Tekil Mesaj gösterimi
  #456  
Alt 23-04-2009, 18:30
hakdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
hakdogan hakdogan isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Yazar
 
Üyelik tarihi: 05 Apr 2009
Bulunduğu yer: Şehr-i güzin
Mesajlar: 717
Standart

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
ben anlamamakda siz ise carpitmakda israr ediyorsunuz ,
Ben söylediğini yapmıyorum iki gözüm, ama sen söylediğini neden yapıyorsun?

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
1) allah idealdir ,hic bir kusuru eksikligi yanlisi olmasi dusunulemez.
2) Kuran allahin kendi eseridir , hic bir kusuru eksikligi yanlisi olmasi dusunulemez.
Aynen öyle ve zaten düşünülemez olanlardan da Allah ve Kelamı münezzehtir.

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sunnet konusuna onem veriyorum cunku kuran ve sunnetin birbirini tamamladigi iddasini simdiden kabul edilemez oldugunu bu konuda kabul etmedigimin altini cizmek istyorum
Senin neyi kabul edip/etmediğin değil, hakikatin ne olduğu muhim.

Bedihi gerçeklikleri inkar ederek bir yere varamazsınız.

Vahiy, defaatle Elçiye, tebliğ ve açıklama, örneklik, hüküm açıklama, kapsam belirleme, helal ve haramlar, itaat vb konularda yüklediği misyonu detaylandırmıştır.

Kur'an bütününü değil, sadece burada konuşulan meselenin geçtiği Nisa Suresine bakmanız dahi yeterli :

"Onlara: 'Allah'ın indirdiği hükme gelin, peygambere gelin!' denildiği vakit, münafıkların senden çekindikçe çekindiğini görürsün." Nisa 61

"Biz herhangi bir peygamberi gönderdikse, sadece Allah'ın izniyle itaat edilsin diye gönderdik." Nisa 64


Sünnet Kur'an- Kerim'in ortaya koyduğu Model İnsan ve o Model'in yaşamın çeşitli alanlarındaki davranış kalıplarıdır. Hz. Peygamber'in (S.A.V) ahlakını soranlara Hz. Aişe'nin (R.A) verdiği cevap meşhurdur.

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
insanlar bu yasalarin ozune dokunamaz degistiremez , ancak yasalarin izin verdigi alan icersinde kendi uygulamalarini ortaya koyabilirler ,

Simdi gelelim gelisme bolumune ,

allah miras paylasimi konusunda bir hukum , irade yasa ortaya koyuyor . Bu yasanin uygulanacagi sekilleri belirtiyor , uygulama yontemlerinide bildiriyor.
@niveru,

ıskaladığın nokta tam burası.

Yasanın uygulanacağı şekiller yani kombinasyonlar yer almıyor ayetlerde.

Yer alan kişilerin payları.

Bu paylar içinde birbirleri ile bir sebep-sonuç ilişkisi kurulabilinecekler ancak "çocuğu varsa şu, kardeşi varsa bu kadar" gibi olanlardır.

11'de, 12'de, 33'de, sonra Sure'nin en sonunda deklare edilmiş payların bir arada varis olma durumları yok Kur'an'da.

Esasen yer almasına da gerek yok, zira Kur'an Akla hitap ediyor, hitap ettiği şeye haksızlık etmesine de luzum yok.

Bir kombinasyonda paylar toplamının paydadan düşük kalması durumunda ne yapılacağı nasıl net olarak ortada ise, aksinde de aynı netlik ortadadır.

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
ideal bir varlikdan bu gibi istisnai durumlarinda ortaya cikabilecegini gormesi ve hatta BILMESI ve hatta BUNU BILDIRIMESI , bu durumlarda yapilmasi gerekeni GOSTERMESI
beklenir
İlah tasavvurunuz problemli ise, ayrıca Dini Metin tahlilinde sıkıntınız varsa sonuç yukardakine benzer cümleler olacaktır.

Birincisi söylediğiniz durum için ayette sarahat talep etmek, ayetlerin hitap ettiği İnsan Aklına hakarettir.

