Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > İslam

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 02-01-2006, 22:50
exclusive exclusive isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 15 Dec 2005
Mesajlar: 1.123
Standart Allahın matematik hatası...

islamiyetgercekleri.org daki miras paylaşımına ilişkin matematik hatası iddiasını inceledim, oturup kendim hesapladım ve aynı sonucu buldum.

Bana gerçekten de bir hata var gibi geldi...

Acaba bu hesap hatasını islamı savunan arkadaşlar nasıl açıklayacak çok merak ediyorum...


NİSA SURESİ(4)11. Allah size, çocuklarınız hakkında, erkeğe, kadının payının iki misli (miras vermenizi) emreder. (Çocuklar) ikiden fazla kadın iseler, ölünün bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer yalnız bir kadınsa yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, ana-babasından her birinin mirastan altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da ana-babası ona vâris olmuş ise, anasına üçte bir (düşer). Eğer ölenin kardeşleri varsa, anasına altıda bir (düşer. Bütün bu paylar ölenin) yapacağı vasiyetten ve borçtan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size, fayda bakımından daha yakın olduğunu bilemezsiniz. Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır (paylardır). Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

NİSA SURESİ(4)12. Yapacakları vasiyetten ve borçtan sonra eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, bıraktıklarının yarısı sizindir. Çocukları varsa bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Çocuğunuz yoksa, sizin de, yapacağınız vasiyetten ve borçtan sonra, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır (zevcelerinizindir). Çocuğunuz varsa, bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. Eğer bir erkek veya kadının, anababası ve çocukları bulunmadığı halde (kelâle şeklinde) malı mirasçılara kalırsa ve bir erkek yahut bir kızkardeşi varsa, her birine altıda bir düşer. Bundan fazla iseler üçte bire ortaktırlar. (Bu taksim) yapılacak vasiyetten ve borçtan sonra, kimse zarara uğramaksızın (yapılacak)tır. Bunlar Allah'tan size vasiyettir. Allah her şeyi hakkıyle bilendir, halîmdir.

Varsayalım ki, bir adam öldü ve geride üç kiz evlat, bir ana, bir baba ve karısını birakti...

Üç kiz evlata mirasin 2/3'ü, ana ve babanin her birine 1/6, karisina 1/8 kalacaktir.

(2/3)+(1/6)+(1/6)+(1/8 )= 1,125 bulunur! (1,0 olmasi gerekirdi!..)

Yahu ölen adamın 1000 YTL parası var ama hesaba göre 1125 YTL miras dağıtılması gerekiyor... O fazladan 125 YTL'yi allah mı yollayacak?

Bu işlemi yukarıdaki ayetleri farklı farklı yorumlayarak da yaptım örneğin çocuklara toplam 2/3 değil de, her birine 2/3 demek istemiş olabilir diye yorumladım bu defa da 2,458 gibi daha hatalı bir sonuç elde ettim...

Karısına da 1/8 yerine 1/4'ü de denedim ama bu defa da 1,25 sonucunu buldum...

Bi söyleyin yahu noolacak bu adamın mirası???
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 02-01-2006, 23:04
serdarevr serdarevr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 04 Dec 2005
Mesajlar: 83
Standart

ana babasına herbirine değil de ikisine birden 1/6 ver se 2/3+1/6+1/8=23/24 eder, çocukların hepsine birden 1/3 verse na babasına 1/6 verse ehrbirine 1/3+1/6+1/6+1/8= yine bir etmez daha farklı yorumlanıncada çıkmıyo gibi. zaten allah akıllı bi allah olsa kaç çocuk varsa mirasın yarısı paylaştırın ana babaya karıya öteki yarısını verin felan gibi derdi şimdi şeriatçılar napıyor onu anlamadım ben. adamın bin riyali olsa geri kalan 125 riyali kim veriyor da dağıtım yapılıyo onu anlamadım : p
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 02-01-2006, 23:27
hasan_ hasan_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 15 Sep 2005
Mesajlar: 304
Standart

Bende miras hesaplama programı var (evet onu da yapmışlar sonunda)

Program Şöyle diyor:

3 tane KIZ - herbiri 16/72
1 tane ZEVCE 9/72
1 tane BABA 12/72

ASABELER
1 tane BABA 3/72
3 tane KIZ - herbiri 16/81
1 tane ZEVCE 9/81
1 tane BABA 12/81
1 tane ANA 12/81

Ortak payda 72 idi, fakat avl ederek 81 oldu.

