PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "Recme Karşı Bir Milyon İmza" kampanyası.‏


dilaver
24-03-2009, 01:46
http://www.stopthestoning.com/Petition/index.php?dil=Turkce


saygılarımla

unbe
24-03-2009, 10:30
katıldık kampanyaya tabii ki.

placebo
25-03-2009, 02:20
Ben de katıldım..

vartor
25-03-2009, 02:59
bi imza da benden, etti uc
1 milyona az kaldi...

prozac
25-03-2009, 12:54
Damlaya damlaya göl olur ..
ancak
oylayamadım sitede sorun var

sargon
25-03-2009, 13:32
ben de imzaladim. Cok güzel hazirlanmis bir kampanya, bunu yaygin sekilde insanlara göndermek lazim.

mehmetsalih
25-03-2009, 16:42
Güzel bir kampanya olmuş.

meaculpa
26-03-2009, 02:32
Acılardan beslenen ve çoğu zaman da onların yaratcagı dürtülerle hareketlenen bir toplumuz biz, yada çoğunluğun sesi. Bu görüntüleri ben hiç unutmadım. Belki acıdan beslenmeyi zaaf olarak niteleriz çoğu zaman, ama öyle anlar ve öyle olaylarla yaşam denilen yapı şekillenir ki; işte o zaman neyden, nasıl beslendiğinizin değil sadece o yaşanılan şeyin size kattığı ve sizde açtığı çığırın önemi yükseliverir hayatlarınızda.
Recm... İnsanoğlunun, insanlığa çaldığa kara. Binlerce yılın köhne zihinlerinde yükselenen kana kesmiş, kan sevmiş çılgınca bir uygulama. Kampanyanın yaylıımı için, gerekirse acıdan beslenin! Bırakın da azcık kanamaya yüz tutsun yürekleriniz. Belki o zaman, recm denilen bu insanlığın ötesinde ki mevhum, sadece hatırlandıkca can yakar. Geçmiş silinmez. Gelecek geçmişin acıları ile şekillenir.

http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=324591

karadenizli
26-03-2009, 02:47
Bir kere o abdüssamedin kuran okuyuşu

şerefsiz biri onu oraya sonradan eklemiş,hemde ne şerefsiz.

Bir kere hiç bir sistemde böyle bir ceza yok

islam hukukunun i sinde böyle ceza yok

"aşık olma" cezası diye bir ceza yok

o kişinin suçu sabit dahi olsa böyle bir infaz şekli yok

kısacası hiç biryeri bir yere tutmuyor..

İşte böyle saçma sapan insanların yaptıklarını "din" diye yutturur ilk önce kendinizi sonra başkalarını tatmin edersiniz.

karadenizli
26-03-2009, 03:01
Böyle bir cezanın kuransal bir dayanağı yok diyoruz.

Bu cezalar nur 2. ayet evli bekar ayırt etmeden cezasını veriyor diyoruz.

İbnu Ebi Evfa (ra)`ya: "Resulullah (sav) hiç recm tatbik etti mi?" diye sordum. Bana: "Evet!" cevabını verdi. Ben tekrar: "Nur süresinin nüzülünden önce mi, sonra mı?" diye sordum. "Bilmiyorum!" dedi.

İslamın cezası bellidir,

Recm,yahudiliğin kesin cezasıdır,Bu konunun islama sonradan giren yahudilerin islama sokuşturduklarını görüyoruz.

Aynı şey mürted içinde geçerli bu yahudiliğin kesin bir cezasıdır,ama buda islama sokuşturuldu.

mesela azrail diye birşey islamda yoktur-ölüm meleği-ama bunu sonradan müslüman olan yahudiler söylemiştir.

Şu anda kimse sünnet olmassa öte tarafta hesap sorulmaz ama yahudilikde sünnet varya peygamberimizin tavsiyesini bile yüzyıllarca abartmışız

sargon
26-03-2009, 12:27
sevgili karadenizli,

islamda recmin oldugunu kabul ediyorsun, sorun bunu kimin islama soktugu galiba. Eger islama sonradan giren yahudiler bunu soktular ise Muhammed niye bu cezayi defalarca kendi uyguladi. Bana biraz garip geliyor bu savunma.

karadenizli
26-03-2009, 12:35
Sokuşturulmaya çalışıldı diyorum ama yemez,ilk dönemlerde tabiki uygulandı ama bu islami değil örfiydi,kesinlikle bir dayanağı yoktur.

hatta o kadarki recm ayetinin olduğunu söyleyen hadisler bile söylendi,

düşünün kuran zinaya çok değinir ama recmle ilgili birşey yok,ama nedense o "ayeti" unutuyolar

İşte bu bile ne kadar bu meselenin islama sokuşturulmak istendiğini gösteririr

Hemde "kuran-ı kerimi biz indirdik biz koruyacağız" ayetine rağmen.

sargon
26-03-2009, 13:19
Muhammed'in recmi uyguladigini kabul ediyorsun. Hadislerde oldukca cok sayida recm örnegi var zaten. Bunun örfi oldugu dogru. Demek ki sonradan sokusturulmus birsey degil, uygulanagelen birseymis, Muhammed de ayni sekilde uygulamis. Bu gösteriyor ki, recm islama sonradan sokulmamis, tersine öncedenberi varmis.

