Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > İslam

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 06-01-2017, 17:17
Ahlaksız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ahlaksız Ahlaksız isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 07 Jul 2012
Mesajlar: 8.183
Standart Rab Allah

RAB

Türkçe'de rab;İngilizce'de Lord(6),Elence'de Kyrios(4,9,10) veya Despotes(10),Latince'de Dominus(10),Aramca'da Rabbi,Rabbuni,Mari(10),eski Arapça'da Rabbani(4),sabii literatüründe Rabba veya Rabbi(5) kelimelerinin karşılığıdır..

Elence Kyrios kelimesi,Lidya kralı Kroisos veya İran kralı Kyros(11)'tan kaynaklanmış gibi..Kutsal kitapta da,mesela Ezra 1/2'de ''Fars kralı Koreş'' olarak geçer(20)..

Efendi,kral,sahip,öğretmen,yüce,büyük,idare eden,kudretli,bağımsız,usta gibi anlamlara gelen Rab;bir lakaptır,ünvandır,cins isimdir..Bu kelimeye verilen anlamlardan anlaşılacağı gibi;rab,saygı ifade eden,insani bir otoriteyi anlatmaktadır(10)...

Rab bir erkeği işaret ediyor gibi görünür amma velakin kutsal ruh,bakire ruh veya ana anlamlarına gelen,bilgelikle özdeş tutulan Sophia(tanrıça)(2) veya El lat(18)ile de bir bağı vardır..Rabbin hem eril,hem de dişil yanının olmasının nedeni;samilerde tanrının hem erkek,hem de dişi olarak kabul edilmesiyle alakalıdır(8)..

Mısır'da Osiris'e ''tüm Dünya'nın rabbi''(1),Set'e ''rabb''(8),Babil'de El'e ''yüce rab''(8),Yakındoğu'da Melkart'a ''şehrin rabbi''(8),Baal veya Bel'e ''rab''(8),Dionysos'a ''tanrıdan doğmuş rab''(1) denilmiştir..

Yahudiler Yahve'ye(10),hristiyanlar Yahve ve oğlu İsa'ya(10),müslümanlar Allah'a(7),sabiiler de Adonai'ye(5) ''rab'' demişlerdir..Muhammed için de ''rab'' ifadesinin kullanıldığı belirtilmektedir(6)..Ayrıca Taif'lilerin Lat(Meryem) için ''Rabba'' dediklerini de belirteyim ki,rabbin dişil yanı görülsün(4)..

ALLAH

Allah,''evin rabbi'',Mekke'nin rabbi'' veya ''Kabe'nin rabbi''dir..Araplar yeminlerinde veya şarkılarında Allah'ın yanında İsa'yı da ayrı olarak belirtmişlerdir(3,7)..
Arapça konuşan yahudiler Yahve'ye ''Allah'' diyorlar..Hristiyan araplar ''Allah'' adını kullanıyorlar..Turan Dursun,Tanrı'ya Allah denilebileceğini belirtiyor(11)..''Baba'' ifadesinin de süryanice ve aramcadaki karşılığı Allah'tır(10)..Yani, ''Mekke'nin rabbi'' diye kabul edilen Allah'ın;baba,yani Yahve olduğu ortaya çıkıyor..Toparlarsak;kaynaklarda Yahve'nin,Tanrı'nın,Rabb'in,Allah'ın,Baba'nın yanında;İsa'da özellikle ve ayrı olarak ''çarmıha veya haça gerilen'' şeklinde geçiyor..Hristiyanlarca ''rab'' kelimesinin daha çok İsa için kullanıldığı ve 7.yüzyılda Kabe'nin de bir ''kilise'' olduğu(3) dikkate alınırsa;arapların ''Allah ve Rab'' ya da ''Yahve ve İsa'' ya da ''Baba ve Oğul'' adına yemin ettikleri veya şiirler yazdıkları ortaya çıkar..Baba ve oğulun bir/aynı olduğu dikkate alınırsa da,Kabe'de ''Rab Allah''a (Erol Sever'in ''Kabe'de tapınılan tanrı,hristiyanların tanrısıydı,İsa'ydı..(3)'' demesine paralel olarak) ,yani İsa'ya tapınıldığı ortaya çıkar..Bu da bir başka olguyla,Yuhanna 16-23'de belirtildiği gibi Baba'dan,yani Tanrı'dan,yani Allah'tan birşey istenilmesi için Rab'be,yani İsa'ya dua edilmesi(9,16) gerektiği ile örtüşür..