***

Programı şurdan indirebilirsiniz: http://rapidshare.de/files/10277312/Miras.zip.html
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 02-01-2006, 23:41
serdarevr serdarevr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 04 Dec 2005
Mesajlar: 83
Standart

Evet programda da tam 1 olmuyor, aslında karışık bir hesap dedesinin babasının dedesi de hesaba falan giriyorya... Öyle bi sistem oturmalıydı ki ne yapsan bir çıkması lazımdı bu da belki bizi biraz muhammedin zekasına hayran bırakabilirdi zira o devirde insanlar matematik bilmiyordu, allah böle bi mucize yapsa kimse muhammede inanmazdı vs
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 02-01-2006, 23:43
serdarevr serdarevr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 04 Dec 2005
Mesajlar: 83
Standart

Evet programda da tam 1 olmuyor, aslında karışık bir hesap dedesinin babasının dedesi de hesaba falan giriyorya... Öyle bi sistem oturmalıydı ki ne yapsan bir çıkması lazımdı bu da belki bizi biraz muhammedin zekasına hayran bırakabilirdi zira o devirde insanlar matematik bilmiyordu, kimse o devirde böle bişeye hazırlıklı değildi ve muhammede inanmazdı vs
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 02-01-2006, 23:47
exclusive exclusive isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 15 Dec 2005
Mesajlar: 1.123
Standart

Bende de şöyle sonuç verdi...

--------------------
3 tane KIZ - herbiri 16/81
1 tane ZEVCE 9/81
1 tane BABA 12/81
1 tane ANA 12/81
Ortak payda 72 idi, fakat avl ederek 81 oldu.
--------------------

Lazım tabii böyle bi program. allahın yanlışını, otomatikman düzeltiyo...

Yahu yüce allah azcık 4 işlem bilseymiş de onun yanlışını düzeltmek şu gariban kullarına düşmeseymiş ne iyi olurmuş...
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 02-01-2006, 23:54
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

Hasan;
Ben bu hesaptan da birşey anlayamadım.Ortak payda 72'yi 81'e yükseltince ayetin dediği olmuş oluyor mu?
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 02-01-2006, 23:58
exclusive exclusive isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 15 Dec 2005
Mesajlar: 1.123
Standart

vallaha ayette ortak paydadan felan bahsedilmiyo...
Yani bu paydayı yükseltme işleminden sonra ayetin dediği olmuyo ama matematiğin dediği oluyo
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 02-01-2006, 23:58
serdarevr serdarevr isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 04 Dec 2005
Mesajlar: 83
Standart

2 tane ZEVCE - herbiri 1/8
ASABELER
2 tane AMCA - herbiri 3/8
2 tane ZEVCE - herbiri 1/8
ASABELER
1 tane AZAD EDENI AZAD EDEN 6/8

oha toplam 16/8 : p
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 03-01-2006, 00:08
Üye Değil
 
Mesajlar: n/a
Standart

şimdi exclusive, i m back :P ama öncelikle seni biraz kınamak istiyorum kabul edersen. çünkü araştırdığımda, bunların da daha önce ortaya atılanlar gibi çok eski iddialar olduğunu gördüm ve hatta internette sana bir cevap bile buldum. şimdi onu yapıştırıyorum.

Miras paylaşımı

Kur’an ayetlerinde bildirilen miras paylaşımında bir hata var mı?

Bu iddiayı öne sürenler bir örnek verirler ve bu örnekten yola çıkarak Kur’an’da bir hata olduğunu iddia ederler. Örnek şöyledir. Bir kişi ölür. Mirasçı olarak 3 kızı, anne babası ve karısı kalır. Bunlar nasıl mirası bölüşürler?