Peki Kuran'da neden yer almiyor. Bilindigi gibi hadis ve siyerler bu konuda bir tartisma oldugunu anlatiyorlar. Ömer bu ayeti Kuran'i toplayanlara getiriyor, ancak her ayet icin iki sahit istendiginden ikinci sahidi bulamiyor. Bunun nasil olabildigini anlamak zor. Ya Muhammed ayet olmadan gelenek oldugu üzere recm uygulatiyordu, yada ayet vardi ve Omer hakliydi, ama sahit bulamadigi icin Kuran'a sokturmayi basaramadi.

karadenizli
26-03-2009, 13:50
Sayın sargon recm uygulandı ama yahudilere uygulandı çünkü peygamber onlara sordu sizin kutsal kitabınızda bunun cezası nedir diye onlarda recm dediler.

Bizimkilerde nur suresinin 2. ayetine kadar evlilere bu cezayı uyguladı-ama çok azdır bunun sayısı-mesela 2 kişi gelip itiraf ediyorlar....çünkü itiraf olmasa bu cezayı uygulamak çok zordur biliyorsunuz şartlarını 4 şahit v.b,olay anında......

o hadisi hiç bir müslümanın kabul etmemesi gerekir çünkü "kuranın korunmuşluğu" ilkesine aykırıdır açık ayet var.

Birde orada h.z ömer in korkaklığı söz konusu h.z ömer hiçbir şeyden korkmaz oraya koyardı o ayeti...

Uyduruk bi hadis olduğu o kadar belliki.

karadenizli
26-03-2009, 13:53
En önemlisi;

Bundan sonra herkes evli,bekar farketmeden herkese-şartlar sağlandıktan sonra-nur 2 yi uygulasa,

Cenab-ı allah öte tarafta kesinlikle hesap sormaz niye recm etmediniz diye.

İnsanları var olan ayetlerle amel ettiremiyoruz kalkıpta olmayan bir ayetle amel etmelerini söylemek saçmalık ötesidir.

cigi
26-03-2009, 14:08
En önemlisi;

Bundan sonra herkes evli,bekar farketmeden herkese-şartlar sağlandıktan sonra-nur 2 yi uygulasa,

Cenab-ı allah öte tarafta kesinlikle hesap sormaz niye recm etmediniz diye.

İnsanları var olan ayetlerle amel ettiremiyoruz kalkıpta olmayan bir ayetle amel etmelerini söylemek saçmalık ötesidir.

Tamam sevgili karadenizli;

Nur suresinden sonra 5. sure
Tahrim suresi iniyor ve 1. ayette ne yaziyor?:)

1 - Ey peygamber! Eşlerinin rızasını arayarak, Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi niçin sen kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Peygambere ve Mariya'ya 100 degnek nerede? Kizilcik agaci yokmus galiba oralarda.:)

sargon
26-03-2009, 14:47
Simdi aklimda degil, eve gidince recmin sadece yahudilere yada evlilere uygulanip uygulanmadigina bakacagim.

Ben Omerin korkakligindan sözetmedim. Bence Omer korkak degildir. Bildigim kadariyla ayeti getiriyor ama ikinci sahiti bulamiyor.

Bu arada merak ettim, kampanyaya imza verdin mi? Recme karsi ciktigina göre kampanyayi desteklemen lazim.

K.C.
26-03-2009, 17:10
Bu bir milyon imza toplansa ne işe yarayacak acaba?

Birileri recmedilirken ve ağzı sulanıp gözü dönmüş vahşet yanlısı başkaları bu insanlık dışı iğrenç tabloyu seyrederken aniden biri elinde kağıtlarla ortaya atlayacak ve
"naayıır, n'olamaz, bunu recmedemezsiniz, elimde tamı tamına bir milyon imza var" mı diyecek?
ötekiler de birden insafa gelip ellerindeki taşları nedametle yere bırakarak toprağa gömdükleri, bazen gömmeden taşladıkları kişinin yanına gidip üzerindeki tozları silkeleyerek "affet bacı bilmiyorduk, meğer bir milyon imza varmış, biz seni taşlayarak öldüremezmişiz" mi diyecek...
yoksa..
"h...tir len" mi?

KızıL
26-03-2009, 17:11
imzaladık bea :)

K.C.
26-03-2009, 17:13
Simdi aklimda degil, eve gidince recmin sadece yahudilere yada evlilere uygulanip uygulanmadigina bakacagim.
Değnek cezası hiç evlenmemiş bekarlara uygulanıyor.
Recmin uygulanması için ise evli olmak şart değil, boşanmış ve dul olanlara da uygulanıyor. (bunun mantığını çözemedim)

sargon
26-03-2009, 17:19
Bu bir milyon imza toplansa ne işe yarayacak acaba?

Birileri recmedilirken ve ağzı sulanıp gözü dönmüş vahşet yanlısı başkaları bu insanlık dışı iğrenç tabloyu seyrederken aniden biri elinde kağıtlarla ortaya atlayacak ve
"naayıır, n'olamaz, bunu recmedemezsiniz, elimde tamı tamına bir milyon imza var" mı diyecek?
ötekiler de birden insafa gelip ellerindeki taşları nedametle yere bırakarak toprağa gömdükleri, bazen gömmeden taşladıkları kişinin yanına gidip üzerindeki tozları silkeleyerek "affet bacı bilmiyorduk, meğer bir milyon imza varmış, biz seni taşlayarak öldüremezmişiz" mi diyecek...
yoksa..
"h...tir len" mi?

Sevgili K.C., burada önemli olan uluslararasi kamuoyunun dikkatini bu konunun üzerine cekmek. BM'in bu konuyu ciddiye almasini saglamak.