İsa'nın aslında Dionysos(yani,ölen ve yeniden dirilen mitolojik figürlerden birisi) olduğunu(1) ve Dionysos'un da babası tarafından doğrulduğunu(19) söylemek isterim..

Kuran'da geçen ''rabbunallah'' ifadesi,mealciler tarafından ''Rabbimiz Allah'tır'' olarak çevirilmiştir amma velakin bu çeviri ''Allah'ımız Rab'tir'' (15)şeklinde olmalıdır ve bu ifadeden kasıt,Allah'ın İsa,ya da Tanrı'nın İsa olduğudur..Arapça isim tamlamasında rabbin muzaf olması ve Allah'ın da muzaf olamaması(13),rabbunallah ifadesindeki rab kelimesinin,Allah kelimesinden daha önemli olduğunu kanıtlar(14)..Rabbunallah ifadesinde işaret edilen Rab'dir..Yani İsa..!

Peki,rabbin dişi yanı olan Sophia(Lat veya Meryem)'ya ne oldu?Rabbin dişi yanı;Baba,Tanrı,Allah,Yehova kavramlarının içinde duruyor..Yani baba ve ana,aynı kavramla ifade ediliyor..Gerek Yahve'nin,gerekse de Allah'ın dişi yanı biraz detaylı olduğu için hiç değinmeyeceğim burada..Allah ve Yahve eril tanrılar olarak görülmemelidir..Bu tanrılar(yukarıda kısaca değindiğim gibi,aslında aynı tanrılar) çift cinsiyetli,hünsa tanrılardır..Tabi burada Allah'ın erkek olduğunu yazan,Turan Dursun veya Arif Tekin gibi yazarlarımızın;konuya sadece islami literatürden baktıkları için yanıldıklarını söylemem lazım..Mesela Arif Tekin salt Kuran'a bakarak ''Allah erkektir''(17) demiştir..!

Son olarak yazdıklarımla uyumlu ve önemli oryantalistlerin çıkarımlarıyla aynı doğrultuda(Muhammed'in tarihi bir kişi olmaması) olarak,şunu söylemek isterim..

Nasıl ki Allah Yahve'nin yerini almışsa,Muhammed'de İsa'nın yerini almıştır..Muhammed Rab'tir..Kuran'da ilk yazılan surelerde,Rab kelimesi Allah kelimesinden daha çok geçmektedir(13)..Bu kelime kesinlikle İsa için kullanılmıştır..Müslümanlar Rabbin ve Allah'ın aslında aynı şey olduğunu anlatma derdindedirler(13)..Bu çaba,baba ve oğulun aslında aynı şey olduğunu 2000 yıldır anlatmaya çalışan Hristiyanların(21) çabasına benzemiyor mu?!

