PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hadislerde KADIN


K.C.
24-11-2008, 20:49
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Resulullah (sav)`ın Hadd Tatbik Ettikleri Kimseler
Ravi :
Hadis : İmam Malik diyor ki: "Bana ulaştığına göre, Hz. Osman (ra)`a evliliğinin altıncı ayında doğum yapan bir kadın getirildi. Derhal recmedilmesini emretti. Ancak Hz. Ali (ra): Cenab-ı Hakk, Kur`an-ı Kerim`de "(İnsanın anne karnında) taşınma ve sütten kesilmesi (müddeti) otuz aydır" (Ahkaf 15) buyuruyor. Keza bir başka ayette de: "Anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler. (Bu hüküm) emmeyi tamam yaptırmak isteyenler içindir..." (Bakara 233) buyurmaktadır. Bu durumda hamilelik müddeti altı aydır." Bu açıklama üzerine Hz.Osman (ra) kadının geri gönderilmesini emretmişti, ancak kadın recmedilmiş bulundu. HadisNo : 1609

Kadın hamilelik süresinin sona erme zamanından önce doğurmuşsa derhal recmi emrediliyor.
-Kadın erken doğum yapmış olabilir.
-kadın evlenmeden önce tecavüze uğramış olabilir.
-kadına sebebi sorulmamış, savunması alınmamış.


ZİNA işlediğine ve recm'ine hükmetmek ne kadar kolay.:mad:

K.C.
24-11-2008, 20:52
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Zina Haddi
Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Hz. Ömer (ra)`i hutbe verirken dinledim. Şöyle demişti: "Allah Teala hazretleri Muhammed (sav)`a hak (din ile) gönderdi ve O`na Kitaba indirdi. Bu indirilenler arasında recm ayeti de vardı! Biz bu ayeti okuduk ve ezberledik. Ayrıca, Resulullah (sav) zina yapana recm cezasını tatbik etti, ondan sonra da biz tatbik ettik. Ben şu endişeyi taşıyorum: Aradan uzun zaman geçince, bazıları çıkıp: "Biz Kitabullah`da recm cezasını görmüyoruz (deyip inkara sapabilecek ve) Allah`ın kitabında indirdiği bir farzı terkederek dalalete düşebilecektir. Bilesiniz, recm, kadın ve erkekten muhsan olanların zinaları, -delil veya hamilelik veya itiraf yoluyla- sübüt bulduğu takdirde, onlara tatbik edilmesi gereken Kitabullah`da mevcut bir haktır. Allah`a kasemle söylüyorum, eğer insanlar: "Ömer Allah Teala` nın kitabına ilavede bulundu" demeyecek olsalar, recm ayetini (Kitabullah`a) yazardım."
HadisNo : 1589

K.C.
24-11-2008, 20:54
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Resulullah (sav)`ın Hadd Tatbik Ettikleri Kimseler
Ravi : Şa`bi
Hadis : Hz. Ali (ra), kadını recmettiği zaman onu perşembe günü dövdü, cuma günü de recmetti. Ve şunu söyledi: "Ona Kitabullah(ın hükmü) ile celde, Resulullah (sav)`ın sünneti ile de recm tatbik ettim." HadisNo : 1611

K.C.
24-11-2008, 20:57
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Zina Haddi
Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Allahu Teala Kur`an-ı Kerim`inde: "Kadınlarınızdan fuhşu irtikab edenlere karşı içinizden dört şahid getirin. Eğer şehadet ederlerse -onları ölüm alıp götürünceye, yahud Allah onlara bir yol açıncaya kadar- kendilerini evlerde alıkoyun (insanlarla ihtilaftan menedin)" buyurdu. (Nisa 15). Cenab-ı Hakk, bu ayette (zina meselesinde) önce kadını zikrettikten sonra, erkeği kadınla birlikte ele alarak şöyle demiştir: "Sizlerden fuhşu irtikab edenlerin her ikisini de (kınayarak) eziyete koşun. Eğer tevbe edip (nefislerini) ıslah ederlerse artık onlara (eziyetten) vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul eden, en çok esirgeyendir" (Nisa 16). Cenab-ı Hakk bu ayeti, celde ayetiyle neshederek şöyle buyurdu: "Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüzer deynek vurun. Eğer Allah`a ve ahiret gününe inanıyorsanız bunlara, Allah`ın dinini tatbik hususunda, acıyacağınız tutmasın. Mü`minlerden bir zümre de bunların azabına (bu cezalarına) şahid olsun" (Nur 2). Sonra Nur süresinde recm ayeti nazil oldu. Önceki (celdeyi emreden) vahiy, bekar (zani) içindi. Sonra recm ayeti tilavetten kaldırıldı, ancak hükmü baki kaldı." (Bu rivayetin "...yüzer deynek vurun" ibaresine kadar olan kısımı Ebu Davud`a aittir, mütebakisini Rezin ilave etmiştir.)
HadisNo : 1590

K.C.
24-11-2008, 21:01
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Zina Haddi
Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Hz. Ömer (ra)`e, zina yapmış olan deli bir kadın getirildi. (recm edilip edilemeyeceği hususunda) halkla istişare ederek recmedilmesine hükmetti. Kadına Hz. Ali (ra) uğradı. (Hazırlığı görünce): "Bunun hali nedir?" diye sordu. Kendisine: "Falanca kabileden deli bir kadındır, zina yapmıştır. Hz. Ömer (ra), recmedilmesine hükmetmiştir" dediler. Hz. Ali (ra): "Kadını geri götürün!" dedi, sonra Hz. Ömer`e uğrayıp: "Ey müzminlerin emiri! Bilirsin ki, Resulullah (sav): "Kalem üç kişiden kaldırılmıştır (artık onlar yaptıklarından sorumlu değildirler): Buluğa erinceye kadar çocuktan, uyanıncaya kadar uyuyandan, şifa buluncaya kadar bunamıştan." Bu biçare kadın falanca kabilenin bunağıdır. Ona tecavüz eden, muhakkak ki akli noksanlığı sırasında tecavüz etmiştir" dedi.
HadisNo : 1597

Kadın akıl hastası olmasa, tecavüze uğradı diye recmedilecek!!! Tecavüz ile zina arasında bir fark görmediklerine dair bu hadis yeter.