Osmanli'da kölelik üzerine bir baslik acmistim, belki görmüssündür. Osmanli'ya Ingilizler tarafindan yogun bir baski yapiliyor. Ne yazik ki, zenci köle ticaretini durduranlar ic kamuoyu degil Ingilizler oluyor. Cerkes ve Gürcü köle ticareti ise ic nedenlerle durduruluyor.

Bunlar bir cirpida düzelmez tabii, ama "ne cikar bundan" deyip bekleyince de hicbirsey degismez.

evrensel-insan
26-03-2009, 17:40
Saygideger K.C.;

Recm, eger; "kiz oglan kiz" a, yani "eline erkek eli degmemis" e uygulanmiyorsa; bu isin bence-ki varsa- mantigi; dul ve bosanmis bayanlarin da; gecmiste bir eslerinin olmasi olabilir. Yani ha evli ve esi halihazirda var; ha evlenmis-bosanmis, ya da dul- ama esi halihazirda yok. Pek farketmiyor.

Saygilarimla;
evrensel-insan

K.C.
26-03-2009, 17:45
Saygıdeğer evrensel_insan
benim anlayamadığım mantık da tam olarak o zaten.

evrensel-insan
26-03-2009, 18:14
Saygideger K.C.;

Aslinda; bu yanasim, tamda islamin kadina bakis acisiyla birebir ortusuyor. Erkegine-olu, yok veya var- bagimlilik. Demek, sende artik yavas yavas, islam gozuyle bakamamaya basliyorsun ve yabancilasiyorsun. Aman dikkat, tehlike var! :rolleyes: Cunku, islamin mantigi; ancak empati ilen, yani islam gozuyle olaya bakabilirsen anlasilir.

Saygilarimla;
evrensel-insan

evrensel-insan
26-03-2009, 18:39
Saygideger K.C;

Aslinda, ayni bakis acisini senin vermis oldugun "ekmek" olayindada uygulayabiliriz. Islama gore ekmek kutsaldir. Islami uygulayan musluman da; kendi dusuncesi temelinde bu kutsala bir icerik verir. Senin anlattigin olaydaki, kisi; bu kutsalligi her yere tasimistir. Yani, ekmek kutsalsa; yere atilmaz, ustune oturulmaz, kufredilmez, firlatilmaz, v.s. bu her muslumanin "ekmek kutsaldir" anlayisini, nasil degerlendirdigiyle paraleldir. Belki, bir kisi; bunu sadece yere atilmaz da tutar ve ustune oturmanin kutsalliga ters dusup dusmeyecegini dusunmemis olabilir. Dolayisiyle; tum yasaklar, emirler, v.s. sadece yazildigi gibi degil; onu uygulayacak kisinin kendi gorusu katilarak ta degerlendirilebilir.

Senin acindan geriye iki davranis kalir. Ya empati, ya da antipati; cunku sempatik yanasman beklenemez.Antipati karsi cikma ve tartisma demektir. Cunku, eger; antipatik davranamayacaksan; kendine zarar vermemen icin, empatik davranman gerekir. Yoksa; antipatik davranamaman icine ukte olur.

Saygilarimla;
evrensel-insan

hiramusta
27-03-2009, 02:41
Bi imza da benden.

Betül
27-03-2009, 13:56
Recm İslam da yoktur.

K.C.
27-03-2009, 14:19
Recm İslam da yoktur.
İslam değil de Kur'an deseniz daha doğru olacak.

hiramusta
27-03-2009, 14:36
Yani İslam'da K.C.

K.C.
27-03-2009, 14:40
Merhaba Hiram..
İslam deyince İslam'daki uygulamalar geliyor aklıma.
Kur'an deyince uygulamaya bakmadan emirler, yazılı hükümler geliyor.

Hadisleri kabul etmediğin ve uygulamalar seni bağlamadığı için İslam demekte haklısın belki. Ama ben de haklıyım. :D

vartor
27-03-2009, 16:15
Değnek cezası hiç evlenmemiş bekarlara uygulanıyor.
Recmin uygulanması için ise evli olmak şart değil, boşanmış ve dul olanlara da uygulanıyor. (bunun mantığını çözemedim)
sevgili K.C.
Digerlerin mantigini cozebildin mi?
Eger cozebilseydik, simdiki durumumuzda(ateist) olmazdik zaten.
Imanlilar bile dinde mantik aranmaz diyor, iman edersin o kadar.
Beynini bir eline gecirirse iman, zaten tum mantik ve muhakemeye kitlemistir bile.

karadenizli
27-03-2009, 16:22
Recmin uygulanması için ise evli olmak şart değil, boşanmış ve dul olanlara da uygulanıyor

Bütün uygulamaları ele alırsan işin içinden çıkamassın şu anda biz vehhabilere göre belkide dinden çıkmışız kanımız helal böyle mantıksızlık olurmu.

Herkesin dediğini alırsan işimiz var..

idrisi
31-03-2009, 19:19
Soru uzerine,
Islamda boyle hukmun bulunmadigini kuranin kendinden onceki dinleri onaylan ve tamamlayan bir kitap oldugunu Muhammedin Tevrat ve incile dayanarak hukum verebilecegini bu hukmu tevrata daynarak verdigini soyluyor ilahiyatci arkadas.
Bana gore suc zamanasimina ugratiliyor.

sargon
31-03-2009, 21:19
Karadenizli'nin Muhammed'in recm ettirdigi kisilerin Yahudi olduklari, suclarini itiraf ettikleri ve bu yüzden de kendi kitaplarina göre karar verildigi iddiasi üzerine örneklere baktim. Arif Tekin, Kuran'in Kökeni kitabinda hadislerden 8 tane örnek veriyor. Bu örneklerden sadece birisi Yahudilere ait, digerleri Yahudi degil. Karadenizli'nin hakli oldugu nokta bu örneklerin hemen tamaminin zina yaptiklarini kabul etmis olmalari.

