Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > İslam > Önerdiğimiz Başlıklar

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #21  
Alt 05-11-2009, 19:18
karadut karadut isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 18 Jul 2009
Mesajlar: 70
Thumbs down

mindar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
şöyle şimdi kadını boşamak istiyorsun
ama kadın hamile ise boşayamazsın
hamile olduğunu nasıl anlarsın.
ozaman gebelik testi felan yok
adet günlerini hesaplayacaksın.
örnek ayın 5 inde ilişkiye girdin ve içeri boşaldın.
ayın 10 nda da bir nedenle boşamak istedin. işte burda
adet görmemiş durumuna düşüyor kadın eğer ayın sonunda adet görürse gene de 3 ay bekliyorsun ola ki hamile olabilir diye.
burdaki adet olmamış
ilişkiden sonraki bir sonraki adet zamanı diye düşünüyorum.
ozaman gebelik testi felan yok.

Şimdi gebelik testi var bu ayetler artık dikkate alınmamalı diyorsun yani.

Evrim teorisin en büyük eksikliği bir cennete sahip olmayışı.Kim yok olmak isterki.
Alıntı ile Cevapla
  #22  
Alt 05-11-2009, 19:27
-InVi- -InVi- isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Denetimdeki Üye
 
Üyelik tarihi: 28 Jun 2008
Bulunduğu yer: Gavuristan
Mesajlar: 1.359
-InVi- - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Simdi gebelik testi var.....ama medeni kanunda yasal olarak ayrimadan önce, bir yil ayri ama evli kalmalarini uygun görebilmekte, buda bu zaman icinde tekrar verilen karar üzerinde ayrilmak isteyenlerin düsünmesini saglamak, belki sakinlesmis bir ortamda daha evliligi devam sürdürmek istemek gibi bir niyetleri olusabilir...
veya bu zaman diliminde, yasal ayrilik sonrasi icin daha rahat bir planlamaya gidebilinir....

Sorun bu degil,
sorun idaa makaminin islamin evliligi = cocuk yasta evilik = cinsel iliski olarak degerlendirdikten sonra
buna bir pedofilik olarak yorumlanmasi, din pedofilige izin veriyor düsünülmesinin saglanmasini....
halbuki ayetler ortada, peygamberin evlilikleri ortada......peygamber sonrasi uygulamalar ortada.....
aise örnegini verdik.... cocuk yasta sözlenmis, ve bu söz bozulmus...sonra peygamber ile evlenmis...evlendikten bir zaman geciktiten sonra cinsel iliskiye girilmis....

Doga'da "yas farki" gözetmeksizin cinsel birliktelikler oluyor....
Insanlarda ise, bunun farkli kültürlerde, farkli zamanlarda, farkli uygulamalari var, sizler islamin bu konu hakkinda ögütlerini tavsip etmeyebilirsiniz.....ama islam pedofilige izin veriyor diye bir sartlanmislik icinde bir sonuc cikarmak istemenin ise hic bir tutarliligi yoktur...

Konu -InVi- tarafından (05-11-2009 Saat 19:38 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #23  
Alt 05-11-2009, 19:51
ozgurrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
ozgurrr ozgurrr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 17 Sep 2009
Mesajlar: 369
Standart

Ben arapça bilmiyorum eğer tam tercüme henüz adet görmemiş ise yani HENÜZ kelimesi doğru ise tartışacak birşey yok çok açık.

Bunu okuma yazmayı bilen akli dengesi yerinde herkes çocuk olduğunu anlar. Birara bir hastalığa sığınmışlardı adet görmeme hastalığı bu ifadeyi ona bağlamışlardı tabi kimse inanmadı şimdi başka şeyler uydurma çabaları var.

Bu kadar basit bir cümlede bile göz göre göre olayı saptırmaya çalışmayın Allah eğer sizin dediğiniz gibi ise başka birşey ifade etmek isteseydi öyle yazdırırdı Allah'ınızı aciz gösterdiğinizin farkına varın küfür gibi birşey bu.

Allah şöyle yazdıramıyor mu ? adet görmeyenlerden ise ( Bu kelimeye bayılıyorum özellikle yazdım )

ya da

adet görmeme hastalığı olanlardan ise

Şimdide evlenme olabilir cinsel ilişki olmaz deniyor peki niye evleniyor o zaman çocukla bana bunu bir açıklarmısınız sebebi nedir önceden kapmak mı ? Çocuk kaçıyor mu büyüsün evlenirsin böyle saçmalık mı olur ?