pante
24-11-2008, 22:02
Fasil : HUDUD BÖLÜMÜ
Konu : Zina Haddi
Ravi : İbnu Abbas
Hadis : Allahu Teala Kur`an-ı Kerim`inde: "Kadınlarınızdan fuhşu irtikab edenlere karşı içinizden dört şahid getirin. Eğer şehadet ederlerse -onları ölüm alıp götürünceye, yahud Allah onlara bir yol açıncaya kadar- kendilerini evlerde alıkoyun (insanlarla ihtilaftan menedin)" buyurdu. (Nisa 15). Cenab-ı Hakk, bu ayette (zina meselesinde) önce kadını zikrettikten sonra, erkeği kadınla birlikte ele alarak şöyle demiştir: "Sizlerden fuhşu irtikab edenlerin her ikisini de (kınayarak) eziyete koşun. Eğer tevbe edip (nefislerini) ıslah ederlerse artık onlara (eziyetten) vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul eden, en çok esirgeyendir" (Nisa 16). Cenab-ı Hakk bu ayeti, celde ayetiyle neshederek şöyle buyurdu: "Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüzer deynek vurun. Eğer Allah`a ve ahiret gününe inanıyorsanız bunlara, Allah`ın dinini tatbik hususunda, acıyacağınız tutmasın. Mü`minlerden bir zümre de bunların azabına (bu cezalarına) şahid olsun" (Nur 2). Sonra Nur süresinde recm ayeti nazil oldu. Önceki (celdeyi emreden) vahiy, bekar (zani) içindi. Sonra recm ayeti tilavetten kaldırıldı, ancak hükmü baki kaldı." (Bu rivayetin "...yüzer deynek vurun" ibaresine kadar olan kısımı Ebu Davud`a aittir, mütebakisini Rezin ilave etmiştir.)
HadisNo : 1590

Bu hadisteki açıklama yanlıştır.
Daha önce bir başlıkta açıklamıştım. Şöyle ki;

Nisa-15 ayeti kadınların fuhuşundan, Nisa-16 ayeti ise erkeklerin zina yapanlarından bahseder. Dikkat edilirse, kadınlara da, erkeklere de verilen ceza hafiftir. Ev hapsi ve toplumdan soyutlama, aşağılama, kötü davranma gibi.
Buradan, bu ayetlerde kastedilen fuhuşun, diğer ayetlerdeki zinadan farklı olduğunu anlamaktayız.

Nisa-16'nın erkeklerin zina edenlerinden bahsettiğini nasıl anlıyoruz.
Çünkü "Sizlerden-içinizden" diyor.
Kur'an, erkeklere hitap eder.
"Siz" derken erkekleri kasteder.

Dolayısıyla Nisa-15'de değindiği kadın fuhuşudur. Nisa-16'da erkekler dememiş, onun yerine "sizden" demiştir.

Gelelim zinaya, fuhuşa.

Kur'an'ın ve İslam'ın önemsediği zinadır. Bekarla bekarın, bekarla evlinin, evliyle evlinin zinası büyük suçtur. Bekardan kastımız nikahı olmayandır, dul da dahil.
Bir de homoseksüellik var. Bekar ya da evli erkeklerini bekar ya da evli kadınların eşcinsel ilişkileri.
Ayrıca fuhuş var. kadın fahişeler, fahişelerle ilişkiye giren erkekler ve az rastlansa da jigololar.

Bu iki ayetten iki sonuç çıkabilir:
1- Nisa-15'de eşcinsel kadınlar, Nisa-16'da ise eşcinsel erkekler kastedilmektedir.
2- Nisa-15'de fahişelerden, Nisa-16'da ise fahişelerle zina yapan erkeklerden sözedilmektedir.

Eğer 3. şıktan sözetmeye kalkışırsak ve hadisteki açıklamayı doğru bulursak şu sonuçlar ortaya çıkar.
a- Kur'an eşcinsel ilişkiye ceza vermemiştir.
b- Bu ayetler hükümsüzdür, neshedilmiştir, yerlerine Nur-2 ayeti gelmiştir.
c- Allah, verdiği hükümlerde dengesizdir. Önce verdiği hükmünde zinaya hafif ceza verirken, sonraki hükmünde ölüm cezası vermektedir.

Şimdi de olası gördüğümüz ilk 2 şıkkı değerlendirelim:
Eğer 2. şık geçerli olmuş olsa, fahişelere çok hafif ceza verilmiş olmaktadır. Basit bir zinaya, 2 sevgili arasındaki ilişkiye genelde ölümle neticelenen ceza verilirken, parayı bastıran her erkekle ilişkiye giren fahişeye ev hapsi cezası çok hafif kalmaktadır ki bu ayet Ömer'i memnun etmez, derhal itiraz eder ve ayeti değiştirmeye zorlardı. :)
Üstelik, Kur'an, yine eşcinsellere cezadan mahrum kalırdı.

Sonuç olarak en güçlü olasılık bu ayetlerin homoseksüellere yönelik olduğudur.

pante
24-11-2008, 22:05
Kadın akıl hastası olmasa, tecavüze uğradı diye recmedilecek!!! Tecavüz ile zina arasında bir fark görmediklerine dair bu hadis yeter.

Kur'an'da tecavüze yer verilmemesi, hadislerde tecavüze uğramış kadının mağdur olarak görülmeyip zina yapmış gibi değerlendirilmesi muhakkak ki İslam'da uygulamaya da yansımıştır.
İslam ülkelerinde tecavüze uğrayan kadın hakkındaki hüküm nedir acaba?

sinner
24-11-2008, 22:38
Başlık genel olmamış mı ?
Yoksa geniş bir yelpazede hadis aktarımı ve eleştirisi mi yapılacak ?

pante
24-11-2008, 22:45
Aşağıdaki linkte bir İslam ülkesinde kadına tecavüz karşısında adli uygulama örneği var.

http://www.bbc.co.uk/turkish/news/story/2006/11/printable/061115_pakistan_rape.shtml

İslam'da tecavüze uğrayan kadına suçlu gözüyle bakılmamasının sebebi, kadının kendisini giyimiyle, tavırlarıyla, yalnız olması ve emniyetsiz yerlerde bulunması nedeniyle koruyamamış görülmesidir. Başka bir deyişle kadın hal ve hareketleriyle tahrik etmiş, tecavüze davetiye çıkarmış sayılır.

Yani, baştan aşağı örtünüp de cilbabını giyen ve böylelikle müslüman olduğu tanınan ve incitilmeyecek olanlarla, saçı-başı açık, ne idüğü belirsiz kadınlar hiç bir olur mu? Allah, örtünenlerin koruyucusudur.

karadenizli
24-11-2008, 23:14
Recm ayeti diye bir ayet yoktur.