Simdi örnekleri veriyim.

Ornek 1:

"Cüheyne kabilesinden bir kadin Muhammed'e basvurarak zina yaptigini ve bu zinadan dolayi hamile kaldigini söylüyor. Bu aciklama üzerine Muhammed onu bir yakinina teslim ediyor ve ona "Bu kadin dogum yapana kadar sende kalsin; dogumdan sonra bana getir gerekeni yaparim" diyor. Dogumdan sonra gelen kadin, avret yeri görünmesin diye, üzerindeki elbise iyice baglaniyor ve Muhammed'in talimatiyla taslanarak öldürülüyor. Kadin bu sekilde öldükten sonra Muhammed onun cenaze namazini kildiriyor ve "Bu kadin Allah katinda öyle yüksek bir makama ulasti ki, onun imani yetmis kisinin imanina bedeldir" diyor.

Kaynaklar:

Müslim, Hudud, 5, No: 1696/24; Ebu Davud, Hudud, 24, No: 4440-41; Tirmizi, Hudud, 9 No: 1435; Ibni Mace, Hudud, No: 2555; Nesai, Cenaiz, 64. bap, No: 1955; Ahmet Bin Hanbel, Müsned, 4/435 Imran hadisleri; Beyhaki, Süneni Kübra, 8/217; Daremi 2/180.

Bu olayda birincisi kadin Yahudi degildir, ikincisi kadinin evli yada dul olduguna dair de hic bir bilgi yoktur. Hicbir kurala uyulmamis oldugu görülüyor.

sargon
31-03-2009, 21:58
Not: Arastirmak isteyen olursa bundan sonraki örnekler icin hadis kaynaklarinin numaralarini da veririm.

Ornek 2:

Vail bin Hücr el-Hadremi "Bir kadin namaz icin disari cikinca, adamin biri önünü zorla kesip irzina geciyor. Kadin, oradan gecenlere olup bitenleri anlatinca, onlar gidip o adami yakalayarak Muhammed'e getiriyorlar; adam da sucunu itiraf edince, Muhammed'in talimatiyla taslanarak öldürülüyor. Kadinsa, sucsuz oldugundan serbest birakiliyor" diye aktariyor.


Ornek 3:

Maiz bin Malik adinda bir sahis Muhammed'e gelip zina yaptigini söylüyor. Muhammed, belki delidir düsüncesiyle, onun hakkinda bir arastirma yapiyor. Sonucta adam deli cikmayinca -sadece onun ifadesine dayanarak- o adami recmle idam ediyor: Muhammed'in emriyle bir cukur kaziliyor, adam oraya konup taslanmak suretiyle öldürülüyor. Bu olayin kaynaklarin bundan sonraki olayin kaynaklari ile ayni oldugu icin, hepsini bir sonraki örnekte verecegiz.

Ornek 4:

Yukardaki olayin gectigi hadislerde aktariliyor ki, "Gamidiye" adinda bir bayan da Muhammed'e gelip zina yaptigini ve hamile kaldigini itiraf ediyor. Ayni ilk örnekte oldugu gibi Muhammed onu da doguma kadar bekletiyor, sonra recmle infaz ettiriyor. Bu kadini taslayanlar arasinda meshur sahabi Halid bin Velid de varmis. Halit, kadini taslarken attigi taslardan biri kadinin kafasina isabet ediyor. Kadinin kani Halit'in yüzüne gelince, Halit sövüyor. Bunu duyan Muhammed Halit'i uyariyor.

3. örnekteki Maiz bin Malik ise o sirada sirasini bekliyor. Kadinin nasil öldürüldügünü görünce dayanamayip kaciyor. Muhammed'in adamlari onun arkasina düsüp yakaliyor ve infaz ediyorlar.Bunu Muhammed'e anlatinca "Madem öyleyse keske onu öldürmeseydiniz" diyor.

Ornek 3 ve 4'deki hadislerile ilgili Arif Tekin aciklamalar da yapmis. Bu hadise sahitlik yapan sahabiler hayli cok. "Hadis camiasinda bu kadar cok raviyle desteklenen hadis hemen hemen yok denecek kadar azdir" diyor. Sadece Buhanri'ye göre ravileri Halife Omer, Ebu Hüreyre, Cabir, Ibn-i Abbas. Diger kaynaklarda da Ebu Sait el-Hudri, Büreyde, Ebu Nadre, Hezzal bin Ziab ve Said bin Müseyyeb.

karadenizli
01-04-2009, 16:46
Ornek 2:
Vail bin Hücr el-Hadremi "Bir kadin namaz icin disari cikinca, adamin biri önünü zorla kesip irzina geciyor. Kadin, oradan gecenlere olup bitenleri anlatinca, onlar gidip o adami yakalayarak Muhammed'e getiriyorlar; adam da sucunu itiraf edince, Muhammed'in talimatiyla taslanarak öldürülüyor. Kadinsa, sucsuz oldugundan serbest birakiliyor" diye aktariyor.

Eğer bu hadis doğruysa veya varsa diyelim.

K.C nin tecavüz sorusuda cevabını bulmuş oluyor.