Aişe meselesine gelince 6 yaşında sözlü olması ne demek aklı başında olmayan bir çocuk neyin sözünü veriyor sözü bozmak ne demek ? 6 yaşında çocuklar evlenip 9 yaşında gerdeğe girmek ne demek 9 ? Bunları savunan sağlıklı bir insan olamaz.
Ayetlerde yazmasına gerek yok zaten sünnet peygamber yapmıştır aksi hüküm olmadığına göre ümmeti de yapabilir.

The Greatest Story Ever Sold
Alıntı ile Cevapla
  #24  
Alt 05-11-2009, 20:08
K.C. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
K.C. K.C. isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 02 Jun 2006
Mesajlar: 4.587
Standart

Aişe meselesine gelince 6 yaşında sözlü olması ne demek aklı başında olmayan bir çocuk neyin sözünü veriyor sözü bozmak ne demek ? 6 yaşında çocuklar evlenip 9 yaşında gerdeğe girmek ne demek 9 ? Bunları savunan sağlıklı bir insan olamaz.
ben onlara akılları imanla iğfal edilmiş diyorum. dininin ne denli iğrenç bir şeye cevaz verdiğini görmeden savunur bu tür beyni tecavüze uğramışlar.
Kendi küçücük beyinlerini görmezler de etrafa sataşıp alabildiğine çamur atarlar bir de arlanmadan.


evliliksiz cinsel iliskiye girebilmeyi bir sorun olarak görmeyenler, hem evliligi hemde cinsel iliskiyi bir düzen icinde ögütleyen din'i elestiriyorlar....varin halinize siz gülün...cünkü ben üzülüyorum....
Sen daha burada neyin tartışıldığından bi-habersin yahu.

-Din henüz adet görmemiş, yani bırak reşit olmayı henüz bulüğ çağına bile gelmemiş bir çocuktan boşanıldığında 3 ay beklenmesi gerektiğinden bahsediyorsa,

-kendisiyle cinsel ilişkiye girilmemiş kişiler için iddet müddeti de yoksa,

-yani bu durumda din, henüz bulüğ çağına gelmemiş çocuklarla cinsel ilişkiyi yasaklayacağına, çocukları koruyacağına, insan yazması çocuk hakları evrensel bildirgesi kadar olamamış, yarattıklarından bi-haber bir Tanrı böyle bir iğrençliğe cevaz veriyorsa,

bu cevazın adı ister nikah olsun (ki böyle bir sözleşme için insanın bulüğ çağına girmesi bile yeterli değildir) ister tecavüz olsun, aynı kapıya çıkar.

Allah icazet verdi diye onun adı da değişmez. Pedofilidir. Bu ise nikahla üstü örtülüp meşru sayılabilecek bir iğrençlik değildir.

YILDIZLAR ATEŞ BÖCEĞİ SANILMAKTAN KORKMAZLAR

http://kadinislamadalet.blogcu.com/
Alıntı ile Cevapla
  #25  
Alt 05-11-2009, 20:29
karadut karadut isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 18 Jul 2009
Mesajlar: 70
Standart

Ağır geliyor,kabullenemiyorlar.Halbuki kelimler ve anlamları açık ve net.
Türk halkının % 99 u müslüman diye övünmüyorlarmı birde.
Hangi insan bu maddeleri kabul eder.
Hangi insan çocuk denecek yaşta kız evladını bu hallere düşürür.
Hangi baba yüreği kaldırır bunu.
Müslümanlığı bilmeyen müslüman çok.Eğer müslüman sayarsak.
Eğer birileri çıkıp bunları Türk halkına anlatsa bakacam o zaman bu oran nerelere inecek.

Yazıyor işte doğadaki canlılar,biyolojik gelişme.
Yahu sen hani maymundan yada diğer hayvanlardan evrimleşmedindi.
Sıkışınca hayvanların arkasına sığınmakda ne demek oluyor.

Gelin günümüze.
İnsanlar gelişiyor be kardeşim.
Akıllarıda,anlayışlarıda,kavrayışlarıda.