Kaynaklar;
1-İsa'nın gizemleri-Tımothy Freke,Peter Gandy 2011
2-İsa ve kayıp tanrıça-Tımothy Freke,Peter Gandy 2006
3-İslam'ın kaynakları 1,Çok tanrıcılık,hıristiyanlık ve kabe-Erol Sever 1995
4-İslam'ın kaynakları 2,Muhammed-Erol Sever 1997
5-Sabiiler,son gnostikler Şinasi Gündüz-1999
6-Günümüzde islam ve hristiyanlık-W.Montgomery Watt 2012
7-Kuran'da tanrı ve insan-Toshıhıko Izutsu 2016
8-Karşılaştırmalı mitoloji ışığında İsrail dini-Jules Soury 2008
9-Hristiyanlıkta ve İslam'da H.z.Meryem-Prof.Dr.Günay Tümer 2011
10-Yahudi ve hristiyan kaynaklarında tanrı imgesi-Murat Hakan Yıldırım 2010
11-Tarih-Herodotos 2007
12-Allah-Turan Dursun 1995
13-http://e-dergi.marmara.edu.tr/maruifd/article/viewFile/5000010436/5000010408
14-https://hafizamerkezi.com/12-isim-tamlamasi-muzaf-muzafun-ileyh
15-http://www.ortodoksluk.org/sabahduasi.htm
16-Süryani ortodoks kilisesinde ibadet-Dr.Nihat Durak 2011
17-Kuran'da Allah-Arif Tekin 2014
18-İslam'dan dönenler ve yalancı peygamberler-Doç.Dr.Bahriye Üçok 1982
19-Vampirin kültür tarihi-Gülay Er Pasin 2013
20-Kitabı mukaddes 1988
21-Kutsal üçlük'te Allah'ın 1liği-Zekeriya Butrus(Tarih belirtilmemiş..Sevgi yayınları)
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 08-01-2017, 22:38
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.035
Standart

Sanırım bu RAB kelimesi çok farklı anlamlarda kullanılmış, içinin neyle doldurulduğu, kimin ne doldurduğuda önemli, kimileri ilahi bir biçimde, kimileri de insani bir biçimde kullanmışlar, kullanmışlar da kullanmışlar.
İsa nın Rab olması onun ilahi yönüyle alakalı değilde, insani yönüyle alakalıdır, nihayetinde insandır... bir kral da kendine, istediği kadar ilahi bir kişilik kondursun bu onu ilahi etmez, insani eder.

Diğer yandan Arabi fusus 'un da Musa fassında Firavun'un "Ben sizin rabbiniz değil miyim?" sözünü de aynen insanı boyuttan söylediğini söyler, yoksa orada ilahi bir söylem olmadığını da açıklar, bunun ben size yer verdim, yurt verdim, korudum, kolladım, baktım, gibi anlamlarda olduğunu, yani tamamen "insani" bir söylem olduğunu söyler. Ama tefsirciler Firavun ilahlığını iddia etti derler. Ondan sonra vurun Firavuna...

Tabi Arabi, Arapçaya çok hakim bir vav harfinden, tüm anlamı değiştirebilecek, analiz yeteneğine sahip, o yüzden de kimselerin söylemediği bu "insani rab" tezini ortaya atar.
Hasılı her Rab, Rab olmasa gerektir

Anlaşılan Rab deyince bunu ilah olarak anlamak, insanların hoşuna gidiyor olsa gerektir.
Aslında Osmanlıcada da bu çok önemsenmemiş, terbiye, mürebbiye gibi anlamlarda da serbestçe kullanmışlar, yani mürebbiye dendi diye kimseler mürebbiyeleri Tanrıça olarak görmemişler.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 08-01-2017, 23:55
world world isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Yasaklandı
 
Üyelik tarihi: 21 May 2010
Mesajlar: 3.122
Standart

Felâsife´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sanırım bu RAB kelimesi çok farklı anlamlarda kullanılmış, içinin neyle doldurulduğu, kimin ne doldurduğuda önemli, kimileri ilahi bir biçimde, kimileri de insani bir biçimde kullanmışlar, kullanmışlar da kullanmışlar.
İsa nın Rab olması onun ilahi yönüyle alakalı değilde, insani yönüyle alakalıdır, nihayetinde insandır... bir kral da kendine, istediği kadar ilahi bir kişilik kondursun bu onu ilahi etmez, insani eder.

Diğer yandan Arabi fusus 'un da Musa fassında Firavun'un "Ben sizin rabbiniz değil miyim?" sözünü de aynen insanı boyuttan söylediğini söyler, yoksa orada ilahi bir söylem olmadığını da açıklar, bunun ben size yer verdim, yurt verdim, korudum, kolladım, baktım, gibi anlamlarda olduğunu, yani tamamen "insani" bir söylem olduğunu söyler. Ama tefsirciler Firavun ilahlığını iddia etti derler. Ondan sonra vurun Firavuna...

