılmalı?
1- ABD veya dinsiz ülkeler bir yeri İŞGAL etiklerinde, yakıp yıkarlar kadın ve kızları ise ticaret amaçlı Genel evlerinde kulanırlar. Bu mantığın yanlış olduğu tartışılmaz.
2- Kimsesiz kalmış kimselere kamp kurulması çeşitli sorunlara neden olur.
*Her kadının bir kocaya ihtiyacı vardır.
*Binlerce hata milyonlarca kadının bir kapta barındırılması neslin tükenmesi yol açabilir.

Bu maddelere göre düşünmek ve cariyeler edinmek savaşta galip gelen her dine, her devlete hak herhalde.
Sadece İslam'a ve müslümanlara hak olamaz.

Bu durumda hangi insan düşman tarafından alınıp bakılmak ister?
Örneğin sen isteyebilir misin Mehmetsalih?
Farzedelim ki 1. Dünya savaşı sırasında yaşayan bir çocuksun.
Düşman memleketi işgal ediyor ve erkekleri öldürüyor.
Merhamete geliyor ve "Bu kadınlar kocasız yapamaz. Bakılmaya muhtaç." diyerek anneni, kızkardeşlerini cariye olarak götürüyor. Seni de köle pazarına.

Sen bunu mu kabul edersin?
Yoksa İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinde yazılanları mı?

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Kur'an (http://www.turandursun.com/forumlar/showthread.php?t=1717&highlight=beyannamesi)

mehmetsalih
31-07-2008, 19:11
CARİYE: Hayat kadını, Dansöz veya manita değildir. Tam aksine savaş bitiminte kimsesiz, aç, ve susuz kalmış bakire veya dul kadınlara denir. :D

Bu yazını ciddiye alan olursa ayrıntılı cevaplar edinecegine eminim. Ben başlangıç olarak şunları yazayım :

Rasululah ile Beni Mustalik gazvesine çıkmıştık. Kadın esireler ele geçirdik. Eşlerimizden uzak kalmak bize agır geldi, kadınlara karşı arzu duyduk, azil yapmayı istedik ve Ona sorduk : O, bunu yapmanızda bir beis yoktur. Allah'ın takdir ettigi şeyler elbet olacaktır dedi.” (Buhari Nikah 49)

Aç ve susuz kalmış kadınlara ne de ulvi davranılmış.

Medinede hanım sahabiden Ümmü Enes peygambere geçimi için bir hurma bahçesi veriyor, o da karşılıgında cariyesi Ümmü Eymen'i ona bedel olarak veriyor. (Müslim Sahih 3/1391)

İlginç degil mi mehmetsalih, senin peygamberin bir malın bedeli olarak bir insanı bedel veriyor. Bu sahabe anamız bedeli nasıl kullanmış acaba.

saygılarımla



sen biraz hadis ilmi oku. Çünkü senin okuduğun hadisler mute nikahıdır halbuki bu mute nikahı kaldırılmış.

ozgur_beyin
31-07-2008, 20:58
mutanikahını kimkaldırmış salih ve hangi saikle kaldırılmışsöylermisin
eğer senin dediğinkaldırılmış ise iran bir fuhuşbatağında.
ayrıca senin osmanlıdaki cariye pazarlarından haberin yok.
hani işinize geldimi şanlı tarihinizle övündüğünüz osmanlıda bu cariyelik sektörü
önemli ekonomik bir sektördür

mehmetsalih
31-07-2008, 21:18
iran benim dinimin çizgisi değildir. Yanlış adres vermen beni üzdü. Sahih haberlerle sabittir ki peygamber efendimiz (sav) MUTE nikahını katien bizat yasaklamıştır.

Aheste
31-07-2008, 21:52
Peki mute nikahı nedir? Açıklar mısınız Mehmet Salih?

mehmetsalih
31-07-2008, 22:15
İmam Gazali diyor ki: Bilmediğim şeyi eleştirmek karanlığa taşmak gibi geliyor bana . (arayışlar kitabı)
Kardeşim benim bir şeyler konuşuyoruz burada. MUTE nikahı üzerinde tartışıyoruz sen gelip benden tanım istiyorsun. İslamı muteyi bilmiyecek kadar araştırıp eleştiriyorsanız El-İnsaf.

MUTE: Sayısı beli günler için evlenmeye denir.

AKHENATON
31-07-2008, 22:18
Peki mute nikahı nedir? Açıklar mısınız Mehmet Salih?

Cahiliye (sadece arap yarımadasını kapsar) döneminde aile büyüklerinin oluruna müracaat edilmeden, geçici bir zaman için yapılan bir nikah vardı. Buna Mut’a nikahı dedirdi.

Bu nikahla kadın kendi ailesi yanında olur, kocasına bir çadır, birde mızrak verirdi. Bu geçici nikah devam ettiği müddetçe, erkek o kabilenin halifi sayılır, kadın bu nikaha son vermek isterse, çadırın kapısı baktığı yönün tersine çevirir, kocası bunu görünce, kabilesine döner giderdi. Bu tür evliliklerden doğan çocuklar kadına ait olur, filan kadının çocuğu diye çağrılırdı. (Sarıcık, 2002: 41-73)

Para karsılığında olan bu evliliğin süresi en az bir gün olabilmektedir.
Genelde İslami birliklerin, diğer kavimler üzerinde İslam'ı yaymak amacı altında,
hakimiyet sağlamak için çıktıkları gazalarda, erkeklerin uzun süre kadınsız kalmalarına bir çözüm olarak İslam’ın ilk dönemlerinde uygulanmıstır. Gerek İslam öncesi, gerek İslam'ın yayılmaya basladığı dönemlerde, savaslar sırasında ele geçirilen tutsak kadınlar, elde edilen ganimetin bir parçası sayılarak, erkeklerin cinsel arzularını tatmin etmek amacı ile kullanılırlardı. Mut'a nikahı, kadının bu sekilde kullanılmasını mesrulastıran bir kılıf olarak kullanılmıstır(Canan, 1993: 25-29).