Evrim teorisin en büyük eksikliği bir cennete sahip olmayışı.Kim yok olmak isterki.
Alıntı ile Cevapla
  #26  
Alt 06-11-2009, 00:06
mindar mindar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Yasaklandı
 
Üyelik tarihi: 21 Sep 2009
Mesajlar: 431
Standart

halen istediğiniz gibi anlıyorsunuz biz öyle değil diyoruz
halen sizin düşündüğünüz doğru.
bikaç islam adamı yazmışsınız yanılmış olabilirler.
olamazlarmı insanlar sonuçta
ama bunu kurana yamayamazsınız.
Alıntı ile Cevapla
  #27  
Alt 06-11-2009, 00:08
uyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
uyar uyar isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 26 Jul 2009
Bulunduğu yer: istanbul
Mesajlar: 3.381
Standart

mindar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
halen istediğiniz gibi anlıyorsunuz biz öyle değil diyoruz
halen sizin düşündüğünüz doğru.
bikaç islam adamı yazmışsınız yanılmış olabilirler.
olamazlarmı insanlar sonuçta
ama bunu kurana yamayamazsınız.
yani islam adamları yanlış mı anlamış sevgili mindar..

sen de islam adamısın belki sen yanlış anlıyorsun o doğruyu anlıyor... ne malum

kuranı okuyun cunku okudukca allahin olmadigini daha iyi anlayacaksiniz .......
Alıntı ile Cevapla
  #28  
Alt 06-11-2009, 19:00
Şaman Türksoy Şaman Türksoy isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 12 Oct 2009
Mesajlar: 73
Standart

Kusura bakmayın arkadaşlar, ama ben neyi tartıştığınızı anlayamadım. Sayın Ulpian çok dikkatli bir gözlem ile Kur'an'daki izi yakalamış, kendi aklı ile yorumlayıp manayı süzmüş. Sonra ulaştığı yargı konusunda ne düşünülüyor diye merak ederek İslami kaynaklara müracaat etmiş, kerli ferli İslam alimlerini taramış, eşelemiş, deşelemiş , sonunda da hiçbir yoruma izin vermeyecek kesinlikle durumu gözler önüne sermiş.

Her şey ayan beyan ortada iken bunun neresini tartışıyorsunuz? Avliye meselesinde olduğu gibi sözü oraya buraya çekince, gerçek değişecek değil.
Yapılmak istenilen 'güneşi balçıkla sıvamaya çalışmak' ise boşa gayret...

Sağlıcakla kalınız...
Alıntı ile Cevapla
  #29  
Alt 07-11-2009, 20:16
Çellist Çellist isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üyeliğini Sonlandırmış
 
Üyelik tarihi: 09 Jun 2008
Mesajlar: 534
Standart

Konuyu bütünüyle okumadım. Ama çeviri desteği vereceğim.

Talak 4'teki ilgilendiğimiz bölüm "Wa İllaaii lem yuhidna". Geçmiş zamanla kurulmuştur. Yani adet görmeyenler diye değil "Henüz hiç adet görmemiş olanlar" diye çevrilmesi çok daha doğrudur; zira ötekisi kendisine Müslüman diyen ama namuslu da olan insanların kafasını bulandırabilmekte ve onların karşısında İslami ayıbı gizleyebilmektedir. Yani çocuk karılardır mevzuibahis olan. Arapça olmayan mealler sansürlüdür ve daha kaliteli bir dil kullanmaktadır ve de münafıklık eseri diyebileceğimiz bu çalışmalar daha yüksek bir ahlakı ya da daha az bir ahlaksızlığı veya gaddarlığı dillendirmektedir.
Alıntı ile Cevapla
  #30  
Alt 07-11-2009, 20:54
Alchindus Alchindus isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Denetimdeki Üye
 
Üyelik tarihi: 27 Jul 2009
Mesajlar: 702
Standart

ulpian´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
İslam'ın küçük, çok küçük yaştaki kızların evlen(diril)mesine müsaade etmesi çok tartışılan bir konu. Fakat her nedense bu tartışmalar genellikle, peygamber sünneti (Aişe meselesi) ve hadisleri etrafında yürütülüyor.

Oysa, İslam'a göre çok küçük yaştaki (büluğa bile girmemiş) kız çocuklarıyla evlenmenin meşru olduğu, bizzat Kuran'da açık seçik bir şekilde yer almaktadır.
Gerçeğe sadakat şarttır, olmadan olmuyor, görüyoruz!

Efendim üzüntü ve teessürle bu başlığı okudum, evvela belirtmeliyimki göründüğü kadarıyla din tenkidi yapmak adına hareket edenlerin heybelerinde başkaca taşlar olmadığı gibi malesef usul bakımından da birbirlerini taklit etmekteler, mukallidlik yapmaktan bir adım öteye geçememekteler!

ulpian sana bir sürü teşekkür edilmiş "dakik incelemen içün!" sanki bu meseleyi ilk tespit ve tefrika eden senmişsin gibi, amma çıkıp dememişsinki "şu mesele hemde birkaç senedir nette aynısıyla tefrika edilmektedir, onlar gibi benimkide aynı bahsin özünü alıp tekrarlamaktır!"