şimdi sana soruyorum k.c recm emredem ayeti getirsene.

Ayetlerde zina edenlere 100 veya 80 sopa vurulur.

yazıyorsunuz ya yazık o emeklerinize

unbe
24-11-2008, 23:17
"Başka bir deyişle kadın hal ve hareketleriyle tahrik etmiş, tecavüze davetiye çıkarmış sayılır."

Şimdi bu durumda kadına tecavüz eden gözü dönmüş erkek hiç mi suçlu olmuyor? Bu mantık bana çok saçma geliyor.Ayrıca da çifte standart.Bi kadın bi erkeğe tecavüz etse nolacak o zaman?erkek te kendisini koruyamamış mı olacak?

meaculpa
24-11-2008, 23:34
Recm ayeti diye bir ayet yoktur.

şimdi sana soruyorum k.c recm emredem ayeti getirsene.

Ayetlerde zina edenlere 100 veya 80 sopa vurulur.

yazıyorsunuz ya yazık o emeklerinize

Başlığa bak Karadenizli; Hadislerde Kadın. Kimse zaten ayet eklemedi, hadislerle islama kazandırılan recmden bahsediyoruz. Pratige dahil oldumu-olmadımı? Bugün bile uygulanıyormu- uygulanmıyormu ?
Evet dediğini işitir gibi oldum. Bunlar kuranda yok dinimizi baglamaz. O zaman sunu sormak da fayda var. Sen hadislere inanıyormusun ?

pante
24-11-2008, 23:38
Şimdi bu durumda kadına tecavüz eden gözü dönmüş erkek hiç mi suçlu olmuyor? Bu mantık bana çok saçma geliyor.Ayrıca da çifte standart.Bi kadın bi erkeğe tecavüz etse nolacak o zaman?erkek te kendisini koruyamamış mı olacak?

Tarladan dönen bir kadının tecavüze uğradığını varsayalım.
Tecavüz edeni şikayet ettiğinde, tecavüz eden itiraf etmezse, 4 erkek şahit göstermesi gerekir. Ya da her bir erkek şahide karşılık 2 kadın şahit.
Bu olanaksız olduğu için kadın, yargıya başvurduğu takdirde daha da mağdur olur.
Hatta zinadan dolayı şikayetinin bedelini canıyla ödeyebilir.
Çünkü, erkekle ilişkisi sabit görülüp te tecavüze uğradığını ispatlayamamışsa bu durumda zina yapmış sayılacaktır.

Aynı durum, çok seyrek karşılaşılsa da kadının erkeğe tecavüzü durumunda da geçerlidir.

İlginç olan ise toplumda tam anlamıyla bir şeriat düzeni oluşturulmadan önce tecavüzün suç sayılmamasıdır.
Şeriatçi bir partinin iktidarda olduğu ama henüz şeriatın tam yerleşmediği bir düzende tecavüz teşvik edilir ki şeriat daha kolay yerleşsin. Tabi mağdur olanlar da daima tesettürlü olmayanlardır.
Tesettürlü olmayanlara ya tecavüz edilir ya da yüzlerine kezzap atılır ki toplumda korku yaşansın ve kapanıp şeriata teslim olunsun.

pante
24-11-2008, 23:52
İslam'da peygamber sünnetinin bazı örneklerde ayetlerin önüne geçtiği, ayetleri neshettiği görülür. Yani, bir anlamda peygamber hükmü, Allah'ın hükmünden üstün görülür ama farklı izahla.
Örneğin mut'a nikahı ayeti hükmünün hadisle kaldırılması gibi.
Sopa cezası hükmünün hadisle recm cezasına dönüştürülmesi gibi.
Muhammed'in Ayşe ile 9 yaşında gerdeğe girmesinden yola çıkılarak kız çocuklarının evlenme, reşit olma yaşlarının 8 yıl 9 ay olarak belirlenmesi gibi.

Recm cezası, Kur'an'da geçmemesine rağmen İran'da, Afganistan'da, Somali'de, Nijerya'da uygulanmaktadır.

unbe
25-11-2008, 00:02
Sevgili Pante
zaten müslümanlıktan ve islamdan kopmamın baş sebepleridir bunlar.ama ülkemizde yeni medeni kanuna göne zina da artık suç olmaktan çıkartıldı ki bu da ayrı bir saçmalıktır.Bir ara yine bunu dile getirdim ben ama kimse bu konuyla ilgili bişi demedi. Demekki müslüman olanların işine geliyor diye düşünmüştüm bende.
saygılar

karadenizli
25-11-2008, 00:11
Başlığa bak Karadenizli; Hadislerde Kadın. Kimse zaten ayet eklemedi, hadislerle islama kazandırılan recmden bahsediyoruz. Pratige dahil oldumu-olmadımı? Bugün bile uygulanıyormu- uygulanmıyormu ?
Evet dediğini işitir gibi oldum. Bunlar kuranda yok dinimizi baglamaz. O zaman sunu sormak da fayda var. Sen hadislere inanıyormusun ?

İslamda zina eden kadının recmedilmesi meselesi tartışmalıdır.Zaten peygamberimiz döneminde böyle bir olaydan 2 tane bulmak bile çok zordur.((Bir gamidiyeli kadın var o da kendisi gelip ya muhammed ben hata ettim beni temizle diyor oda 3 kere tekrar ettiriyor yani kendisi gelip itiraf etmese öyle bir şey olmayacak))

Tartışmalı olmayan ayetlerlede sabit olup 80 veya 100 sopa vurulmasıdır (ama kesinlikle sakatlığa yol açmayacak şekilde) kesin olan budur.

Recm meselesi tartışmalıdır kabul edende var etmeyende.Bu kadar basit

pante
25-11-2008, 00:30
Fasil : NİKAH BÖLÜMÜ
Konu : Müebbed Haram Gerektirmeyen Durumlar
Ravi : İbnu Şihab
Hadis : Abdullah İbnu Amir, Hz. Osman (ra)`a bir cariye hediye etti. Bu cariyeyi Basra`da satın almıştı ve onun kocası da vardı. Osman: "Ben ona yaklaşmam, onun kocası var!" dedi. Bunun üzerine İbnu Amir, kocasını razı etti ve cariyeden ayırdı.
HadisNo : 5695

Bu da Halife Osman'ın adaleti!
Ne müslüman ama, ne kadar dini kurallara saygılı.
Evli bir kadına yaklaşmıyor.
Boşatınca problem yok.
Tebenni olayı geldi aklıma. :)

zaten müslümanlıktan ve islamdan kopmamın baş sebepleridir bunlar.ama ülkemizde yeni medeni kanuna göne zina da artık suç olmaktan çıkartıldı ki bu da ayrı bir saçmalıktır.Bir ara yine bunu dile getirdim ben ama kimse bu konuyla ilgili bişi demedi. Demekki müslüman olanların işine geliyor diye düşünmüştüm bende.