Mut’a Nikahı ile evlenen kadının, herhangi bir miras hakkı yoktur. Kendisine
ödenecek mehir basından verildiği için, Talak, yani bosanma durumunda kendisine ayrıca herhangi bir sekilde mehir ödenmez.

Mut’a Nikahı ile ilgili olarak genel görüs, önceleri bu nikaha karsı onay verildiği
sonraları ise yasaklandığı seklindedir.

Nisa 24. (Harp esiri olarak) sahip olduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlar da size haram kılındı. Allah'ın size emri budur. Bunlardan baskasını, namuslu olmak ve zina etmemek üzere mallarınızla (mehirlerini vererek) istemeniz size helâl kılındı.
Onlardan faydalanmanıza karsılık kararlastırılmıs olan mehirlerini verin. Mehir
kesiminden sonra (bir miktar indirim için) karsılıklı anlasmanızda size günah yoktur. Süphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

İbnu Ömer anlatıyor: "Ömer İbnu'l-Hattab halife olunca halka hitap etti ve
dedi ki: "Rasulullah mut'a nikahını bize üç kere helal kılmıstı, sonra onu haram
kıldı. Vallahi, mut'a nikahı yapan evli bir kimseyi duyarsam onu tasla recm ederim.
Böyle birisi, recm olmaktan kendini kurtarabilmek için, bana, Rasulullah'ın, onu haram kıldıktan sonra tekrar helal kıldığına dair dört sahit getirmelidir."

Hz. Cabir anlatıyor: "Rasulullah ve Hz. Ebu Bekr zamanında bir avuç hurma ve un mukabilinde birkaç gün boyu devam eden mut'a nikahı yapardık.
Bu hal, Hz. Ömer 'ın Amr İbnu Hureys hâdisesi vesilesiyle mut'ayı yasaklamasına kadar devam etti." (Müslim, Nikah, 16) Hz Ömer (r. a.) Đslam’ı sabit değil de dinamik yani sürekli değisen, yenilenen, yeni hükümler konulabilen bir sekilde algılıyordu. Bu sebeple Hz. peygamber’den çok hadis rivayet etmemistir. Bunun yanı sıra kendi bir takım uygulamalarda bulunmustur. Hz Ömer bu anlayısını recm olayında Kur’an’a müdahaleye kadar vardırmıstır.

Burada gözden kaçırılmaması gereken çok önemli bir nokta daha vardır. Esasen,
ne Kur’an, ne de Muhammed, Mut'a'yı helâl kılmıs değildir. Mut'a, cahiliye
döneminde yaygın uygulamalardan biriydi. Nasıl İslâm, tebliğinde, tatbikinde ve pek çok hükümleri uygulamaya koyarken tedricî bir yol izlemistir, Mut'a'nın haram kılınmasında da böyle bir tedricîliğin söz konusu olduğu anlasılmaktadır. Tıpkı içkinin tedricen haram kılınması gibi.

pante
31-07-2008, 22:29
Nisa 24 Mut'a ayeti, hükümsüz ayetlerden biridir.
İlginç olan, Kur'an'daki bir ayeti başka bir ayetin hükümsüz kılmayıp, bir hadisle hüküm dışı bırakılmasıdır.

Yani, Allah'ın gönderdiği ayeti Allah değil, sözde peygamber ortadan kaldırıyor.
Belki de kaldırılmamış. Hadisçilerin bir kısmı öyle diyor.

Mut'a nikahı, zinanın kayıtlı, izinli olanıdır, yeter ki evli kadınla yapılmasın..

AKHENATON
31-07-2008, 22:36
sayın pante adnan hoca bir ara uyguluyordu.

parateme
04-08-2008, 03:05
Sağ ellerinizin malik olduğu (cariyeler) dışındaki kadınlardan 'evli ve özgür' olanlarla da (evlenmeniz haramdır.) Bunlar, Allah'ın üzerinize yazdığıdır. Bunların dışında kalanı iffetlerini koruyup fuhuşta bulunmamak üzere mallarınızla (mehir vererek) evlenecek kadın aramanız size helal kılındı. Öyleyse onlardan hangi şeyle (veya ne kadar) yararlandıysanız, onlara ücret (mehir)lerini tespit edildiği miktarıyla ödeyin. Miktarın tespitinden sonra, karşılıklı hoşnut olduğunuz bir şey konusunda üstünüze bir sorumluluk yoktur. Şüphesiz Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır

hazreti muhammedin Ey insanlar, ben mut'a nikahı ile kadınlardan faydalanmanız için izin vermiştim. Şüphe yol ki, Allah, kıyamete kadar bunu muhakkak haram kılmıştır. Kimin yanında bunlardan bir kadın varsa hemen onu serbest bıraksın, onlara verdiği şeylerden hiçbir şeyi geri almasın". sözü nasıl oluyorda bir çelişki oluşturuyor açıklarmısın?