İkinci olarak Din/Vahiy, İnsan-İnsan, İnsan-Çevre ve en önemlisi İnsan-Yaratıcı ilişkisini düzenler, bu düzenleme ile İnsan'a bir yol haritası verir ve özellikle İslam, "bu harita ile kıyamete kadar amel edebilirsin" der.

Bunu derken, kıyamete kadar, İnsanoğlu'nun karşılaşabileceği bütün problemleri ve çözümleri bir çetele tarzında ve detayları ile 1400 yıl öncesinin İnsanına tebliğ etmez.

Ya ne yapar ?

İnsanoğlu'nun problemlerinin temel kaynağını, bu kaynaktan doğan problemlerin esas hüvviyetlerini ve bunları İnsanoğlu'nun nasıl aşabileceğini deklare eder.

Sonra da der ki "Zamanla yeni problemlerle karşılaşacaksın, o vakit bu yol haritası ile esasa uygun yeni çözümler bulmalısın."

niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
BANA miras ayetlerinde yada KURANDAN bir hukum gosterin ki BUNLARIN YETMEDIGI YERDE KENDI AKLINIZI KULLANIN yazsin , buyursun , yoktur.
Bu postta, tıpkı @Absürdist'in postu gibi, Nisa Suresinde varislerin açıklanan hisselerinin özellikle burada belirtilen kombinasyon için deklare edilmemiş olduğunun zımni itirafıdır.

Bu tespitten sonra beklediğin şey için yukarda söylediğimi tekrar edeyim : Neden İnsan aklına hakaret edilsin ki Kur'an'da ?

@niveru,

esasen söylediğin çok daha farklı bir yanılgının tezahürü, yoksa sen İçtihad müessesesinin Gayr-ı İslami olduğunu mu iddia etmektesin ?

Kur'an bizzat defaatle verdiği örneklerle "Kıyas" yapmak noktasında İnananlarını eğitir.

Ayrıca Nisa 59'a bir bakıver.

Ve Haşr 2'ye, oradaki "fatebiru ya ulilebsar" ifadesine bir bakıver.

Bu noktada Sünnet'in açık pozisyonunu başka bir konuda bir rivayet paste ederek göstermiştim, meşhur Muaz Hadisi.

Haris İbnu Amr İbni Ahi'l-Muğire İbni Şu'be, Muaz (ra)'dan naklen anlatıyor: "Resulullah (sav) Muaz'ı Yemen'e gönderdiği zaman kendisine sorar:

-"Sana bir dava geldiği vakit nasıl hükmedeceksin?"
-"Allah`ın kitabıyla hükmedeceğim"

der Muaz.

-"(Meseleyi Kitabullah'ta) bulamazsan?"
-"Resulullah'ın sünnetiyle hükmedeceğim!"
-"Ne Kitabullah'ta ve ne de Resulullah'ın sünnetinde bulamazsan?"
-"Kendi re'yimle ictihad edeceğim, (hüküm vermekten) geri durmayacağım."

Hz. Muaz der ki: "Bu cevabım üzerine Resulullah (sav) (memnun kaldı), göğsüme eliyle vurup: 'Allah'ın elçisinin elçisini, Allah'ın elçisini memnun edecek usulde muvaffak kılan Allah'a hamdolsun!' buyurdular."


niveru´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
sizin sinir kelimesine sarilacaginizi goruyorum
O yorum yanlış hatırlamıyorsam başka bir başlıkta @biryolcu rumuzlu üyeye aitti.

Siyak-Sibak açısından tutarlılığı olan bir yorumdur, ama ben bu meselede böyle bir yoruma gerek görmüyorum. Zira açık/net bir şekilde ayetlerde varislerin varsayılan/default hisselerinin açıklandığı ortada. Dolayısı ile bir kombinasyonda hisseler toplamı ortak paydadan düşük kalırsa akıl ne yapılması gerektiğini dikte ediyorsa, aksi durumda da benzerini dikte edecektir...
Alıntı ile Cevapla