Türkçe bir çok adreste birbirinin neredeyse tıpkısının aynısı ile bu bahis vardır, tabi birde bunların esas menşei içün türkçe olmayan sitelere bakmak icab ederki o vakitde menşe olarak karşımıza pedofil papazlar içün tedbir alacağını beyan etmiş papa benedictin dindaşları çıkıverir!

Her bir şey, varılmak istenen netice içün birbirine karıştırılmış ve birde "ayetin lafzı" denmekden de imtina edilmemiş

Bu hal bir ara yazıştığımız pante de görmüş idim, muhterem çokça ayetlerin orjinalini latin harfleri ile yazıp yanlarınada türkçe meallerini ekleyip yazmış yazdıklarını, böylece okuyucuya "mevzunun künhüne vakıf bir münekkid" intibaı vermek isterdi!

Amma kendisi ile yazıştığımda görmüş idimki mevzunun künhüne vakıf değil idi, araçpa bilmez arap gramerindende anlamaz idi!

İmdi ulpianda benzer bir intiba içün ayetin açık lafzı demiş, imdi kendisine fazlaca müşkülde çıkarmadan soracağım, talak dört ayetinde meselenin geçtiği kısım

lem yehıdne
Buradaki açık lafız ne imiş!

Biliyormusun acaba ne demektir bu ifade ulpian! Bilmiyorsun muhterem ve meal yazım tekniği hususiyetlerinide nazara almıyor ve "henüz hayz görmeyenler" manasını işaret ediyorsun!

Bu ifade tam olarak hayız görmeyenlerdir, mesela "hiç hayız görmeyenler" denecek olsa idi "lem" değil "lemma" denir idi!

Bundan mütevellid ayetin açık lafzı "hayız görmeyenler"dir "henüz hayız görmeyenler" değil!

İmdi hayız görmeyenler kimlerdir diye sual edilince meali yazanda ayeti tefsir edende elbet burada bu hayız görmeyenleri sayacaktır, bunlar evvela adet görüp sonra bir sebeple adetten kesilenler, buluğ çağına gelip bir sebepten regl olmayanlar, istisnai de olsa görülen vakalar vardırki kadın hiç hayız görmemiştir bunlar da olabileceği gibi henüz hayz görmemişlerde olabilir denip mealci de zarureten en kısadan bütün manayı vermek muradında olduğundan yorum neticesi varılanıda zikredip "henüz" demiştir!

İmdi meseleyi fazlaca uzatmadan esasa gelelim, evvela bilinmelidirki islamda nikah içün asgari veyahut azami bir yaş tahdidi yoktur, alt veyahut üst sınır yoktur, islam nikah evlilik bahsinde eşlerin denkliğine nazar etmektedir, birde marufa! Bakara suresindeki ayeti kerimelerden marufluk sarahaten görülecektir! Maruf olan bilindiği gibi umumun bildiği umumca kabul görülendir!

Bu mana ile evliliğin maruf üzre bina edilmesi yaşanılan cemiyet ve telakkileri ilede alakadardır!

İmdi birde nisa suresinde altıncı ayette evlenme yaşı içün baliğ olma ve rüşd zikredilmiştir!

Vebtelül yetama hatta iza beleğun nikah fe in anestüm minhüm ruşden
Yetimleri, evlenme çağına gelinceye kadar gözetin ve denetleyin. Onlarda bir olgunlaşma hissettiğinizde hemen mallarını kendilerine teslim edin
Bunlarla birlikte birde sık sık tefrika edilen aişe ile evlilik bahsi vardır, orada aişenin yaşı hususunda ihtilaf edilsede ittifak edilen husus nedir!

Hz. Muhammed aişe ile o baliğa olmadan zifafa girmemiştir!

İmdi meselenin birde coğrafya ve iklim ile olan münasebeti vardır, sıcak iklimlerde fertlerin gelişimi ve buluğa ermeleri daha çabuk olmakta, soğuk iklimlerde ise daha geç!

Arap yarımadasında bulunan iklim malumdur, bundan mütevellid erkek ve dişinin buluğa erişi orada daha hızlıdır, misalen norveçteki iklimde malumdur ve orada buluğa erme yaşlarının yirmili yaşlara kadar dahi vardığı, erkeklerde bunuda aştığı bilinmektedir!