K.C.
17-08-2008, 20:07
hazreti muhammedin Ey insanlar, ben mut'a nikahı ile kadınlardan faydalanmanız için izin vermiştim. ...
Şu aşağılayan tabirleri okumaktan kal geldi walla.
Kadınlardan FAYDALANMAK... mal mübarek. Eş değil, eşit değil, ERKEĞE FAYDA SAĞLAYAN BİŞEY!!! MAL.

Mehirin amacı da aynen bu. KADINLARDAN FAYDALANMANIZ KARŞILIĞI MEHİRLERİNİ gönül rahatlığıyla verin.
Günümüzdeki başlık parası uygulamasına "biz mal mıyız?" diye ses yükseltenler aynı zamanda mehir'i kadınlara bahşedilmiş bir hak olarak görmüyorlar mııı.....?

Bir ayette de kadın bakış açısıyla bakılsın, bir ayette de kadın "öteki cins" olmasın, "3. kişi" olmasın, eşi vasıtasıyla kendisine seslenilen mahluk olmasın!!!! olmasın yaaa... Kur'an'ın yazarının erkek olduğu bu kadar sırıtmasın....

Aheste
17-08-2008, 23:45
Kadın bakış açısıyla mı bakılsın? Nasıl yani? Kadın ya da erkek ayrıştırması yapmadan insan bakış açısıyla okumayı denesek...

nehir
25-08-2008, 06:28
saygıdeğer arkadaşım diyorsun ki savaşta eşleri öldürülen kadınlar için islam alternatif sundu e iyide bu kadınları cariye olarak alan bu savaş gazileri aynı cariyeleri eğer isterlerse bir başkasına satmıyorlarmıydı bir ücret karşılığı olarak bana bununda cevabını verir misiniz lütfen.

nehir
25-08-2008, 06:32
halbuki bence savaşla islam yayılacağına Allah tarafından yayılsada eşler ölmese ve kimse dul kalmasa ,kimse köle ve cariye olmasa daha iyiydi bence madem en son ve en mükemmel din bu o zaman onada bu yakışırdı yani bence ama heyhat iş Allaha düşünce oda ne hikmetse hemen savaşın deyivermiş,işin kolayına kaçmaktır bu!

nehir
25-08-2008, 06:40
Allah tarafından yayılsaydı islam derken, yani arapların dışındaki insanların içinede Allah islam sevgisini veriverseydi çünkü en son ve en mükemmel din zaten ya böylece o kanlı savaşlar olmasaydı demek istiyorum vede kimse dul kalmsaydı ve sonuçtada köle ve cariye olmasaydı ya demek istiyorum Allah bu güçten yoksun olamaz dimi e amaç ne?yani Allahın amacı savaş mı ?insanları birbirine kırdırıp yeryüzünü yaşanmaz hale niye getiriyor niye onca acı,ızdırap!!!

nehir
25-08-2008, 06:48
ha birde şunu açıklayayım hani islam zaten en son din başka bir din ve peygamber gelmiyecek ya ve islamın ortaya çıkıp en mükemmel şekilde tamamlanıp(kuranınsure ve ayetlerinin inişi tamamlanınca bu kurandad belirtilmiş sanırım eğer yanılmıyor isem)insanlığa bu bildirilmiş ya,madem durum bu Allah kan ve gözyaşına engel olabilirdi,kölelik ve cariyelik ortadan kalkardı böylece ve asıl ozaman evrensel ve tüm dinlerden daha insancıl ve daha mükemmel olurdu diye düşünüyorum.(tabi gerçekten olsaydı)

nehir
25-08-2008, 06:54
birde şunu ekliyeyim nedense her dinde Allah yada Tanrı sanki savaştan yana,savaş sonucunda esirlerde köle ve cariye oluyor kaçınılmaz olarak ama tüm insanları yarattı ise niye kimini ayırıp köle ve cariye yapıyor ve niye?

atuaaa
19-07-2009, 21:33
beyaz hoca cariyeler üstü açık yani göğüsler fora namaz kılıyor dedi..doğru mu muhammed zamanında bilgi almak istiyorum bu konuda

K.C.
19-07-2009, 21:46
Kadın bakış açısıyla mı bakılsın? Nasıl yani? Kadın ya da erkek ayrıştırması yapmadan insan bakış açısıyla okumayı denesek...
Tanrısal olduğuna inandığımız günlerde bakışımızda hiçbir açı yoktu. Direkt okuduk. Düşündük, müfessirler ne diyor bu konuda diye ciltlerce kitaplar edindik. Ortadan baktık.

Sonra nasıl olduysa (bir 8 Mart günü) şüphe peyda oldu... okudukça açı sahibi oldu bakışlarımız.
Bir de baktık ki, yazar erkek...!!! Hakkaten erkek!!!

Tanrı kendisini tarif ederken Arapça'da erkekler için kullanılar takıları kullanıyor, Arapça'da erkekler için kullanılan kelimeleri kullanıyor.

nihayetinde isyan etmekte haklı olduğumuzu gördük.. ettik biz de..

pervane
20-07-2009, 00:16
Tanrısal olduğuna inandığımız günlerde bakışımızda hiçbir açı yoktu.