Başka bir meselede hadislerin hepsinde insanlar o suçu itiraf ediyorlar,mesela kadın gelip ısrarla cezasının verilmesini istiyor,Başka bir yerde adam kaçmaya yeltenince "onu bıraksaydınız ya" diyor peygamber yani islam bu konuda bu kadar hassas.

Yani hiç yokturki 4 şahit bulunsunda recm edilsin çok çok zordur zaten bu..inkar etse o kişi yine ceza veremessniz.

Ama bu olaylar nur suresi 2. ayetten önce oluyor büyük ihtimalle..
Çünkü sahabinin birisine sorulunca nur suresi indikten sonrada mı recm vardı diye adam bilmiyorum diyor.

sargon
01-04-2009, 17:19
Bu uygulamalarin Nur suresine kadar yapilmis oldugu bence de dogrudur. Buna karsin bu örneklerdeki uygulamalarda hassasiyet yok, tersine bir tür keyfiyet var. Ornegin senin yaptigin yorumu tersten de yapmak mümkün. Muhammed'in bu olaydaki ifadesi bence bir tür keyfiyet oldugunu gösteriyor. Eger bir kanun olsaydi, böyle diyemezdi. Adam suclu ise niye birakiyor? Yada kadini niye öldürdü, onu birakmadi? Bunu degisik sekillerde yorumlamak mümkün. Muhammed'in insancilligi bir yorum olabilir, recm edilme isinin bir tanriya ulasma gibi görüldügü bir baska yorum olabilir, bu isin geleneksel oldugu ve kabile reisinin son karari verme hakkinin oldugu bir baska yorum olabilir.

Bence olayin en önemli kismi "kanun" kisminda. Islamiyette bir "kitap" var ve ona göre uygulama yapiliyor, o zamana kadar ki örfi uygulama belli degisikliklerle kitaplastiriliyor.

placebo
01-04-2009, 17:47
**Muhammed'in talimatiyla taslanarak öldürülüyor.
**hadislerin hepsinde insanlar o suçu itiraf ediyorlar,mesela kadın gelip ısrarla cezasının verilmesini istiyor,Başka bir yerde adam kaçmaya yeltenince "onu bıraksaydınız ya" diyor peygamber yani islam bu konuda bu kadar hassas.
.


:D:D:D Evet çok hassas ve kibar bir din..İtiraf ve ısrarla ceza isteyeni taşlayarak patır kütür öldürüyorlar..Bu kadar insana değer veren ve mülayim din mi olur Allasen??Bir de barbar ve geri derler müslümanlar için..Hadesinler oradan..cık cık cııkkk:D

Yani hiç yokturki 4 şahit bulunsunda recm edilsin çok çok zordur zaten.Ama bu olaylar nur suresi 2. ayetten önce oluyor büyük ihtimalle..Çünkü sahabinin birisine sorulunca nur suresi indikten sonrada mı recm vardı diye adam bilmiyorum diyor

Devamlı fikir değiştiren ve ayetleri geciktiren Allah birilerinin boşu boşuna acılar içerisinde ve hunharca ölmesine izin verebiliyor..Her şeyden üstün olan bir varlık zaman zemin ayarında bu kadar başarısız olabilir yani..Bir ayet gönderip beğenmeyince fikrini değiştirip diğerini yolluyor..Gelecek zamanı tahmin edemediğinden olsa gerek,Muhammed ve şürekasının arasında meydana gelecek olayları,ancak onlarla birlikte bire bir yaşayarak takip etmesi sonucunda, oluşturduğu deneyimsel verilerden hareketle bazı ayetleri ancak yollayabiliyor..Ve bu 24 sene sürebiliyor...Karışık iş vesselam,deli dolu yazar kalem..Yazdığı da ne? bir sürü ipe sapa gelmez kelam..Bu kadar derin bir konu tartışılırken,Orhan Veli'nin pireli şiirinin bu dörtlüğü aklıma nereden geldi acaba?..Allah şaşırtmasın:D

sinner
01-04-2009, 18:38
Aslında zina için recmden sopa cezasına geçilmesi bir derece olumlu karşılanabilir.
Ancak bu durum aynı zamanda Allah'ın kanun getirirken deneme yanılma yöntemine başvurduğunun da delilini teşkil ediyor.

Karadenizli,
Bir suçun cezasını, onu işleyenin gönüllü itirafına bağlayan bir huhuk sistemi oluşturursanız ardından meydana gelecek adaletsizlikleri nasıl izah edeceksiniz ?

karadenizli
01-04-2009, 18:57
Bu olayda deneme yanılma yok
ayetlerin hiçbirisinde recm yokturki deneme yanılma olsun.

Belli bir süre gelenek uygulanıyor hepsi bu.

Bakın zina insanın sadece kendisine zarardır birde bu işi yaptığı kişiye

Adam öldürmek,tehdit,gasp gibi bir olay değildir
İslam bu zina konusunda itiraf,4 şahit gibi cezayı zorlaştırıcı şeyler getirirken.her sistemde cezası olan suçlarda bunu yapmıyor.

Zinanın tartışmasız cezasıda 100 sopadır

Adam öldüren birinden itiraf etmesi beklenmez.islam hukukunda böyle birşey yoktur.

sinner
01-04-2009, 21:58
Zina için verilen cezada Kuran içinde (ve peygamberin uygulamalarında) bir tutarlılık yok. Bu garipliği gidermek için islam alimleri nesh kavramını geliştirmişler.
Karadenizli, deneme-yanılma derken bundan bahsediyorum.