İmdi bundan mütevellid, bir evliliğe ve taraflarına pedofil deme gibi bir cüret göstermeden evvel bu şartları nazara almak lazım tabi birde pedofil kimdir ona bakmak!

İmdi bilinen bir hususturki amr ibn asın oğlu abdullah ile arasında on iki yaş vardır, buda demektirki amr on onbir gibi bir yaşta evlenmiştir ve muhtemeldirki ya yaşıtı veyahut yaşca küçüğü ile evlenmiştir! İmdi bu pedofili midir!

Pedofili denen maraz yetişkinin cinsi tatmin içün yaşıtı veyahut erişkinlere değil çocuklara ilgi duymasıdır yani genelde pedofil olan erişkinle değil çocukla tatmin olan ona ilgi duyandır!

İmdi bir toplumda coğrafya ile birlikte adet gelenek görenek gibi hususlarla erken yaşta evlilikler yaygın olduğunda böyle sathi ve manasız benzetmelerle onları pedofil mi ilan etmek gerekmekte!

Misalen islam tebliğine ilk muhatap arap toplumunda içtimai yapı sebebiyle güçlü kuvvetli olmayan, savaşlarda baskınlarda düşman eline düşmesi halinde utanç ve zillet sebebi sayılmaktan ve çetin hayat şartlarında maişet ve harpte erkekten geride bulunan kadın, coğrafyanın iklimin tesiriylede fiziki gelişimde kadınlığa adım atmada yaşı erkende olsa biran evvel evlendirilip kocanın sorumluluk ve himayesine verilmekte idi!

Hatta zikredilen sebeblerden ötürü kız çocuklarını diri diri gömmek gibi deni bir adet dahi var idi islam öncesi! İmdi böylesi içtimai ve iklim sebepleriyle erken yaşta evliliklerin yaygın olduğu bir toplumu toptan pedofil ilan etme cehalettir!

Benzer haller türkiyemizde dahi kırk elli sene evveline kadar yaygın idi, oniki onüç yaşlarında evlenmiş hiçbir tanıdığınız yok mudur!

Meseleyi pedofili diye tesmiye etmenin ıstılahende mümkün olmadığının bir işareti o dönem araplarında bu gün içün "küçük yaşta" diyebileceğimiz kız çocukları ile evlenme cari ve yaygın olsada bu evlilikleri yapanların sadece yaşları küçük kızlarla evlenmedikleri yani cinsi tatmin içün erişkinlere değil sadece bu gün içün "küçük yaşta" diyebileceğimiz kız çocuklarına ilgili duymadıklarıdır! Onların yaşıtları erişkin eşleride olmakta idi ve bu halde göstermektedirki bu gün içün "küçük yaşta" diyebileceğimiz kız çocukları ile evlenmek pedofili diye tesmiye olunan piskolojik rahatsızlıktan değil cemiyet hayatının icapları gereği idi!

Bir diğer husus esasta pedofil olanın diğerini istismarı vardır, halbuki burada rızaya bağlı evlilikten söz edilmektedir! Bu gün içün "küçük yaşta" diyebileceğimiz kız çocuklarının o gün rızası mı sorulmakta idi denir ise islam noktai nazarından şu misale nazar edilmesi icab eder!

Bir bakire kız Aişe’nin yanına geldi ve "Babam beni kardeşinin oğluyla evlendirdi ki, benimle kendi konumunu yükseltsin. Ama ben bundan hoşlanmıyorum." dedi. Aişe, "Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem gelinceye kadar otur." dedi. Allah’ın Elçisi geldi. Kız durumu ona anlattı. O, hemen babasına bir adam gönderip çağırttı. O konuda yetkiyi kıza verdi. Kız dedi ki:

"Ey Allah’ın Elçisi! Aslında ben babamın yaptığına izin vermiştim ama istedim ki, bu konuda kadınların bir hakkı var mı, onu öğreneyim"
Nesâî Nikâh 36; İbn Mâce Nikâh12; Ebû Dâvûd Nikâh 26; Ahmed b. Hanbel Müsned c. VI, s. 136.
Efendim tekrar talak dört ayetine gelir isek burada iddetin açıklanmasından hareketle ulpian demek istiyorki "iddet açıklandığına göre cima var" yani cinsi münasebet çünkü iddetin beklenmesi gebelikle alakalıdır!

İddetin hikmetlerinden birisi belki en başlıcası dediği gibi gebelik meselesidir amma iddetin tek hikmeti bu değildir, esasta evliliğin bilinen bilinmeyen bütün etkilerinden kurtulunması içün gerekli görülen suredir!