K.C gerçekten merak ediyorum. inanır olduğunuz dönemlerde hiç sizi rahatsız ettiği olmuşmuydu islamiyette kadının bu derece arka planda oluşu? Rahatsızlık hissedip en doğrusunu Allah bilir mi diyordunuz? Yoksa hiç farkına varamamışmıydınız? Aslında bu soru eski inanırlarımızdan olan K.C ve sitede şu anda bulunan, bir zamanlar dini hükümlere göre yaşamlarını devam ettirebilmiş kadınlarımıza.

toli
20-07-2009, 01:04
Sayın pervane;

Sorduğunuz soruya bir bayan olarak kendi yaşamımdan yorum yapmak istiyorum.. İnandığım zamanlar da hep bi sorgulama içindeydim.. Daha öncesinde de çok fazla takmıyordum zaten; aslında o zamanlar daha çocuktum; anne babamdan, aileden, çevreden ne görüyorsam hoşuma gidenleri uyguluyordum.. O zamanlar oyun gibi geliyordu heralde.. Daha sonra sanırım 13-14 yaşlarımda bazı şeyleri düşünmeye başladıysam da fazla takıntı konusu etmiyordum; dine de çok bağlı olmayışımdandı herhalde.. Daha sonra hayatı, varoluşu vs düşünmeye; daha sonra fazlaca düşünmeye başladım; İslam dininin, müslümanların kadına bakış açısını, kadının konumunu gördükçe kızgınlığım artıyordu.. Çevrede de çok fazla dindar vardı.. O zamanlar İslamiyetin 'bu' olduğunu düşünmüyordum.. Dini sömürge haline getirdiklerini, saptırdıklarını, kendi yaşamlarına, görüşlerine göre kendi istedikleri biçimde islamı yaşıyorlar düşüncesindeydim.. Kuran' ı okumaya başladım; Türkçe çevirisini.. Ve aslında gerçekten İslamiyetin 'bu' olduğunu gördüm.. Zaten forumlarda da fazlaca tartışılan ayetleri okumam bile yetmişti.. Bu yazanların bir ilah tarafından 'gönderilmiş' olması mümkün değildi.. En azından hiç bir zaman 'Allah bilir' diye boyun eğmedim..

mehmetsalih
22-07-2009, 21:42
Selam,

kadının bu derece arka planda oluşu?

Arka plan demeyin! Ama arkada yöneten veya arkacı deyin. Sinsi veya kurnaz deyin lütfen. Çünkü Kadın Tarih boyunca savaşta olsun, hayata olsun her zaman ''öldürülmekten kurtarılmış ve cariye veya ev hanımı yapılmıştır'' Erkekler ise kılıç kurbanı...

ve sevgi...

mehmetsalih
22-07-2009, 21:50
Selam,

Savaşta olsun (savaşır öldürülür)
Hayata olsun (çalışır ve makina gibi ezilir tüm ağır işlşer ona verilir)
Cafede olsun (köylü Feminist mantığına aldanıp cafede bile parayı ödeyen :D)
Evde olsun (karının dırdırır, dedikodusu, hava verişi ve körüklemesi)

Bu şerekli ve yüce varlık işte Erkek tir...

ve sevgi...

yucemanitu
22-07-2009, 23:06
Cariyelik kadar iğrenç, insan onuruna aykırı bir kurum daha yoktur. Bir fahişe bile boğaz tokluğuna etini satmaz. X TL ister az para verirsin kabul etmez. İsterse müşterisini reddeder. Ama cariye bir kuru ekmeğe karşı zorla seks kölesidir hem de ömür boyu.

parmis
23-07-2009, 00:16
Hiç uğraşmasın dindar arkadaşlarımız cariyeliği hiç bir kalıba sığdıramazlar.. Alçaltıcı ve uatnç verici bir sistemm neymiş harpte dul kalanlar aç kalanlar cariyeimiş koskoca Allahın elçisi ve yeri göğü yüzü suyu hürmetine yaratan Allah savaşlara dur diyemezmiydi? neydi o kadınların ve yetim çocukların suçu? savaşı onlarmı istemiş çıkarmıştı? ya geçin bunları bunların açıklaması çok komik boşuna uğraşmayın..,

saygılar
parmis güneşin_kızı

alfred
23-07-2009, 00:40
Bir örnek verelim, İsrail devleti Filistinlileri haritadan silmeye karar verse ve Filistinli erkekleri öldürse ama Filistinli müslüman kadınları ve kız çocuklarını öldürmese, onları cariye olarak alsa buradaki müslümanlar bu durum için ne düşünür? Kadınlar ve kız çocukları kocasız kalmadı, iyi mi oldu demeleyiz?

Müslümanlar yapınca iyi ama yahudiler aynı şeyi yaparsa kötü mü olur?

toli
23-07-2009, 02:16
Alçaltıcı ve uatnç verici bir sistemm neymiş harpte dul kalanlar aç kalanlar cariyeimiş koskoca Allahın elçisi ve yeri göğü yüzü suyu hürmetine yaratan Allah savaşlara dur diyemezmiydi?
parmis güneşin_kızı

Allah' ın gücü sadece mucizeleri göstermeye yarıyordu herhalde..