Ayette bildirilen oranlardan yola çıkılarak bir hesaplama yapılmakta ve toplam oranların 1.25 olduğu yani 1 den büyük olduğu iddia edilmektedir. Bu da matematiksel olarak bir hesap hatası olduğunu ortaya koyar. Fakat konu yakından incelendiğinde yapılan hesaplamada bir hata yapıldığı görülecektir.
Bu konuyla ilgili tarafların mirastan alacakları oranlar Nisa suresinin 11 ve 12. ayetlerinde anlatılmaktadır:

Çocuklarınız konusunda Allah, erkeğe iki dişinin hissesi kadar tavsiye eder. Eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Kadın (veya kız) bir tek ise, bu durumda yarısı onundur. (Ölenin) Bir çocuğu varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. Onun kardeşleri varsa o zaman annesi için altıda bir’dir. (Ancak bu hükümler, ölenin) Ettiği vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. Babalarınız, oğullarınız, onların hangilerinin yarar bakımından size daha yakın olduğunu bilmezsiniz. (Bunlar) Allah’tan bir farzdır. Şüphesiz Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibi olandır. (4 Nisa Suresi - 11)

Eşlerinizin, eğer çocukları yoksa, geride bıraktıklarının yarısı sizindir. Şayet çocukları varsa, -onunla yapacakları vasiyetten ya da (ayıracakları) borçtan sonra- bu durumda bıraktıklarının dörtte biri sizindir. Sizin çocuğunuz yoksa, geriye bıraktıklarınızdan dörtte biri onların (kadınlarınızın)dır. Eğer sizin çocuğunuz varsa geriye bıraktıklarınızdan sekizde biri onların (kadınlarınızın)dır. (Yine bu hükümler,) Edeceğiniz vasiyet veya (varsa) borcun düşülmesinden sonradır. Mirası aranan erkek ya da kadın, çocuğu ve babası olmayan bir kimse olup erkek veya kız kardeşi bulunursa onlardan her biri için altıda bir vardır. Eğer bundan fazla iseler, bu durumda -kendisiyle yapılan vasiyette ya da (varsa) borçtan sonra- üçte bir’de -zarara uğratılmaksızın onlara ortaktırlar. (Bu size) Allah’tan bir vasiyettir, Allah, bilendir, (kullara) yumuşak olandır. (4 Nisa Suresi,12)

Çocuklar 3 kız olduğuna göre:

Eğer onlar ikiden çok kadın ise (ölünün) geride bıraktığının üçte ikisi onlarındır.(4 Nisa Suresi - 11)
Alınan oran 2/3tür.

Geride bir eş bıraktığına göre

Eğer sizin çocuğunuz varsa geriye bıraktıklarınızdan sekizde biri onların (kadınlarınızın)dır. (4 Nisa Suresi - 12)
Alınan oran 1/8

Anne babanın alacağı oran:

Onların alacağı oran hesaplanırken bir hata yapılıyor. İki durumda anne baba mirastan hak sahibi oluyor:

Bir çocuğu ( veledün) ( ولدﱞ) varsa, geriye bıraktığından anne ve babadan her biri için altıda bir, çocuğu olmayıp da anne ve baba ona mirasçı ise, bu durumda annesi için üçte bir vardır. (4 Nisa Suresi, 11)

Şimdi ya ölenin bir çocuğu olması gerekir ya da ölenin geride bıraktığı çocuğu olmaması gerekir. Burada geride bırakılanın bir çocuk ( veledün) ( ولدﱞ)ifadesine dikkat edilmeli.
Bu örneğimizde ikisi de değildir. 3 tane çocuk vardır. Bu durumda anne ve babanın mirastan hak alması söz konusu değildir. Böyle bir durumda anne babaya bir pay verileceği ayette söylenmez. Açıklanan çocuksuz ve tek çocuklu olma durumlarıdır.
Buna göre toplanırsa 2/3 +1/8=19/24 olur. Bundan sonra artan 5/24 lük hisse ise Nisa suresinin 8. ayetinde belirtilen kişiler arasında paylaşılır.:

(Mirası) Bölüşme sırasında yakınlar, yetimler ve yoksullar da hazır olursa, onları ondan rızıklandırın ve onlara güzel (maruf) söz söyleyin. (4 Nisa Suresi - 8)

Dolayısıyla bu miras paylaşımındaki oranlarda herhangi bir hesap hatası yoktur. Yapılan hata farklı durumlar için geçerli olan oranlara göre yanlış hesap yapılmasıdır.


konuyu aynı sureden bir ayetle kapatmak istiyorum.

"Eğer Kur'an Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı onda birbirine zıt olan birçok şey bulurlardı."(Nisa-82)

şimdi siz bunu da yanlış yorabilirsiniz. burdaki bulmak, gerçekte de hatalı olmuş olduğunu kasdetmek amaçlı. yoksa siz zaten bulmaya çalışıyorsunuz ama daha muvaffakiyet göremedim. selametleee....
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 05:00 .