Turan Dursun Sitesi Forumları
  #1  
Alt 10-09-2015, 15:14
Yıldıztozu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Yıldıztozu Yıldıztozu isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 22 Sep 2014
Mesajlar: 3.651
Standart İsra 13

Kader ve irade konusunda müslümanlardan sık sık duyduğum bir ayet. Onların çıkardığı anlama göre ayet şu şekilde. ''Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık.''

Halbuki ayetin mealine baktığımızda ilk anlamı şu şekilde. ''Her insanın kuşunu (nasibini) boynuna takmışızdır ve kıyamet günü ortaya çıkarırız.''
http://www.kuranmeali.org/17/isra_su..._mealleri.aspx

Tefsire bakarsak; islam öncesi araplar fal bakarken kuşları göğe salarlardı ve sağa giderse uğurlu sola giderse uğursuz kabul edilirdi.
http://www.kurantefsiri.com/kuran/is...n-tefsiri.aspx

Ayette bu kuşların boynumuza dolandığını yazıyor. Hiçbir şekilde kaderimizin kendi çabamıza bağlı olduğu anlamı yok, tam tersi nasibimiz boynumuza dolanmış haldedir diyor ve kıyamette karşımıza çıkarılacaktır diyor.

Kuş kelimesini mecaz olarak ele alıp ''sorumluluk ve çaba'' diye çevirmek komik görünüyor. Ama öyle yapanlar var.
http://www.sorularlaislamiyet.com/so...i-boynuna-yukl

Bir de bu boyna kuş dolanması ayetini, boynumuzdaki tiroit bezine işaret ettiğini söyleyerek mucize çıkarma çabasında olanlar da var.
http://www.yenimucizeler.com/isra-13...53.0.html;wap2


Sonuç olarak; ayette kendi çabamız ve sorumluluğumuzu anlatan hiçbir kelime yoktur. Edip yüksek ve Mustafa İslamoğlu gibi şahıslar bu anlamları çıkarıyorlar. Fakat Muhammed bu ayette eski bir arap geleneği olan kuşları salmakla ilgili olaya atıfta bulunuyor ve sizin kuşlarınız zaten boynunuzda belirlenmiştir diyor. Yani müslümanların yorumladığı anlamın tam tersi bir anlam.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 10-09-2015, 17:25
fidato fidato isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 17 Jul 2015
Mesajlar: 63
Standart

Kader kavramı Kur'an'da belirtildiği şeklinden günümüze değişime uğramıştır.

Sizinde tespit ettiğiniz gibi Kur'an gayet açık şekilde kaderi neler yaşayacağımızı ve ne tepkiler vereceğimizi Allah'ın bildiğini söylüyor. Bunu bir çok ayette görebiliyoruz. Tek tek örnek vermeyeceğim zira çok var.

Zaman içerisinde akıl bu önceden bilmenin işi senaryo ile çeliştiğini fark edince kıvırmaya gidilmiştir. Yine belirttiğiniz üzere bir çok kelimenin anlamı "Aslında bu denmek istenmiştir." denerek değiştirilmeye çalışılmıştır. Günümüzde bu tarz çabalar adeta ayyuka çıkmıştır. Baktığınızda birbirinde farklı anlamlar taşıyan Kur'an ile doldu etrafımız.

Bunun geçerli nedeni ise gelişen Dünya'ya ayak uydurma ve çelişkileri örtbas etmek çabasından başka bir şey değildir.

Kader Kur'an ayetlerinde belirtildiği şekli ile senaryoyla çelişir. Kaderin anlamını değiştirdiğiniz de ise Allah'ın sıfatları ile çelişir.

Bundan kaçamayacaklar.

Size çok daha farklı bir meal sunmak istiyorum. Burada meal Necm şeklinde yazılmıştır. Yani iniş sırasına göre. Lakin ayet ayet değil. Bir seferde aktarılan diğer ayetler ile birlikte İsra 13 burada Necm 159'da geçmekte. Bu Necm'de İsra 11 ile 22 numaralı ayetlerin beraber indirildiği veya beraber açıklandığını belirtiliyor. Bütünlük ve anlam kavraması açısından mantıklı bir yöntemi vardır. Ne var ki meal biraz değişiktir. Örneğin 13 ve 14. ayetler birbirinin içinde aktarılmıştır. Buda gayet ilginçtir.