Yalnızca; ayı ortadan ikiye bölen, denizi ayıran,.. mucizeler.. Savaşlarda kadın ve çocukları kurtarabilmek; mucize kategorisine girmiyor olsa gerek..

trepxe
23-07-2009, 02:46
islamı sorgulamama en büyük sebeplerden birisidir bu cariye açmazı,diğeride köleliktir zaten,evrensel olduğunu ve ilahi olduğunu iddaa eden bir din için kölelik ve cariyelik kavramı yüz karasıdır,

şu anda hiç bir ulemayım diyenin dahi dile getirmek istemediği kavramlardır,kuranı kerim köleleik ne şekilde olursa olsun yasaktır dememesi belki o çağa uygundur ama bu çağa uygun değildir,bu çağa uygun olmayan nasıl evrenseldir,işte yok köleliğin kötü olduğunu sölemiştir,şöle hallerde köleler salınmıştır yok savaş kölesidir onlar vs.. palavra bunların hepsi,nasıl faiz kesinlikle harma kılınmışsa ondan çok daha önemli olan kölelik ölece kalmıştır,ve cariye tabii kide,

karadut
28-07-2009, 16:32
CARİYE: Hayat kadını, Dansöz veya manita değildir. Tam aksine savaş bitiminte kimsesiz, aç, ve susuz kalmış bakire veya dul kadınlara denir. :D

Rasululah ile Beni Mustalik gazvesine çıkmıştık. Kadın esireler ele geçirdik. Eşlerimizden uzak kalmak bize agır geldi, kadınlara karşı arzu duyduk, azil yapmayı istedik ve Ona sorduk : O, bunu yapmanızda bir beis yoktur. Allah'ın takdir ettigi şeyler elbet olacaktır dedi.” (Buhari Nikah 49)



Hani derlerya düşenin dostu olmazmış.
Bide ne derler kadın erkekler tarafından korunması gereken yaratıklardır.
Cariyelerin erkeklerimi varki korusun.
Vurun kahpeye o zaman.Cariyeysen kahpesin demek.
"İslam güçsüzün yanındadır."
Birbirini tanımayan iki karşı cinsin bi arada bulunmasını hoş karşılamıcan.
Ama.

ulpian
28-07-2009, 19:57
İslam düşmanları art niyetlerinde veya kendilerinde buldukları cinsi münasebet duygusu onlara her yönden cinseli düşündürür.




Hiç de öyle değil, cariye kavramıyla 'cinsi münasebet' kuran bizzat Kur'an'ın kendisi. (bkz. aşağıdaki ayetler)



(...)
1- Savaşta/cephede öldürülenler erkeklerin olduğu bir gerçektir.
2- Savaş sonrası Yetim kalan binlerce çocuk, yaşlı veya kadının kimsesiz kaldığıda bir gerçektir.
*Her kadının bir kocaya ihtiyacı vardır.
*Binlerce hata milyonlarca kadının bir kapta barındırılması neslin tükenmesi yol açabilir.
*****
İslam ne dedi?

Böyle bir durumda çok evlilik ortaya çıkar. Nihayet Allah çok evliliği yasaklamamış fakat sevgide dahi adaletli olamayı emr etmiş ki muhaldır/imakansızdır. Ama savaşlarda serbest bırakmış



Kusura bakmayın, ama savunmaya çalıştığınız dini çok da iyi araştırmamışsınız sanki. İslam'da (aynı anda dört ile sınırlandırılmış olan) evlilik/nikah müessesiyle cariyelik kurumunun doğrudan bir ilgisi yoktur. Müslüman erkek hem nikahlı bulunduğu 'karısı'/'karılarıyla' hem de (sayı sınırı olmaksızın) sahibi olduğu cariyelerin tümü ile (nikahsız olarak) cinsel ilişkide bulunabilir. (İsteyen cariyesiyle de nikah kıyabilir ama bu ilişkiye girmesi için şart değildir).
Yalnız eşleri ve cariyleri ile ilişki kurarlar. Çünkü bunu yapanlar ayıplanamazlar (el Müminun, 6)

Onlar ki ırzlarını korurlar. Ancak eşleri ve cariyeleri hariç. Yalnız bunlarla münasebeti olanlar ayıplanmazlar (el Mearic, 29-30)

Himayeniz altındaki yetim kızlarla evlenince haklarını gözetemeyeceğinizden korkarsanız, onlarla değil size helal edilen diğer kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikahlayın ve eğer bu takdirde adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız, o zaman bir kadın veya sahibi bulunduğunuz cariyeler ile yetinin. Bu, haksızlık yapmamanız için en uygun olandır. (Nisa, 3)


Ayrıca diyorsunuz ki, İslam sadece savaşta babası, kocası ölen kadınların kendi başlarına hayatlarını idame ettiremeyecekleri için, cariyelik kurumunu kaldırmamıştır. Oysa İslam'ın hiç bir kaynağında (ne Kur'an'da ne de Hadisler'de) bir kadını savaş esiri olarak almak bu gibi şartlara bağlanmamıştır. Tam aksine!!!
=> Kocası olan kadınlarla da evlenmeniz haramdır, ancak harp esiri olarak eliniz altında bulunan cariyeler bundan müstesnadır. (Nisa, 24)


Ve İslam'da cariyelerin bir ticaret unsuru olarak kullanılmadığını iddia etmişsiniz. Oysa yine hiç bir islami kaynakta cariyelerin satılmasına dair bir yasak yoktur. Aksine Peygamber zamanındaki müslümanların da bir çok cariyeyi sattıklarını, satın aldıklarını veya hediye ettiklerini biliyoruz.