Tabi Arabi, Arapçaya çok hakim bir vav harfinden, tüm anlamı değiştirebilecek, analiz yeteneğine sahip, o yüzden de kimselerin söylemediği bu "insani rab" tezini ortaya atar.
Hasılı her Rab, Rab olmasa gerektir

Anlaşılan Rab deyince bunu ilah olarak anlamak, insanların hoşuna gidiyor olsa gerektir.
Aslında Osmanlıcada da bu çok önemsenmemiş, terbiye, mürebbiye gibi anlamlarda da serbestçe kullanmışlar, yani mürebbiye dendi diye kimseler mürebbiyeleri Tanrıça olarak görmemişler.
Bu Batinilik kadar işi sulandıran yok farkında mısınız? Ayetin ne demek istediği hem kendi kaynaklarından hem de Yahudi kaynaklarından anlaşılıyor Firavun bildiğiiz kendisini insanların Tanrısı olarak görüyor Ra'nın gölgesi,Yarı Tanrı.
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 09-01-2017, 00:08
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.035
Standart

Batınilik değil bu Tasavvuf, bununda sistemi bellidir, İbni Rüşt ile Arabi ekolünün YOL ayrımına bile girmeye gerek yok, onlar düz akıl ve tahsil ile biz her şeyi biliriz dediler...
Bildikleri bu tahsil yani nakliyecilik, yani öncekinin izinden gitmek.

Tasavvuf bunu savunmadı hiç bir zaman, DÜZ akıl ile bu mistik öğretilerin, sembolik anlamların içinden çıkılmaz.

Bana söyler misin? hangi peygamber hangi okullarda, hangi tahsilleri yaptı! Tahsil bu işlerin bir yönü her yönü değil... Kızmaca yok.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 09-01-2017, 18:11
Ahlaksız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ahlaksız Ahlaksız isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 07 Jul 2012
Mesajlar: 8.183
Standart

Sn.Felasife;Rabbin insanı yanını belirtmiştim..İbni Arabi'de rabbin insani yanını doğru yorumlamış..

Rab,tabi ki özünde insandır..Genelde ''Efendi'' olarak aktarılan bu kelime,geçmişte krallar/imparatorlar için kullanılmıştır..Mısır veya Roma kralları rab,yani efendi olarak takdim edilmişlerdir..Biraz daha geriye gidersek,yani ilkel insanların zamanına;rabbin yani efendinin,babasını öldüren ''oğul'' olduğunu görürüz..Babasını öldürüp annesi veya kız kardeşi ile seks yapan oğulun, efendi/kral olarak rabliğe terfi ettiğini görürüz..Rab,yazımda da belirttiğim gibi oğuldur ve bu ilkellerdeki konunun gerçeklik payı vardır ama semavi dinlerdeki oğullar(Musa,İsa,Muhammed) semboliktir..

Sümer'deki Dumuzi rabtir ve oğuldur..
Babil'deki Tammuz rabtir ve oğuldur..
Anadolu'daki Attis rabtir ve oğuldur..
Yunan'daki veya Suriye'deki Adonis veya Dionysos rabtir ve oğuldur..
Kenan'da Baal rabtir ve oğuldur..
Musa'da,İsa'da,Muhammed'de rabtir ve oğuldur..

Bu rab mevzusu tarım ile başlıyor..Tarım ile birlikte rab,yani oğul inanışı ön plana çıkıyor..İlkellerde sürünün liderine baba gözüyle bakılıyor ve bu baba,ilahi bir konumda oluyor..Çünkü sürünün/kabilenin/klanın hayatta kalması bu babaya bağlı..Babanın yaşlanıp ölmesi demek,babanın koruyuculuğunu/efendiliğini yaptığı sürünün de yok olması olarak görülüyor..Bu bakımdan baba güçten düşünce öldürülüyor..Öldüren oğul,babanın yerine geçiyor..
Freud bu mevzunun oğul tanrı,yani rab konusunu doğurduğunu söyler..Babayı öldüren oğulun veya oğulların,bu suçluluk duygusunun zamanla ortaya çıktığını ve bu seferde oğulun kendini öldürttüğünü söyler..