Zinanın suç sayılmaması, şeriat düzeni yanlılarının işine gelir elbette.
Böylelikle şeriat propagandalarında başarılı olacaklarını düşünürler.

Bana göre evlilerin zinası, hırsızlığın, sahtekarlığın en kötüsüdür.
Ama aldatılana göre. Mağdur olan aldatılan eştir.
Verilmesi gereken ceza ise eşinin talebi halinde boşanma ve hak mahrumiyeti olabilir. kadın ise bir nafaka, mal taksimi ve çocuklarının velayeti hakkı verilmemesidir. Erkek ise ağır bir nafaka gerektirir.
Hapis cezası vs. caydırıcı değil ve uygulamada sorunlar oluşturuyor.
Mevcut kanunda ceza yok ama boşanma yaptırımları nasıldır bilmiyorum.
K.C. bilgi verirse öğreniriz.

K.C.
25-11-2008, 00:31
İslamda zina eden kadının recmedilmesi meselesi tartışmalıdır.Zaten peygamberimiz döneminde böyle bir olaydan 2 tane bulmak bile çok zordur
Yukarıda kaç adet recm'le ilgili hadis var Karadenizli????

"Ve hala 2 tane bulmak bile çok zordur" mu diyorsun?
Kendin hadis kitabı okusan, sana "2 tane bulmak bile çok zordur" diye ezberletenlerin yüzüne çarpı çarpıversen şu hadisleri "bakın!" desen "Kütüb-ü sitte sizin dediğinizi demiyor, siz yalan söylüyorsunuz" desen... diyemezsin ki.

Şu ezberlerinden bir kurtul artık yahu!!! Hadis sürüsü dayıyoruz gözüne, sen hala "yok bu hadisler bu kadar çok değildi, 2 tane bulmak bile çok zordur" türünde bizimle herhalde maytap geçiyorsun.

karadenizli
25-11-2008, 00:35
Peygamberimiz döneminde diyorum

karadenizli
25-11-2008, 00:37
Tartışmalı meseleleri alın koyun buraya ohhhhhhh

Hep böyle yapıyorsun.

karadenizli
25-11-2008, 00:43
K.c o hadis kitabının adı ne

Sayfayı yazıyon adınıda yaz da

K.C.
25-11-2008, 00:49
http://hadis.ihya.org/kutubusitte/hadisler.php?t2=ara&ara=recm&yer=hadis

karadenizli
25-11-2008, 01:14
O kadar ince meselelerki ah kardeşim ah.

Yani o kadınlardan biri ben zina yapmadım derse kesinlikle o ceza uygulanmaz.Ordada geçiyor zaten ama kesip biçerseniz bambaşka bir şey çıkar ortaya.

Siz zannediyorsunuzki hurra olayın üzerine atlıyorlar.Bakın siz bile bu kadar anca bulabildiniz.Dediğim gibi bir elin parmaklarını geçmez.çok az bulunur yani

sinner
25-11-2008, 01:59
Muhammetin şöyle söylediği rivayet olunur:
"Cehennemliklerden olup da, henüz görmediğim iki sınıf insan:
Ellerinde sığır kuyrukları gibi kamçılar, durmadan insanları dövüyorlar.
Giyinik, çıplak, başları deve hörgücü gibi, eğilim duyan ve kendine eğilim duyuran kadınlar sınıfı.
İşte onlar cennete giremeyecekler ve kokusunu da bulamayacaklar."
Ebû Hureyre radıyallahu anh. Müslim

sinner
25-11-2008, 02:01
Kadının, kocasının erkek akrabalarıyla ıssız yerde beraber bulunmaları soruldu.
Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem: "Onlarla yalnız kalması, ölümdür!" buyurdu.
Ukbe radıyallahu anh. Buhârî.

prozac
25-11-2008, 02:18
Tartışmalı olmayan ayetlerlede sabit olup 80 veya 100 sopa vurulmasıdır (ama kesinlikle sakatlığa yol açmayacak şekilde) kesin olan budur.
t

Karadenizlim konu hadisler ama görüyorum ki ayetlere takılmışız
Nur / 2
Zina eden kadın ile zina eden erkekten herbirine yüzer değnek vurun, eğer Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dinindeki bir emri tatbik ederken (bu ikisi hakkında) bir acımak sizi tutmasın ve (bunların cezalarına) mü'minlerden bir tâifede şahit bulunsun.

Maide / 38

Ve hırsızlık yapan erkeğin ve hırsızlık yapan kadının (kazandıklarının bir cezası ve Allah Teâlâ tarafından bir ukûbet olmak üzere) ellerini kesiniz. Ve Allah Teâlâ azîzdir, hakîmdir.

Zina ve hırsızlıkta sakatlığa yol açmasın diye düşünülemez..Şu hınca bakıp 100 sopa yiyen bir insanın yaşayacağını sanmıyorum..

prozac
25-11-2008, 05:09
Aişe nakleder: "Recm ve büyüklerin on defa süt emzirmesi (nin süt kardeşliği oluşturacağı) hususundaki ayetler benim yatağımın altında bulunan bir sayfa üzerinde yazılı idi. Peygamber vefat edince Peygamber'in vefatıyla meşgul olduk da keçi gelip onları yedi." (Bk. Dar-e Kutni, c.4, s.105, İbn-i Mâce, c.1, s.625) Buna benzer bir hadis de Müslim'de yer alır ve orada Aişe kaydeder ki bu ayetler Peygamber vefat edinceye kadar okunurdu. (bk. Muslim c. 4. s. 167, Tirmizî, c.2, s.309) (alıntı)

Bu olay hakkında bilgisi olan varmı?

karadenizli
25-11-2008, 15:21
''Şu hınca bakıp 100 sopa yiyen bir insanın yaşayacağını sanmıyorum''

Prozac kardeş 100 kırbaç yiyen belki yaşayamaz ama 100 sopa yiyen zayıfta olsa yaşar çünkü kırbaçla sopa aynı değildir.