Sadece sahibinden çocuk doğuran cariyelerin (Ümmül veled) satılmasına yasak getirilmiş ve bu cariyelerin sahiplerinin ölümünden sonra hür olduklarına hükmedilmiştir.

saygılarımla

nehir
30-07-2009, 04:19
Nisa 24'e göre kadın ,savaş esiri olunca kocası (olmaz ama) savaştan sağ kurtulsa bile yinede cariye olacak mıdır?, ve cariye olarak verildiği kişinin yinede eşi yada başka birşeyi olacak mıdır?,durum açık değil sanki!

Durum açık olmadığı içinde kocası sağ olan (yada savaş sırasında kocası başka bir bölgede olduğu için diyelim, sağ kurtulan yani savaş esiri olmamış olan bu erkek, karısı savaş esiri olunca kurana göre boşanmış mı sayılıyor yani?) bu kişi kadının kocası olduğu halde Allah bu şahsı neden kaale almıyor?sonuçta tüm insanları kendisi yaratmadı mı?,bazılarına figüranlık mı yaptırıyor yani? :)

KORN
07-02-2010, 18:09
Bir örnek verelim, İsrail devleti Filistinlileri haritadan silmeye karar verse ve Filistinli erkekleri öldürse ama Filistinli müslüman kadınları ve kız çocuklarını öldürmese, onları cariye olarak alsa buradaki müslümanlar bu durum için ne düşünür? Kadınlar ve kız çocukları kocasız kalmadı, iyi mi oldu demeleyiz?

Müslümanlar yapınca iyi ama yahudiler aynı şeyi yaparsa kötü mü olur?

Nedense cevap verilmiyor bu tarz sorulara.

alper
09-07-2010, 03:01
Arkadaşım,
Çok ciddi bir yanlışın içindeyiz. Bugün size yanlış gelen düşünceler insanlığın varlığından beri olan ve normal karşılanan olaylar.200 sene önce Dünyada merak ediyorum köleliğin olmadığı bir ülke varmıydı? Evet Cariyelik ve kölelik şuan yaşadığımız şartlarda yaklaşık 80 yıldır dünyada yok. Ve bugünde cariyeler olsun diye bir çaba yok. Ancak Hz. Muhammed 1400 yıl önce şuanda afrikada yaşayan ilkel kabileler gibi bir kabile develtine insanlığı ve şuanda herkesin kabul ettiği evrensel değerleri öğretti. Daha 60-70 sene önce zenciler amerikada köpekden farksızken bugün ah bu nasıl olabilir deniyor. içinde olduğumuz yüzyılda Kuranın bize öğrettikleri daha yeni yeni evrensel doğrular olarak algılanıor. Şuanda kime temizlik imandan gelir desen yani zaten biliyoruz diyecek ama O zamanlarda insanlığın en kolay meselesi bile halledilmesi gereken ölümcül bir mesele idi.
Arkadaşlarım şuanda elektirik olmadan yaşamayı düşünmemiz çok zor .Allah allah bu insanlar nnasıl elektiriksiz yaşıyormuş diye düşündüğünüzde dahi işin içinden çıkamıyorken 1000 sene önceki aile içi meseleleri ve savaşları çözmeyi düşünüyorsunuz. Mantıklı mı gerçekten. Bir zaman makinamız olsa geçmişe gitsek hemde çok uzağa değil 100 sene önceye yaşadığımız hayatı kadın erkek meselesini eski insanlara anlatsak neolurdu?
Dünya son 100 yıl içinde geçirdiği değişimi ve değşim hızını yaratıldığı günden beri geçirmemiştir. Herşey çook yavaş ilerlerken herşey hızlandı zaman hızlandı hayat hızlandı bilim hızlandı teknoloji ve diğer herşey... bu hız içerisinde sakın olaki geçmişteki değerleri bugünkü "teknoloji" ile değerlendirmeyelim.
Şimdi savaşlar olmasın diyoruz hangimiz japonyanın yediği iki atom bombasını unutabilir. iki "dünya" savaşıda bizim kapitalist ve sosyalist -dini unsurlarından ayrılmış- dünyamızda olmadı mı?
İnanmak istemeyebilirsiniz ama sizce Kuran insanlara Hiç mi doğru birşeyler yaptırmadı. Pekçok ayette doğruluğu emretti pekçok ayette "daha bugünlerde yeni yeni hazmedilen " insanlığın evrensel doğrularını defalarca tekrarlaya tekrarlaya en cahilin bile dinleyince anlayacağı şekilde kafamıza vura vura söylemedi mi. Ben bunu inkar edemem edersem kenidimi inkar ederim.

Nova
09-07-2010, 03:21
.... Pekçok ayette doğruluğu emretti pekçok ayette "daha bugünlerde yeni yeni hazmedilen " insanlığın evrensel doğrularını defalarca tekrarlaya tekrarlaya en cahilin bile dinleyince anlayacağı şekilde kafamıza vura vura söylemedi mi. Ben bunu inkar edemem edersem kenidimi inkar ederim.


Sn. Alper TD forumlarına hoşgeldiniz, Tanışalım (http://www.turandursun.com/forumlar/forumdisplay.php?f=28)sayfamızdan kendinizi tanıtabilirsiniz.

Son paragrafınızdan kuran okumadığınızı ve sorgulamadığınızı çıkarıyorum.

Eğer bu ikisini yapmış olsaydınız, bu ikisin, söylemezdiniz.

Kuranın "evrensel doğrularını" burada bizede anlatsanızda bizde öğrensek, bilmemek değil öğrenmemek ayıpmış.

Öğretin bize.