Bu bir kenera burada çok önemli ve gözden kaçırılan iki husus vardır!

-İddeti zaruri kılan tek hal cima yani cinsi münasebet değildir!-Buluğa ermemiş regl olmamış dişinin gebe kalması mümkün müdür!

İmdi halvet denen husus eşler arasında gerçekleşmiş ise, yani eşler kimsenin görmediği bir ortamda misalen evlerinde başbaşa kalmış iseler, boşanma halinde iddet gerekir!

Bir diğer husus buluğa ermemiş yani regl olmamış bir kadının cinsi münasebet ile gebe kalıp kalamayacağıdır!

İmdi ben her daim ihtisasa saygılı olduğumdan aklımın zaruri gördüğünü hakikat oymuş diye tartışmadan ortaya koymayacağım ve tababet ehline soracağım "regl olmamış bir kız cinsi münasebet sonucu gebe kalır mı!"

Bu sualin cevabı "hayır" ise o vakit bende muhterem ulpiana soruyorum "iddet ile gebelik arasında kurulması makul bağı kuruyorsun peki düşünmüyormusunki buluğa ermemiş kişi nasıl gebe kalır!"

Ayetteki "hayz görmeyenler"i küçük, çok küçük çocuk diye ele almak içün öylesi bir iştiyaka bürünmüşsünüzki, bu meseleyi tefrika eden diğer mukallidler gibi bu sual üzerine hiç düşünmemişsiniz!

İmdi regl olmayan gebe kalamıyorsa, iddette gebelik ile alakalı ise ayetteki hayız görmeyenlerden murad, buluğa ermeden evlenmiş ve cinsel ilişkiye girilmiş kızlar olamaz! Bundan mütevellid bu ayetlerden regl olmamış kadın ile cimaya meşruluk çıkarılamaz!

İmdi meselenin gözardı edilen bir diğer hususuda islamın alemşumul oluşu, islamla hem arap yarımadasında hem kuzeyavrupada, hem ondört asır evvel hemde bu gün hem dünya duracak ise ondört asır sonra da amel edilebileceğidir!

Norveçten misal vermiş idim, orada dişinin regl olma yaşı bir hayli yüksektir! Sanmakta mısınızki cinsi hayatı regl olana kadar tehiretmektedir! İmdi farzedelim 19 yaşında iki norveçli müslüman evlendilerki burada kadın henüz regl olmamış olsun ve bir sene sonrada boşanmış olsunlar!

İmdi bu çift kuranın bu ayeti ile amel edebilir, burada kadın "lem yehıdne" ile ifade edilene dahil olur ve iddetini bekler! Yani ayet bu haldeki çiftler içünde düzenleme ihtiva etmektedir!

Esasta talak dört ayetinde evlilik ve evlenme yaşı içün hiç bir beyan yoktur, burada yapılan öyle bir deformasyondurki gerçeğe sadakati olanın vicdanı sızlar!

Bakınız her toplumda kültürde buluğ olma içün birde yaş haddi vardır, misalen yine norveç diyelim, burada bir erkek veyahut kadın onsekiz yaşına geldiğinde henüz fiziksel olarak buluğa ermesede aklen ruhen yetişkin kabul edilir, hukuk önünde durumu reşittir!

Başkaca toplumlar içünde bu hal geçerlidir ve bazen olurki, kişi baliğ olma içün maruf olan yaşa gelmiş amma buluğa ermemiştir! İşte bu ayetle bunlarda amel edebilir bu ayet onların halinide düzenler!

Fıkıhta buluğ yaşına yaklaşmış olsada baliğ olmamış erkeğe "murahık", kadına da "murahıka" denmekte çünkü böyleleri vardır ve onlar içünde ahkam olmalıdır!

Yani "lem yehıdne" maruf olan buluğ yaşına gelmiş bedeni fiziki olarak gelişmişde olsa bir sebepten regl olmayan kız içünde geçerlidir!

Gerçeğe sadakat şarttır, olmadan olmuyor!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Kuran'daki '19' mucizesi.. Kur'an'da Mucize Yoktur 93 20-03-2017 16:16
İslam'da Boşanma ( TALAK) pante Kadın & İslam 16 09-11-2012 18:17
üç kere boş ol.(talak) ŞİA Kadın & İslam 43 10-08-2011 03:52
Kuran'daki çelişkiler... İslam 37 28-06-2008 22:03

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 13:05 .