Necm: 159

11Ve insan, hayrı davet eder gibi kötülüğü davet eder. Ve insan çok acelecidir.
12Ve Biz, geceyi ve gündüzü iki alâmet/gösterge yaptık. Sonra Rabbinizden bir armağanlar
aramanız, yılların sayısını ve hesabını bilmeniz için gecenin alâmetini/göstergesini silip, bir
gördürücü aydınlık olarak gündüzün alâmetini/göstergesini getirdik. Ve Biz, her şeyi ayrıntılı
olarak açıkladık da açıkladık.
13,14Ve her insanın kendi yaptıklarının karşılıklarını, ayrılmayacak şekilde boynuna doladık.
Ve Biz, kıyâmet günü açılmış bulacağı kitabı onun için çıkarırız: “Oku kendi kitabını! Bugün kendi
zatın, kendine karşı hesap sorucu olarak sana o yeter!”
15Kim, kılavuzlanan doğru yolu bulursa, sırf kendi iyiliği için kılavuzlanan doğru yolu
bulmuştur. Kim de saparsa, ancak kendi aleyhine sapmış olur. Ve hiçbir yük taşıyıcı başkasının
yükünü çekmez. Ve Biz, bir peygamber göndermedikçe, azap ediciler olmadık.
16Ve Biz, bir ülkeyi değişime/yıkıma uğratmak istediğimiz zaman, onun varlık ve güç sahibi
önde gelenlerine, hak yolda olmalarını, hak yolda önderlik yapmalarını emrederiz de onlar, bunun
aksine, orada hak yoldan çıkarlar. Artık oranın üzerine Söz185 hak olur da Biz orayı kökünden
darmadağın ederiz.
17Ve Biz Nûh'tan sonraki nesillerden nicelerini değişime/ yıkıma uğrattık. Ve kullarının
günahlarını hakkıyla haberdar olan ve en iyi gören olarak Rabbin yeter.
18Her kim çarçabuk geçen dünyayı isterse, istediğimiz kimseye, dilediğimiz şeyi
çabuklaştırırız. Sonra onun için cehennemi hazırlarız, kınanmış ve kovulmuş olarak oraya girer.
19Kim de âhireti isterse ve mü’min olarak âhirete yaraşır bir çaba ile âhiret için çalışırsa, işte
öylelerinin çalışmalarının karşılığı verilir. 20Hepsine; dünyayı isteyenlere ve âhireti isteyenlere
Rabbinin ihsanından veririz. Rabbinin ihsanı kısıtlanmış değildir.
21Onların bir kısmını bir kısmı üzerine fazlalıklı yaptığımıza bir bak! Elbette âhiret, dereceler
bakımından daha büyüktür, fazlalık bakımından da daha büyüktür.
22Allah ile birlikte başka bir ilâh edinme/ tanıma! Yoksa kınanmış ve yalnız başına bırakılmış
olarak oturup kalırsın.
(50/17, İsrâ/11-22)
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 10-09-2015, 18:53
Neva - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Neva Neva isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 03 Aug 2010
Mesajlar: 14.704

Başarı Ödülü 

Standart

Yıldıztozu´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Kader ve irade konusunda müslümanlardan sık sık duyduğum bir ayet. Onların çıkardığı anlama göre ayet şu şekilde. ''Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık.''

Halbuki ayetin mealine baktığımızda ilk anlamı şu şekilde. ''Her insanın kuşunu (nasibini) boynuna takmışızdır ve kıyamet günü ortaya çıkarırız.''
http://www.kuranmeali.org/17/isra_su..._mealleri.aspx

Tefsire bakarsak; islam öncesi araplar fal bakarken kuşları göğe salarlardı ve sağa giderse uğurlu sola giderse uğursuz kabul edilirdi.
http://www.kurantefsiri.com/kuran/is...n-tefsiri.aspx

Ayette bu kuşların boynumuza dolandığını yazıyor. Hiçbir şekilde kaderimizin kendi çabamıza bağlı olduğu anlamı yok, tam tersi nasibimiz boynumuza dolanmış haldedir diyor ve kıyamette karşımıza çıkarılacaktır diyor.