Son satırınızdaki "insanlığın evrensel doğruları" ibaresi çok rahatsızlık verici bunu bilesiniz, inanmayanları öldürmek de dahilmi bu doğrulara? Yada önce herşey benden diyip, sonrada istediğimi cennete istediğimi cehenneme koyarım deyip, kader yazıp çizen ve sadece figüranlığı kalan bir hayatın yaşanmasının, şu evrensel doğruyla alakasını bağdaştıramadım.

Forumlarımızda gezininiz, umarım ilk mesajınızın, son paragrafında yazdığınız cümleleri doğrulayacak dayanak noktaları bulursunuz umarım.

Ps: "kuran=doğru yol" lafı ona inanmayanlar yanlış yoldadır gibi bir sübliminal mesaj barındırıyor, bu kelime oyununu daha önce yüzlerce yazar denedi ve başarısın oldu.

saygılarımla.

kayıp
09-07-2010, 17:57
Nedense cevap verilmiyor bu tarz sorulara.

O sorulara cevap verilmez. Dün bir arkadaşıma dedim ki, ben evlendiğim zaman başka kadınlarım olacak. Bir ev tutup onları katacagım ve hergün birisiyle ilişkiye gireceğim. Cehennemlik olursun dedi. Bende peygamberin yaptıklarının sünnet oldugunu ve bunu yapmamın aksine sevap oldugunu söyledim. Verdiği cevap ise, o peygamber onun içinde kötü niyet asla olmaz. Sen bunu kötü niyetinle yaparsın :tape2:

Joe
29-07-2010, 03:41
Pekçok ayette doğruluğu emretti pekçok ayette "daha bugünlerde yeni yeni hazmedilen " insanlığın evrensel doğrularını defalarca tekrarlaya tekrarlaya en cahilin bile dinleyince anlayacağı şekilde kafamıza vura vura söylemedi mi. Ben bunu inkar edemem edersem kenidimi inkar ederim.
Hangi evrensel dogrular?Bunları acıklarmısınız bizde bilelim.

TurkceRap
01-08-2010, 19:40
cariyelik meselesi Bende dinden kopuşu başlatan ilk mesele olmuştur, Bir kutsal kitap düşünün ki, Nikahsız karşı cinsten iki kişinin yanlız kalmasını dahi hoş karşılamıyor, fakat seks köleliğini onaylıyor.

Kemaloğlu
01-08-2010, 23:09
cariyelik meselesi Bende dinden kopuşu başlatan ilk mesele olmuştur, Bir kutsal kitap düşünün ki, Nikahsız karşı cinsten iki kişinin yanlız kalmasını dahi hoş karşılamıyor, fakat seks köleliğini onaylıyor.

İyide dostum bunlar
cariyelik,kölelik islamın getirdiği şeyler değildirki
bunu sizde biliyorsunuz

cariyelik o zaman bir hukuki işlem gibi birşeydi sahibi ile cariyesi arasında
şimdi bunun içinde karı koca gibi yaşamakda vardı o zaman böyleydi
normal hür ile hür arasında nikah akdi gibi birşey

seks köleliği demek probaganda yapmaktır.

Bunlar islamın getirdiği şeyler değildir
islamın kaldırmaya çalıştığı,düzenlemeye çalıştığı şeylerdir

Şimdi size şöyle birşey diyeyim ben islam uygarlığı dışında bütün uygarlıklar sizin olsun;

O dönemde 7. y.y da yalan söyleyen bir kimsenin bir kölesini azat etmesini söyleyen yada ne bileyim bu ve buna benzer hatalar yüzünden bir köle azat etmesini isteyen;

Bir sistem,bir yazılı kaynak bir belge gösterebilirmisiniz

hadi bu çok ağır oldu diyelim ondan 5 asır sonrasına kadarda müsaade ediyorum size varmıdır böyle bir topluluk,uygarlık

o dönemde müslümanlar kadar köle azat eden bir topluluk bir uygarlık gösteremessiniz yok böyle birşey

Sadece h.z ebubekiri gösterebilirim bu konuda
bütün uygarlıklarınıza karşı

yucemanitu
02-08-2010, 21:41
Yahu arkadaş Suudi Arabistan'da kölelik 1962'de o da Batı'nın baskısı ve zoruyla kalktı. Kuranınız Allah'ınız onaylamış, karşı çıkmamış her şey açık açık ortada işte. Kendi kendinizi yeter kandırdığınız biraz şu önyargılarınızı bırakın da vicdanınızı dinleyin.

Kemaloğlu
03-08-2010, 23:54
Yahu arkadaş Suudi Arabistan'da kölelik 1962'de o da Batı'nın baskısı ve zoruyla kalktı. Kuranınız Allah'ınız onaylamış, karşı çıkmamış her şey açık açık ortada işte. Kendi kendinizi yeter kandırdığınız biraz şu önyargılarınızı bırakın da vicdanınızı dinleyin.

suudi arabistanda kölelik 1962 de kaldırıldıysa banane

ben başka birşeyin peşindeyim

diyorumki sana o dönemde bu kadar köle azat etmeyi emreden bununda ötesinde uygulamaya koyan bir topluluk göremessin ondan çok sonrada göremessin

Batının baskısı ve zoruyla namaz kaldırılamaz heralde onların baskısıyla oruç veya islam kaldırılamaz heralde

eğer onların baskısıyla kölelik kaldırıldıysa bir iş var bunda demektir

Şimdi sen bana diyorsun ya vicdanının sesini dinle
aynı soruyu ben sana yöneltmek zorundayım