''Ben ölüler evinden anılar'' ı okudum 19 y.y da geçiyor adama 3500 kırbaç vuruyorlar ayı ya vursan dayanamaz ölür. zaten insanlarda ölüyorlar.

Bir 7. y.y da 100 sopa olayına bak birde 19 .y.y da 3500 kırbaça bak.

Saygılar

prozac
25-11-2008, 18:39
Tamamda karadenizlim sonuçta bir vahşet var ..Zamanı veya kullanılan aletler farklı olabilir yinede işkence yapılmis..Kitabı veya konusunu bilmiyorum 100 sopadan sağlam çıkacağını sanmıyorum o nedenle yazdım ben 40 sopada ölürüm muhtemelen:)

karadenizli
25-11-2008, 18:40
ee hiç mi ceza verilmesin suç işleyenlere.

Ölmessin ölmessin merak etme bana da mı güvenin yok:)

sinner
25-11-2008, 23:39
Bakın Arkadaşlar zina konusunda biraz kaynak buldum. Tecavüz vakasına da ışık tutuyor kanımca. Forumun nezaketine uygun düşmeyeceğini düşündüğüm cümleleri çıkardım. Daha uygunsuz bir şey vara moderatör arkadaşlar ilgilenir artık.

Hazreti Ubade b. Samit radıyâllahu anh'den rivayet edildiğine göre Resûl–i Ekrem sallâllâhu aleyhi ve sellem:
"Benden alınız!.. Benden alınız!.. Kur'an–ı Kerim şüphesiz zina edenler için bir yol göstermiştir. Bekârın bekârla zinası yüz değnek ve bir sene sürgündür. Evlinin evliyle olan zinası yüz değnek ve recmdir."buyurmuştur.
İmam–ı Şafii–Er Risale–Kahire: 1979 (2 Bsm) Sh: 247 Madde: 886.

Zinada had cezasının uygulanması için, ...Bundan daha azına mesela; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına sürtünmek v.b. hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez. Küçük çocuk ve akıl hastası yükümlü olmadığı için bunların fiilde kendileri bakımından haddi gerektirmez.
Zina cezasının uygulanabilmesi için:
-Zina edenin erginlik çağına ulaşması gerekir.
-Akıllı olması gerekir
-Zinanın istekle yapılması gerekir.
-Zinanın insanla yapılması gerekir.
-Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta, ergin olması gerekir.
-Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir.
-Zinanın darul islam'da olması gerekir
-Kadının diri olması. Ölü olan kadınla cinsel temasta had gerekmez.
-Cinsel temasın önden olması ve ...Arkadan ilişki, yani livata için yalnız azar gerektirir.

http://www.biriz.biz/mahrem/cns33.htm

karadenizli
25-11-2008, 23:49
''Evlinin evliyle olan zinası yüz değnek ve recmdir."

Bir kere recm edilecek birine başka ceza verilmez mantığıda yoktur.kaynak isteyeceksin veririm.Baştan hatalısın yani

El ihtiyar li talilil muhtar

karadenizli
25-11-2008, 23:58
Bakın arkadaşlar burada recm cezasını tartışıyoruz değilmi.Bakın bu tartışmalıdır diyorum ben size.

Bunu kabul etmeyen islam profesörleride var mesela Prof. dr. şaban ali düzgün kendisi ablamın ilahiyattan hocasıdır arada bir ruhat menginin programına çıkar. Bu kadar önemli bir meselenin yani recm olayının neden ayeti yok diye soruyor.

Bazı hadisler gösteriyorsunuz e bazı hadisleri reddedip bazılarını kabul etmenin manası ne.Yani siz o hadis kitabına inanıyorsunuz değilmi o halde peygamberimizin mucizelerinide kabul ediyorsunuz demektir çünkü o hadis kaynaklarında onlarada değinilir.

Şimdi ben soruyorum bir hadis kaynağında işine geleni alıp işine gelmeyeni sallamanın mantığı ne.

K.C.
26-11-2008, 00:08
''Evlinin evliyle olan zinası yüz değnek ve recmdir."

Bir kere recm edilecek birine başka ceza verilmez mantığıda yoktur.kaynak isteyeceksin veririm.Baştan hatalısın yani

El ihtiyar li talilil muhtar
Karadenizli,
Yusuf, alıntı yaptığı siteyi yazmış. Site islami bir site. Hatta bazı sözleri sansürlediğini de söylüyor. İslami sitede yazanı bizim siteye yakıştıramamış. Var sen düşün artık islami sitedeki yazıların içeriğini.

vel hasılı, Yusuf'ta hata yok. İslami siteye üye ol, onlara anlat hatalarını.

Yusuf,
alıntıladığın yazılarda küçük çocukla cinsel ilişkide çocuğun had cezası almayacağını yazmışlar. Acaba bunun altındaki esas düşünülmesi gerekeni düşünmüşler midir? Pedofili hastaları, hastalıklarını bir çocuğa bulaştırırlarsa çocuğa ceza verelim mi vermeyelim mi diye oturmuş içtihat yapmış adamlar yaw, akıl alır şey değil yani.

tut ki herif 70 yaşında bekar, çocuklara tecavüz et et geç, sopa cezası öldürmüyormuş da (karadenizli şahidim), ohh, ye sopaları git bir başka çocuğa tecavüz et...

küfredesim geldi...

sinner
26-11-2008, 00:09
Recm tartışmalı evet o konuda sana katılırım karadenizli. Bunun sebebi Kuranda recm cezasının olmaması. Amaa
Pekiii
Özellikle şeriatle yönetilen müslüman ülkeler neden recmde ısrar ediyor ?
Bizimkiler mi daha müslüman onlar mı ?

karadenizli
26-11-2008, 00:11
''tut ki herif 70 yaşında bekar, çocuklara tecavüz et et geç, sopa cezası öldürmüyormuş da (karadenizli şahidim), ohh, ye sopaları git bir başka çocuğa tecavüz et...''

İslamda tecavüz edene sopa değil ölüm cezası verilir.

Oturmuş içtihat yapmışlarsa o onların ayıbı islamın değil.

karadenizli
26-11-2008, 00:15
''Özellikle şeriatle yönetilen müslüman ülkeler neden recmde ısrar ediyor ?
Bizimkiler mi daha müslüman onlar mı''

Kim daha müslüman onu allah bilir ama bir kişi zina edipte onu taşlamassak dinden çıkmayız merak etme.