Kuş kelimesini mecaz olarak ele alıp ''sorumluluk ve çaba'' diye çevirmek komik görünüyor. Ama öyle yapanlar var.
http://www.sorularlaislamiyet.com/so...i-boynuna-yukl

Bir de bu boyna kuş dolanması ayetini, boynumuzdaki tiroit bezine işaret ettiğini söyleyerek mucize çıkarma çabasında olanlar da var.
http://www.yenimucizeler.com/isra-13...53.0.html;wap2


Sonuç olarak; ayette kendi çabamız ve sorumluluğumuzu anlatan hiçbir kelime yoktur. Edip yüksek ve Mustafa İslamoğlu gibi şahıslar bu anlamları çıkarıyorlar. Fakat Muhammed bu ayette eski bir arap geleneği olan kuşları salmakla ilgili olaya atıfta bulunuyor ve sizin kuşlarınız zaten boynunuzda belirlenmiştir diyor. Yani müslümanların yorumladığı anlamın tam tersi bir anlam.
Bu normal sayilabilir, zira sahdamarindan yakin bir tanri profiline iliskin, kus'un boyuna takilmasi garip degil.Kaldi ki ayette de birden fazla kus yok.

Caba demisler, caba zaten amellerdir islama gore bu dogru, ancak ameller niyetlere gore yargi gorur, bu kisimla celisir.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 10-09-2015, 21:58
Tumagü İskicap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tumagü İskicap Tumagü İskicap isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 17 Jan 2008
Mesajlar: 425
Standart

Allahın insan boynuna doladığı kuş (ap)
Eski Mısır'ın katibi sayılan Thoth kökenli
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 13-09-2015, 08:42
Engse Hohol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Engse Hohol Engse Hohol isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 27 Feb 2010
Mesajlar: 1.865
Standart

isra 13'de tairi-hu ifadesi "onun-kuşu" anlamındadır.
"onun imanı, onun sorumluluğu" anlamlarını verenlerin karakterleri bozuktur.
tair (طائر) tekil kuş demektir arapça'da amel anlamında değildir.
tayr (طَيْر) kuş'un çoğulu anlamında kuşlar'ın adıdır.

islamın yıkıma uğraması karşısında müslümanların, el-lah'ı ayakta tutundurabilmek için yalanlar söylemeleri kaçınılmazdır. hohol : aesir
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 12-03-2016, 14:27
Tumagü İskicap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Tumagü İskicap Tumagü İskicap isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 17 Jan 2008
Mesajlar: 425
Standart

İlahiyatçılar konuşturuyorlar allahı her istedikleri yöne doğru. Arapça anlamayanlara kuş'u amel diye çevirmek Türkler için kaygı verici de olsa mazeret sebebi var, peki acaba Araplar bu kuştan ne anlıyorlar? Araplar quranı anlasalar bile vahiy arapçasını yorumlamaktan kaçınıyorlar. Keyfe haluke'nin anlamı neyse Kiyfek de o dur diyerek kendilerini avutmayı başarmışlar. Kavramları günlük dilden koparıp islama göre düzenlemek islama yarar katsa anlarım ama katmıyorki. Dünyada tutkusu ve hobisi olmadan insana yaşama öğretisi aşılayan sadece islam dini var. Peygamberlerin allah deneyimi, peygamber olmayan insanların abuk-subuk öykülere inanma sebebi olmaması gerekir.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 27-06-2017, 13:26
Cercis Hz Circis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Cercis Hz Circis Cercis Hz Circis isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 11 Jan 2015
Mesajlar: 200
Standart

Eski Mısırlılara göre bilgeliğin kaynağı kalp idi ve ruh kalp'de yer alırdı. Terazi kefesindeki kalp ağır basarsa, Ammit adındaki Kalp yiyici iblis, kalbi yiyerek insana ait ruhu da sonsuza kadar yok ederdi. İblis Ammit'in ağzı timsah ağzıydı yani çenesi güçlüydü. Timsahlar çeneleri en güçlü hayvanlardır. Bu sayede hızlıca yerdi bir kalbi. Kalp yiyici Ammit bütün olarak 3 hayvandan oluşurdu. Yarı timsah, yarı aslan ve yarı yılan. Daha doğrusu, baş tarafı timsah, orta kısmı aslan ve kuyruk kısmı yılan şeklinde bir canavardı Ammit.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İsrâ: 55-59 Vefik Sami İslam 15 12-06-2014 14:24
İsra Suresi 1.Ayetteki tuhaflık. Realist İslam 16 16-02-2014 03:45

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 17:01 .