- (Nesh konusunda)Başka bir örnek, zina eden kimsenin cezasıyla ilgilidir. İlk uygulanan hüküm şuydu: Bir kimse zina ettiğinde onlara uygulanan hüküm eziyet ve kınama idi.
"Sizlerden zina edenlerin her ikisine de eziyet edin. Eğer onlar tevbe edip kendilerini ıslah ederlerse onlardan vazgeçin. Çünkü Allah tevbeleri kabul eden ve çok merhamet edendir." (Nisâ,16)
Daha sonra bu hüküm hapsetme ve aç susuz bırakma hükmüyle nesh edildi:
"Kadınlarınızdan zina edenlere karşı, içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar, şahitlik yaparlarsa, bu kadınları, ölüm alıp götürünceye kadar veya Allah onlara bir çıkış yolu açıncaya kadar evlerde hapsedin." (Nisâ,15)
Bir müddet sonra da kırbaçlama ve recm hükümleriyle bu da nesh edilmiştir:
"Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz kırbaç vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dini(ni tatbik) hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun." (Nur, 2)
Elbette kırbaç hükmü bekar zinakarlara aittir; ama evli olan zinakarların hükmü recm (öldürme)dir ki gayri Kur'anî vahiyle Resulullah'a bildirilmiştir.
http://quran.al-shia.org/tr/F&Q/sorular/238.htm (http://quran.al-shia.org/tr/F&Q/sorular/238.htm)

Kuran'da olmaması recmin islam hukukunda yer almadığı ve islam ileri gelenlerince savunulmadığı anlamına gelmez; Bu sünnet (yasa) hala İslam ülkelerinde uygulanıyor...
"Ben insanların üzerine uzun zaman geçmesi ve sonunda birisinin “Biz Allah’ın kitabında recmi bulamıyoruz” diyerek Allah’ın indirdiği zorunlu bir hükmü terk ederek yoldan çıkmalarından endişe etmişimdir. Bakın evlilik ilişkisi görmüş zina eder ve hakkında şahitler bulunur veya hamile olur ya da itiraf ederse ona recm gerekir. Bakın Rasulullah recm yapmıştır.Biz de recm yaptık.(Buhari Hudud 30)
Yine kendisinden şöyle rivayet olunur.
“Allah’ın kitabına ilave etmiş olmaktan çekinmiş olmasaydım kesinlikle mushafa yazardım. Çünkü ben bir takım kavimlerin gelip Allah’ın kitabında bulamayınca inkar edeceklerinden endişe etmekteyim.(Tirmizi, Hudud:8)
(Abdullah Feyzi Kocaer Sahihi Buhari Muhtasarı Tecridi Sarih)



Bakın zina insanın sadece kendisine zarardır birde bu işi yaptığı kişiye

Karadenizli, ortada taraflardan birini bağlayan bir evlilik varsa zinadan zarar gören sadece o ikili olmaz : buna aile ve çocuklar da dahil olur. Öte yandan ortada zarar görecek bir evlilik yoksa insanların özellerine müdahale etmek yanlıştır kanaatindeyim.

Ayrıca sürekli olarak recme karşılık sopayı savunman dikkatimden kaçmadı ;) Sanki sopa atmak/yemek matah bir şeymiş gibi :)
Bırak bir insanı, hayvana bile reva görülmeyecek bu cezayı nasıl içine sindirip savunabiliyorsun ilginç :confused:

K.C.
01-04-2009, 22:34
Eğer bu hadis doğruysa veya varsa diyelim.

K.C nin tecavüz sorusuda cevabını bulmuş oluyor.
:D
Ama oradaki adam tecavüz ettiği için taşlanmıyor ki, zina ettiği için taşlanıyor.
dikkattt!!!

Karadenizli kardeşim recm'in varlığına doğru adım atmış gibi göründü bana.

sargon
01-04-2009, 22:40
Diger örnekleri vereyim simdi de.

Ornek 5:

Ebu Hüreyre ve Zeyd bin Halit Cüheni'den rivayetle aktariliyor ki, Bedevi Araplardan bir adam hasmiyla birlikte Muhammed'in yanina geliyor. Onlardan biri Muhammed'e "Oglum su adamin yaninda calisirken onun hanimiyla zina yapmis; ben de buna karsi o hanimin kocasi olan su adama bir cariye ile yüz koyun verdim. Daha sonra duydum ki yaptigimiz is Allah'in kitabina uygun degilmis; o yüzden size müracaat ediyoruz. Sen de Allah'in kitabina göre aramizda hükmet" diyor. Buna karsi Muhammed, "Evet, yaptiginiz is kitaba uygun degildir. Sen cariye ile koyunlari geri al; oglun evli olmadigi icin onun cezasi yüz degnek ile bir yillik sürgündür; kadinin cezasi ise, evli oldugu icin recim usulü ile idamdir" diyor. Muhammed bu arada arkadaslarindan "Uneys" adinda birini o kadinin cezasini infaz etmek icin görevlendiriyor ve kendisine, "Git, kadindan sor, zina yapip yapmadigini ondan ögren. Sayet bu sucu islemis ise o zaman onu recimle infaz et" diyor. Sonucta kadin da kabul edince adam onu infaz ediyor.

Halbuki Nisa suresinin 15. ayeti ile Nur suresinin 13. ayetine göre bu sucun 4 sahitle ispat edilmesi gerekiyordu. Fakat bütün örneklerde ne yazik ki sadece onlarin itirafindan baska birsey yoktur.