Ayrıca o söylediğin devletler kim iran yönetimimi bak yusuf biz ''sünni'' yiz onlar ''şii''

Yani birazcık araştıran arada büyük farklar olduğunu görür.

sinner
26-11-2008, 00:23
K.C.
Orada küçük kız derken tabi islami sınırlara göre küçük yani adet görmemiş kızdan bahsediyor sanırım. En son 13 yaşındaki bir kızı Somali'de recm etmişlerdi. Demek ki 13 yaş küçük kabul edilmiyor.

Adamlar zaten o dönemden bu döneme kadını bir birey olarak kabul etmedikleri için
"yok istekliymiş yok diriymiş demeyip meseleyi bir punduna uydurarak kızı da cezalandırıyorlar.

.... bu alıntıladığım cümleler çok tartışılacak konular bence

K.C.
26-11-2008, 00:43
İslamda tecavüz edene sopa değil ölüm cezası verilir.


Döndük dolaştık başladığımız yere geldik.

İ S P A T L A A A A

Şu iddianı ispatlamadan başka bir şey yazarsan yazılarını onaylayan ben olmayacağım.

sinner
26-11-2008, 00:55
İstekliyse, diriyse, yaşı büyükse vs. demiş alimler
Orada tamamen zina fiilinin işlenmesi üzerine odaklanılmış
kim mağdur kim değil ?
Mağdurenin mağduriyeti nasıl giderilir onlar yok.
Varsa yoksa taş, sopa...
Taş devri :D

karadenizli
26-11-2008, 15:17
''İ S P A T L A A A A''

K.C sen bir doktora görün istersen kaç kere anlatacam ya senin dediğin recm konusunun ayeti varmı yoooooooook ama onu hemen alıyor hanımefendi islamda vardır diye

Tecavüz konusununda ayeti yok ama ona binlerce ispat istiyorsun.Fıkıh kitabı istersen gösteririm kaynakta veririm benim kütüphanede bununla ilgili en az 15 tane temel eser var dikkat et temel eser.

iste sereyim önüne.

repla78
26-12-2008, 16:47
''İ S P A T L A A A A''

K.C sen bir doktora görün istersen kaç kere anlatacam ya senin dediğin recm konusunun ayeti varmı yoooooooook ama onu hemen alıyor hanımefendi islamda vardır diye

Tecavüz konusununda ayeti yok ama ona binlerce ispat istiyorsun.Fıkıh kitabı istersen gösteririm kaynakta veririm benim kütüphanede bununla ilgili en az 15 tane temel eser var dikkat et temel eser.

iste sereyim önüne.


e o zaman bunlarla ispat kabul oluyorsa. recm de ispatlanmış oluyor. Yani oda var. Yok eğer recm yoksa tecavüzcüye ölümde yok...

prozac
05-01-2009, 02:21
İslamda zina eden kadının recmedilmesi meselesi tartışmalıdır.Zaten peygamberimiz döneminde böyle bir olaydan 2 tane bulmak bile çok zordur


Fasil : NİKAH BÖLÜMÜ
Konu : Nikahı Fesheden Ve Feshetmeyen Şeyler
Ravi : İbnu`l-Müseyyeb
Hadis : Nadre İbnu`l-Ektem denen ensardan bir zattan naklen kaydettiğine göre, demiştir ki: "Ben bakire bildiğim bir kadınla evlendim, gerdeğe girince hamile olduğunu gördüm. (Durumu Resulullah`a arzettiğim vakit) Aleyhissalatu vesselam: "Fercinden istifaden sebebiyle mehir onundur, çocuk da sana köledir" buyurdu ve aramızı ayırdı, ilaveten: "Çocuğu doğurunca had uygulayın!" emretti.
HadisNo : 5699


Fasil : ŞARTLAR BAHSİ
Konu : Recim;Zinâ haddi
Ravi : Ebû Hüreyre
Baslik : HUDUTTA HALÂL OLMAYAN ŞARTLARA DÂİR EBÛ HÜREYRE İLE ZEYD İBN-İ HÂLİD HADÎSİ
Hadis : Rivâyet olunduğuna göre, müşârün-ileyhimâ demişlerdir ki: Bedevî arablardan bir kişi (hasmı ile birlikte) Resûla`llah salla`llahu aleyhi ve sellem`e gelmişti de: - Yâ Resûla`llah! Size Allah nâmına yemîn eder, ve yalnız Allah`ın Kitâbiyle hükmetmenizi dilerim, demişti. Öbür hasım ise daha dirâyetli ve edepli idi. O da: - Evet yâ Resûla`llah, aramızda Kitâbu`llah ile hükm ediniz ve (söz söylemek üzere) bana müsâade buyurunuz! dedi. Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem de: - Söyle! buyurdu. İkinci hasım söze başlayıp: - Benim oğlum, bu A`râbînin yanında ecîr (çoban) idi. Bunun karısına zinâ etmiş. Bana söylendiğine göre oğluma recim lâzım gelirmiş. Bu cihetle ben, bu adama yüz koyun, bir de câriye vererek oğlumu kurtardım. Bilâhare ehl-i ilim (olan Ashâb) a sorduğumda onlar da: (henüz bekâr olan) oğluma yüz deynek had ile bir sene nefy-ü tağrib, bunun karısına da recim îcâb ettiğini haber verdiler (şimdi ne buyurulur yâ Resûla`llah!) dedi. Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem de: - Hayâtım yed-i kudretinde olan Allah`a yemîn ederim ki, ben, aranızda Kitâbu`llah ile hükmedeceğim: Câriye ile koyunlar sana reddolunur. Oğluna da yüz değnek vurulup bir sene nefyedilir, dedi. (Sonra Ashab`dan) Üneyse de: - Bu Bedevînin karısına git! Günâhını i`tirâf ederse onu recmet! buyurdu. Râvî: "Üneys, kadına gitti. Kadın da fenâlığı i`tirâf etmesi üzerine Resûlullah salla`llahu aleyhi ve sellem`in emriyle kadın recmolundu" demiştir.
HadisNo : 1162

Muhammed döneminde recm olmamıştır diyen arkadaşlar a duyurulur..