Dersinki sende bana;
Biz laf konuşuyoruz böyle
hiçbir uygarlıktan beklemediğimiz şeyleri islamdan bekleriz biz
ve hiç bir uygarlığın hayal bile edemediği şeyleri biz islamdan bekliyoruz
böylece avutuyoruz kendimizi,tarihinde üzerine ederek

Ben sana açık ve net diyorumki
islam uygarlığının olduğu zamanlarda
sadece h.z ebubekir kadar köle azat eden
bir uygarlık varmı
bak yine tarihe ihanet ederek bir kişi ile uygarlıkları kıyaslıyoruz
ama acıyorum işte sana

yucemanitu
04-08-2010, 00:19
Anlatamıyorum galiba köle var ki azat ediliyor. Hem köle azat etmek köle sahibi için bir tür cezadır yaptığı kötülüğün kefaretidir. Sözünü tutmazsa, yalan söylerse vb. Suudi Arabistan'da eğer Ebubekir zamanında bilmemkaç köle azat edildiyse 1962'ye kadar kölelik nasıl geldi, o yüzden banane Suudi Arabistan'dan dememenizi öneririm.
Burda fikir paylaşımı yapıyoruz, en azından böyle algılıyorum. Bunu bir didişme bir münakaşa gibi görmeyelim. Ben fikirleri yüzünden kimseye acımam kimsenin de bana acımasını istemem. Sana acıyorum vs.tarzda konuşacaksanız fikir alış-verişi yapmayalım.

kemalistcan
04-08-2010, 00:20
Son ve evrensel diye tabir ettiğiniz bir dinden çok önemli bir konuda somut ve net bir duruş sergilemeyi gerektiren ayetler beklememiz çok normal değil mi? Var mı? Sen hiç yorulma: yok!

İslam sınıflar, cinsiyetler arası eşitsizliği gidermek bir yana bu eşitsizliği ilke edinir ve dayatır.

Köle azat etmek başka köleliği kaldırmak başka. Kaldıki islamın cihad ve ganimet anlayışı köleliliği daha da meşrulaştırmıştır. Çünkü ayete göre ganimetin beşte biri allahın ve peygamberinin; gerisi ise yine ayetle belirtilmiş mücahitlerin. Allah ayetle cariyeleri hem peygmbere hem müminlere hak kıldığını söylüyor; sen hala neyden bahsediyorsun?

Kemaloğlu
04-08-2010, 19:37
Anlatamıyorum galiba köle var ki azat ediliyor. Hem köle azat etmek köle sahibi için bir tür cezadır yaptığı kötülüğün kefaretidir. Sözünü tutmazsa, yalan söylerse vb. Suudi Arabistan'da eğer Ebubekir zamanında bilmemkaç köle azat edildiyse 1962'ye kadar kölelik nasıl geldi, o yüzden banane Suudi Arabistan'dan dememenizi öneririm.
Burda fikir paylaşımı yapıyoruz, en azından böyle algılıyorum. Bunu bir didişme bir münakaşa gibi görmeyelim. Ben fikirleri yüzünden kimseye acımam kimsenin de bana acımasını istemem. Sana acıyorum vs.tarzda konuşacaksanız fikir alış-verişi yapmayalım.

Kendini avutmak diye buna derler

1962 ye kadar kölelik geldiyse bu o insanların kabahatidir

Ama hiçbir din,ideoloji veya uygarlık islam kadar köleliğin kaldırılması konusunda çalışmamıştır...hele o dönemde

modern dünyada 1807 osmanlıda 1847

modern dünyadan bile beklenilmeyen birşeyi
1800 tarihinden 1200 yıl önce bekleyerek
gerçekten bir acınmaklık örneği sergiliyorsun
hakaret etmiyorum gerçekten böyle

yucemanitu
04-08-2010, 19:42
1800 tarihinden 1200 yıl önce bekleyerek

Kemaloğlu zamandan ve mekandan münezzeh her şeyi yapabilen bir tanrı için 1200 yıl önce ya da sonrası fark eder mi? Bence sen biraz şavalaklık örneği sergiliyorsun, hakaret etmiyorum gerçekten öyle.

Kemaloğlu
04-08-2010, 21:27
Kemaloğlu zamandan ve mekandan münezzeh her şeyi yapabilen bir tanrı için 1200 yıl önce ya da sonrası fark eder mi? Bence sen biraz şavalaklık örneği sergiliyorsun, hakaret etmiyorum gerçekten öyle.

demekki objektif bakarsan islam uygarlığı her uygarlığın üstündedir

şimdi herşey bitince,sıkışınca diyorsunuzki mesela sen öyle dedin kölelik o zaman kaldırılmalıydı hiç tarihsel şartlara bakmadan....

Mesela bir arkadaşınız şöyle demişti ben o zaman kuran-ı kerim dvd şeklinde inseydi ve bugünlere gelebilseydi ben heralde inanırdım

Ben ona o zaman böyle bir şeyden bahsedemezdik dediğimde ise senin dediğini dedi:

Sonsuz kudretteki Allah bunu yapmaktan acizmiydi

Ama böyle işin içinden çıkamayız

Zaten objektij olarak düşündüğümüzde islama karşı olan bütün nefretler ortadan kalkar

Ve çoğu insanda bu nefretin ortadan kalkmasıyla beraber inş. müslüman olur