Bu örnekte daha sasirtici bir durum ortaya cikiyor. Evliye recim, bekara degnek. Demek ki, Kuran ayeti simdiki haline gelene kadar bir evrim gecirmis.

sargon
01-04-2009, 22:49
Ornek 7'yi örnek 6'dan önce aktariyorum. Cünkü bir önceki örnege benziyor. Ayni sekilde uygulama yapiliyor. Bu örnekte iki ayri infaz var.

Ornek 7:

Cabir, "Bir adam zina yapmisti; Muhammed önce onu bekar sanarak yüz degnekle cezalandirdi; daha sonra onun evli oldugunu ögrenince, kendisini taslama usulü (recimle) idam etti." diye aktariyor.

Buna benzer bir cezayi da Hz. Ali tatbik etmis. Kendisi "Bir kadini Persembe günü degnekle cezalandirdim; Cuma günü de recimle infaz ettim. Degnegin gerekcesi Nur suresi 2. ayet: recmin dayanagi da Muhammed'in fiili uygulamasidir" diyor.

sargon
01-04-2009, 22:59
Bu ornek Karadenizli'nin sözünü ettigi Yahudilere ait ornek. Simdiye kadar olan örneklerin hicbiri Yahudilere ait degildi.

Ornek 6:

Yahudiler Muhammed'e basvurup kendilerinden bir ciftin zina yaptigini, bunun cezasinin ne oldugunu soruyorlar. Bunun üzerine Muhammed her iki kisiyi de Tevrat hükümlerine göre recmle cezalandiriyor. Bu iki kisi taslanarak öldürülürken, o sirada zina eden erkek, kadina atilan taslara kendini siper edip onu korumaya calisiyor.

Hadisi aktaranlardan Halife Omer "ben sahsen de, o iki insani taslayanlar arasindaydim" diyor. Bu olayin ravileri de oldukca kabarik. Ayrica Imam Safi-i, Imam Malik ve Imam Ahmed bin Hanbel bu olayi yazip bundan hüküm cikarmislar.

Bu olayda recm edilen erkegin kadini korumaya calismasi apacik sekilde onu sevdigini gösteriyor. Bu kisilerin baskalari ile evli olduklarina dair de hicbir bilgi yok. Belli ki iki genc birbirlerine asiklar ve birlikte oluyorlar. Tüyler ürpertici, ne yazik ki bir dönemlerin gercegi bu.

Bu arada sunu belirtmek isterim ki, insanlar ister evli olsun ister bekar zina diye bir suclama cagdisidir. Bunun kanunlarda bir yaptirimi olamaz, bu ahlaki degildir. Aldatan erkek yada kadin kanuna göre cezalandirilacak bir suc islemis olmazlar. Karisi yada kocasi bu durumda bosayabilir, aldatilma kanun önünde bosanma icin gecerli bir gerekcedir. Bunun disinda bir yaptirim kabul edilemez.

Simdi nasil bilmiyorum ama bir zamanlar bizim hukuk sistemimizde de sanirim böyle ilkel bir madde vardi. Zina diye bir suc vardi. Bu bir suc olarak kabul edilemez. Bunun hukuksal bir yaptirimi olmamalidir. Evliligin yikilmasi yeterince agir bir cezadir zaten.

sargon
01-04-2009, 23:22
Ornek 8:

Ali diyor ki: "Muhammed'in es olarak kullandigi bir cariyesi zina yapmisti; Peygamber bana "git o cariyeyi cezalandir" dedi. Bunun üzerine ben onun yanina vardim ve baktim ki, henüz dogum yapmis, kanamasi devam ediyor; bu yüzden onun cezasini erteledim ve dönüp durumu Muhammed'e izah ettim. O bana "iyi ettin ki cezayi uygulamadin. Fakat iyilesince onun cezasini uygula" diye anlatiyor. Muhammed'in cariyesi ile yatan adam gelince, onun hakkinda Ali söyle diyor: "Muhammed bana, "Git, onu öldür" dedi. Ben adama vardigimda tenasül organinin olmadigini ve kesildigini gördüm. Hal böyle olunca, onu öldürmedim ve dönüp hadiseyi oldugu gibi Muhammed'e anlattim. O da bana, "iyi ki öldürmedin, meger ki adam masummus" cevabini verdi, diyor.

Arif Tekin, bu hadisin kaynaklarini vermis, yarim kitap sayfasi tutuyor, aktarmiyorum. Bu olay anormal sekilde yorumlara acik bir olay. Her tarafinda bir gariplik var. Bahsedilen cariye Marya'dir. Muhammed Marya ile evlendigi zaman 60 yasinda, cariye Marya ise 20 yasindadir. Marya'nin dogurdugu cocuk ise Ibrahim'dir. Bu olaya iliskin Arif Tekin 3-4 sayfa yorum yapmis. Ona göre tenasül organi olmamasi hikayesi durumu kurtarmak icin uydurulmustur ve gercek disidir. Bunlari aktarmiyorum. Isterim ki, burda tartisilsin.

karadenizli
01-04-2009, 23:24
Bazı hadisler sahih olmayabilir ama..

Ama recm ayeti hadisleri hepten kepazeliktir.

Bu recmi kimse uygulamasa hiçbir şekilde sorgu sual olunacağını düşünmüyorum,düşünmüyorumdan öte olmaz meraklanmasın kimse.

Zina yapana ceza meselesine gelince
Eğer hepiniz eşleriniz başka biriyle zina ederse
sinirleniyorsanız,
Bununla beraber erkek veya kadın farketmez gecelerce uyuyamıyorsa-böyle bir şey olduğunu anlarsa-
ve yuvalar yıkılıyorsa
Bunun bir cezası olmalıdır.