K.C.
05-01-2009, 02:52
K.C sen bir doktora görün istersen kaç kere anlatacam ya senin dediğin recm konusunun ayeti varmı yoooooooook ama onu hemen alıyor hanımefendi islamda vardır diye
Sn. Karadenizli, İslam ve Kur'an kelimelerini mümkün olduğunca dikkatli kullanırım. Recm Kur'an'da yok, ama islamda var.

Sizin için Kur'an=İslam ise şu aşağıdaki yazınızda iki kez tekrarlama gereği duyduğunuz 15 (ONBEŞ) TEMEL ESER neyin nesi?

Tecavüz konusununda ayeti yok ama ona binlerce ispat istiyorsun.Fıkıh kitabı istersen gösteririm kaynakta veririm benim kütüphanede bununla ilgili en az 15 tane temel eser var dikkat et temel eser.
iste sereyim önüne.

K.C.
19-01-2009, 11:12
Zinada had cezasının uygulanması için, ...Bundan daha azına mesela; öpmek, sarılmak veya uyluk arasına sürtünmek v.b. hareketler haram olmakla birlikte had cezasını gerektirmez. Küçük çocuk ve akıl hastası yükümlü olmadığı için bunların fiilde kendileri bakımından haddi gerektirmez.
Zina cezasının uygulanabilmesi için:
-Zina edenin erginlik çağına ulaşması gerekir.
-Akıllı olması gerekir
-Zinanın istekle yapılması gerekir.
-Zinanın insanla yapılması gerekir.
-Zina edilen kadının ergin veya kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta, ergin olması gerekir.
-Zinanın bir şüpheye dayalı olmaması gerekir.
-Zinanın darul islam'da olması gerekir
-Kadının diri olması. Ölü olan kadınla cinsel temasta had gerekmez.
-Cinsel temasın önden olması ve ...Arkadan ilişki, yani livata için yalnız azar gerektirir.

http://www.biriz.biz/mahrem/cns33.htm

İslami sitedeki yazıda gözden kaçan önemli bir husus var.
Bir erkeğin fiilinin zina olarak nitelendirilmesi için erkeğin ergenlik çağına ulaşmış olması zorunlu.
Ancak bir kız çocuğunun zina edilen olarak tanımlanabilmesi için kızın ergin olmasına gerek yok. Kendisine cinsel istek duyulan bir yaşta olması yeterli.

Bir kız çocuğunun kendisine cinsel istek duyulacak yaşı kendisinin tayin etmesi mümkün değil. Bu ancak, cinsel istek duyacak kişinin sapıklığıyla alakalı bir durum. Sapık bir erkek peki ala 2 yaşındaki bir bebeğe de cinsel istek duyabilir.

Peki zina edilen kadın ergin ve cinsel istek duyulabilecek yaşta değilse (sağlıklı biri 6 yaşındaki bir çocuğa cinsel istek duyamaz diye düşünelim) bu halde de tecavüzcü için zina fiilinin maddi unsurları oluşmadığından herhalde arkadan yaklaşan erkek gibi sadece ve ancak azar işitecek, olan çocuklara olacak. Ömür boyu TST teşhisiyle hayatı kararacak.

sinner
19-01-2009, 17:34
sayın K.C.
sağolsunlar(!) islam alimleri her bir işi kılıfına uydurmasını biliyorlar.
Yazıyı astığım zaman vurguladığınız nokta benim de dikkatimi çekmişti.
Bu fetvaları veren islam alimleri kadını/kızı/bebeği saçından tırnağına kadar mahrem kabul etmiştir. Tek kriterleri ise onun erkeği tahrik etmesidir.

prozac
06-02-2009, 23:05
Eğer bir kimsenin bir kimseye secde etmesini emretseydim, erkeklerin kadınlar üzerinde olan haklarından dolayı kadınların erkeklere secde etmelerini emrederdim.
Tirmizi, Rada, 10/1159; Ebu Davud, Nikah 40/2140 Ahmed b. Hanbel, Müsned VI, 76; İbn Mace, Nikah 4/1852


Kocanın vücudu irin ile kaplı dahi olsa ve karısı onu yalayarak temizlese yine de kocasının hakkını ödemiş olmaz.
İbni Hacer El Heytemi 2/121 Ahmed b. Hanbel, Müsned, V, 239

Ey kadınlar! Eğer kocalarınızın size olan haklarını bilseydiniz, ayaklarının tozunu yüzlerinizle silerdiniz.
Hafız ZehebiBüyük Günahlar Sayfa 187

Çok lanet ediyor ve kocalarınıza karşı nankörlük ediyorsunuz. Aklı başında bir erkeğin aklını sizin kadar çelebilen aklı ve dini eksik başka bir varlık görmedim.
Müslim, İman, 34/132 İbn Mace, Fiten 19/4003

Ey kadınlar topluluğu! Sadaka veriniz ve çok istiğfar ediniz. Çünkü ben Cehennem halkının çoğunun sizler olduğunu gördüm.
Müslim, İman, 34/132 İbn Mace, Fiten 19/4003

Namazı bozan şeyler kara köpek, eşek, domuz ve kadındır.
Sahihi Müslim, Salat 265; Tirmizi Salat 253/338 Ebu Davud, Salat, 110/720


Uğursuzluk üç şeyde vardır: Kadında, evde ve atta.
Ebu Davud, Tıb, 24/3922; Müslim, Selam, 34/115 Buhari, Nikah, 17/4805

Kadınları zarar vermeyecek miktarda aç, aşırı gitmeyecek kadar da kıyafetsiz bırakınız. Çünkü kadınlar iyice doyar, güzelce giyinirlerse onlar için dışarı çıkıp gezmekten daha sevimli bir şey yoktur. Fakat onlar biraz aç, biraz da çıplak kalırlarsa onlar için evde oturmaktan hayırlı bir şey yoktur.