Ezbere çağdaşlık olmaz.

sargon
02-04-2009, 00:39
Peki Karadenizli, simdi islamiyeti, günümüz hukukunu bir tarafa birakalim, biraz da pratik düsünelim. Senin Türkiye'nin tek yöneticisi oldugunu düsünelim. Bu ülkede erkeklerin yüzde 80'i karilarini bir sekilde aldatiyor. Ya biriyle bir macera yasiyor, ya geneleve gidiyor yada bir sekilde biriyle iliski kuruyor. Bu kadar adami ne yapardin, hangi ceza verilmeli sence?

Ben diyorum ki, bu konu devletin müdahale edecegi bir konu degildir. Eslerin kendileri halletmeliler. Kimisi affeder, kimisi affetmez, kimse de buna birsey diyemez. Ama araya devleti, dini, baska kurumlari karistirirsak isler daha da icinden cikilmaz hale geliyor.

Bir olay yasamistim. Devrimci bir örgütten cezaevine girmis biri vardi. Aslinda politik hicbir birikimi yoktu. Tam bir gecekondu delikanlisi idi yani. Bana bir olay anlatti. "Abi, bana bir defasinda örgüt ceza verdi. Ama haklilardi. Cünkü ben karimi aldatmistim" dedi. Ne ceza vermisler biliyor musunuz? Dövme cezasi. O zamana kadar devrimci bir örgütün böyle bir ceza verdigini hic duymamistim. Hersey gecekondulasinca devrimci örgütler de bu hale gelmis. Bu konular ne örgütlerin, ne devletin, ne dinlerin, hatta ne de ahlak yargiclarinin isi olmamali. Taraflar arasinda cözülmeli. Ancak bosanma islerine hukuk baktigina göre, bosanmak icin gecerli bir neden sayilmali. Maddi olanaklardan mahrum olduklari düsünülerek, kadinlari kayiran bir hukuksal düzenleme de istenebilir. Ancak döverek, degnek vurarak, hele hele öldürerek verilen cezalar cagdisidir. Insan hayatindan daha degerli birsey yoktur.

dilaver
02-04-2009, 00:47
O zamana kadar devrimci bir örgütün böyle bir ceza verdigini hic duymamistim. Hersey gecekondulasinca devrimci örgütler de bu hale gelmis.

Sevgili sargon

feodalizm devrimcilik diye sunulursa bu da olur. Ben sana başka bir şey anlatayım. Çok militan bir devrimci sırf nişanlısı olan bir kızla cinsel ilişkiye girdi diye devrimci örgütten aforoz edildi atıldı. Olayda ne zina var ne nikah var, kaldı ki o yıllarda devrimci nikah var idi.

Ve o zamanlar bu da bizler tarafından alkışlanmıştı. Halbuki adam sapına kadar da devrimci ve mücadeleci idi.

saygılarımla

K.C.
02-04-2009, 00:54
Karadenizli, senin zina tanımın nedir?
hangi fiiller ve kimler bu tanımlamaya girer, açsana biraz.

placebo
02-04-2009, 03:42
Bu olayda deneme yanılma yok
ayetlerin hiçbirisinde recm yokturki deneme yanılma olsun.

Belli bir süre gelenek uygulanıyor hepsi bu.



Yahudilikte recm var ..Müslümanlar yarı yahudi dinini gelenek varsayıp uyguluyorlar yarı Allah'ın göndermekte bayağı geç kaldığı ayetleri uyguluyorlar..Benim kafam basmadı.Sizin ki basmışki cayır cayır savunuyorsunuz..Neden Allah bunlara sopa ayetini yollamakta bu kadar gecikmiş te,uzunca bir zaman recm uygulatmış..Boşverici ve umursamaz mı?İşi mi varmış?Yoğun muymuş?Elektrikler kesilmiş çalışamamış mı?

Sevgiler

paslıçivi
02-04-2009, 09:12
kendini bulmamış, bilmemiş, birey olamamış insanlığın ikili gönül (sevgi, aşk, cinsellik) ilişkilerindeki sorunları için bırakın recm olayını bugün devletin mahkemelerinden, toplumdan yardım istemesi, karıştırması, cezalandırmasını istemesi insanlığın bilinç evriminin daha ne kadar çok yol alması gerektiğini göstermektedir..

özgüven eksikliğinin, eşine, sevgiline yeterli olamamanın verdiği egonun incinmesini tamiri için 3. şahıs ve kurumları karıştırmak insanlığın acizliğinden başka bir şey değildir..

yapılan iş; karşı cinsi zorla sahiplenmeye çalışmaktan başka bir şey değildir.. kimse kimsenin malı değildir.. doğada karşı cinsin sana sadık kalmaması senin kusurundur.. kimseyi suçlayamazsın.. sana düşen saygı duyup o insanı özgür bırakmaktır.. bu dünyada cenneti de cehennemi de sen kendin hazırlayıp yaşarsın.. sen kendini bulup tanırsan sen izin vermedikçe kimse sana zarar veremez, incitemez..

aksi takdirde yalancı benliğinde mutluluk/mutsuzluk sarkacında savrulup durursun.. ve günah keçisi aramaya devam edersin.. yaşamda tüm sorumluluğu kendin üstlenmedikçe gerçek sen olamazsın..

faydasızım
23-05-2009, 15:24
islamın tanrısıda p...ç peygamberi de islama göre cana vemala tecavüz haram değil mi
peki neden muhammed ölümü istiyor
ölümü emrediyor.....





din boyundurugunda yaaşayacağıma