İbnül Cevzi, Mevzuat, II/282283; Suyuti, Leali, II/154 İbn Arrak, Tenzihü’şŞeria, II/212213

Kadınlara yazıyı öğretmeyin. Dikişi ve Nur Suresini öğretin.
İbnü’l Cevzi, Mevzuat II, 269

ayrıca ;

Hadis No : 3495Ravi: Lübabe Bintu'l-HarisTanım: Hz. Ali'nin oğlu Hasan (ra), Resulullah (sav)'ın kucağında idi, elbisesine akıttı. Ben atılıp: "Ey Allah'ın Resulü (yeni) bir elbise giy. İzarını da bana ver yıkayayım!" dedim. Cevaben: "Kız çocuğun idrarı olsa yıkanırdı; ancak erkek çocuğun idrarı su çilemek suretiyle temizlenir!" buyurdular.
Kaynak: Ebu Davud, Taharet 137, (375)

http://hadis.islamiyet.gen.tr/hadisler-598.html

ozgur_beyin
07-02-2009, 00:14
Tecavüz konusununda ayeti yok ama ona binlerce ispat istiyorsun.Fıkıh kitabı istersen gösteririm kaynakta veririm benim kütüphanede bununla ilgili en az 15 tane temel eser var dikkat et temel eser.

iste sereyim önüne. KARADENİZLİ.

karadenizli sanal ortamın sanallığından istifade ederek böyle desteksiz atmayı sever.
temelli veya temelsiz 15 tane kitap bile sayamaz vazgeçtimbulundurmasından.
bunu nasıl diye söylüyorsun diyenlere cevabım. bu kanı tecrübeyle sabittir

prozac
08-02-2009, 00:20
Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Şayet ben bir insanın başka bir insana secde etmesini emredecek olsaydım, kadına, kocasına secde etmesini emrederdim."
HadisNo : 3293

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ümmü Seleme
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Hangi kadın, kocası kendisinden razı olarak vefat ederse, cennete girer."
HadisNo : 3294

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Nefsim kudret dinde olan Zat-ı Zülcelal`e yemin ederim, bir erkek hanımını yatağa davet ettiginde kadın imtina edip gelmezse, kocası ondan razı oluncaya kadar semada olan (melekler) ona gadab ederler."
HadisNo : 3295

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Bir başka rivayette şöyle denmiştir: "Erkek, kadınını yatağına çağırır, kadında gelmeye yanaşmaz, erkek öfkelenmiş olarak sabahlarsa, melekler sabaha kadar -bir rivayette yatağa gelinceye kadar- kadına lanet okurlar."
HadisNo : 3296

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : Bir başka rivayette: "Kadın küskünlükle kocasının yatağından ayrı olarak sabahlarsa, melekler onu lanetler" denmiştir.
HadisNo : 3297

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ebu Hüreyre
Hadis : "Ey Allah`ın Resulü!" dendi, "hangi kadın daha hayırlıdır?" "Kocası bakınca onu sürura garkeden, emredince itaat eden, nefis ve malında, kocasının hoşuna gitmeyen şeyle ona muhalefet etmeyen kadın!" diye cevap verdi.
HadisNo : 3298

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Erkeğin Hanımı Üzerindeki Hakları
Ravi : Ömer
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Erkeğe, hanımını ne sebeple dövdüğü sorulmaz."
HadisNo : 3299

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Kadına Bakma Hakkında
Ravi : Ebu Üseyd
Hadis : Resulullah (sav), mescidden çıkıyordu. Yolda kadınlarla erkeklerin karışmış vaziyette olduklarını görünce, kadınlara: "Sizler geride kalın. Yolun ortasından gitmeyin, kenarlarından gidin" diye ferman buyurdu. Bundan sonra, kadınlar nerdeyse duvara değecek şekilde kenardan yürürdü. Bazan bu değmeler sebebiyle, elbisenin duvara takıldığı olurdu.
HadisNo : 3441

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Kadına Bakma Hakkında
Ravi : İbnu Ömer
Hadis : Resulullah (sav), erkeğin iki kadın arasında yürümesini yasakladı.
HadisNo : 3442

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Kadına Bakma Hakkında
Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kadın avrettir, dışarı çıktı mı şeytan ona muttali olur."
HadisNo : 3443

hadis.ihya.org

karadenizli
08-02-2009, 00:32
Kadınların erkekler üzerinde haklarıda vardır onlarıda yazsaydın ya prozac usta birbirlerini tamamlarlar

veya veda hutbesini okuyun

Fasil : SOHBET BÖLÜMÜ
Konu : Kadına Bakma Hakkında
Ravi : İbnu Mes`ud
Hadis : Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kadın avrettir, dışarı çıktı mı şeytan ona muttali olur."
HadisNo : 3443

mesela bu hadisi kolayca reddedebiliriz çünkü peygamberimiz döneminde peygamberimize yolda giderken selam veren kadınlar,çocuklardan bahsedilir demekki dışarı çıkılabiliyormuş

Ayrıca H.z ayşe nin cemel vakasında deve üzerinde savaşı yönettiğini görüyoruz demkki sizin anlattığınız gibi değilmiş

prozac
08-02-2009, 00:48
Karadenizli dostum kardeşim aslan parçam ,
Bunları ben söylemiyorum ki sadece hadislerden alıntılıyorum .Kur'an da kadınlarla ılgılı bolumlerı baska başlıklarda incelemiştik onlarda benım değil Allah ın sözü?

birini değil hepsini çürütmemiz gerekiyor ki çelişki kalmasın.Objektıf olmaya çalısıyorum iyi yönleri varsa onlarıda alıntılıyalım..sende ıyı yonlerını ekle istersen ortada biryerde bulusuruz..

Ha dersınkı islamda böyle seyler yoktur veya meallerde cevırı hatası vardır,hadisler güvenli değildir,İslamiyetin ilk zamanlarının kaynakları hatalıdır 21.yy da basılmıs felan kısının yazdığı kıtap veya öne sürdüğü anlatım dogrudur,konunun yönünü değiştirebiliriz,,

K.C.
08-02-2009, 00:55
Kadınların erkekler üzerinde haklarıda vardır onlarıda yazsaydın ya prozac usta birbirlerini tamamlarlar
Evet gerçekten, kadınların da erkekler üzerindeki hakları yazılmalı. Nasıl olsa iki maddeden ibaret, yazanı yormaz: "yedirilmek" ve "giydirilmek"

Kadın dediğin daha ne ister ki?

K.C.
21-02-2009, 17:30
Fasil : MEHİR BÖLÜMÜ
Konu : Mehrin Miktarı
Ravi : Ebu`l-Acfa es-Sülemi
Hadis : Bir gün, Hz. Ömer (ra), cuma hutbesi verdi ve hutbede şöyle söyledi: "Sakın, kadınların mehirlerini artırmayın, zira bu, eğer dünya için bir şeref, ahiret için de bir takva olsaydı buna en çok Resulullah layik idi. Halbuki O, kadınlarından veya kızlarından hiç birine oniki okiyyeden fazla mehir takdir etmemiştir."
HadisNo : 3457