Yani İsa'nın kendini öldürtmesi(tarihi bir gerçek değil bu..!),geçmişte insanların babalarını öldürmelerinin verdiği suçluluk duygusundandır..İlk İsa'nın da Sümer'deki Dumuzi olduğunu belirteyim..Yani Sümer'den itibaren,insanlar BİNLERCE YIL babalarını öldürmenin suçluluk duygusu yüzünden,bir oğulun kendini feda etmesi törenini düzenlemişler..

Ben çok kabaca anlatıyorum bunu..Freud ve Erol Sever daha düzgün/detaylı şekilde anlatıyorlar bunu..
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 09-01-2017, 19:11
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.035
Standart

Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sn.Felasife;Rabbin insanı yanını belirtmiştim..İbni Arabi'de rabbin insani yanını doğru yorumlamış..
Eyvallah.
Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Rab,yazımda da belirttiğim gibi oğuldur ve bu ilkellerdeki konunun gerçeklik payı vardır ama semavi dinlerdeki oğullar(Musa,İsa,Muhammed) semboliktir..
Diğerlerine bir şey demem ama Muhammed'in oğulluğu ile bir şey hiç duymadım, gerçi İslami taraf Habibullah yepis-yeni bir kavram üretselerde, bunun kuranda bir temelide yok, hatta Kelimei şehadetlerinde Muhammed, Allahın kulu ve elçisidir. diye şehadet ederler ama birde sevgili derler, demek ki şehadet, şehadet etmemek demektir.
Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Musa'da,İsa'da,Muhammed'de rabtir ve oğuldur..
Yani terbiye edeci anlamında evet ama oğul belki kelime olarak yetmiyor, sanırım elçi=oğul aynı anlamda kullanılıyor.
Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bu rab mevzusu tarım ile başlıyor..Tarım ile birlikte rab,yani oğul inanışı ön plana çıkıyor..İlkellerde sürünün liderine baba gözüyle bakılıyor ve bu baba, ilahi bir konumda oluyor..
Sanırım burada Atalar kültüründen de bahsetmek gerek, zira atalar kültünde elbette BABA önemli ama en önemli değil, neticede baba da atalarına bağlı olmak zorunda, mesela bizde türbedir, mezardır kültürü ta Şamanizmden kalmadır, o da Atalar kültürüne dayanmaktadır. Ama bazı ulu atalardan yardım istemek vs. dir.

Bu olay çoğu ilkellerde böyle gibi, Aborjinler de bile Atalarının efsaneleri, hikayeleri ile büyürler, Atalarından daha farklı yaşamak istemezler, çünkü öldüklerinde onların yanına gittiklerinde, sizin izinizden ayrılmadım vs. diyebilsinler, onlarda kabullensinler vs.

Hasılı baba önemli ama en önemli mi, bu tartışılır biraz.
Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Çünkü sürünün/kabilenin/klanın hayatta kalması bu babaya bağlı..Babanın yaşlanıp ölmesi demek,babanın koruyuculuğunu/efendiliğini yaptığı sürünün de yok olması olarak görülüyor..Bu bakımdan baba güçten düşünce öldürülüyor..Öldüren oğul,babanın yerine geçiyor..
Bunu ilk kez duydum iyimi
Oğul babayı öldürecek, Atalar kültüründe çok sıkıntılı bir durum, gerçi bazı yerlerde (isim vermeyim) oğul babasını yüksek bir kayadan atarmış, hatta birinde baba oğluna, oğlum sen beni daha yukarıdan at, ben dedeni buradan atmıştım demiş diye duymuştum.
Tabi bu duyum, yazılı bir yerden okumadım.
Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Yani İsa'nın kendini öldürtmesi(tarihi bir gerçek değil bu..!),geçmişte insanların babalarını öldürmelerinin verdiği suçluluk duygusundandır.. İlk İsa'nın da Sümer'deki Dumuzi olduğunu belirteyim..Yani Sümer'den itibaren,insanlar BİNLERCE YIL babalarını öldürmenin suçluluk duygusu yüzünden,bir oğulun kendini feda etmesi törenini düzenlemişler..
İlginç.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 09-01-2017, 19:42
world world isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Yasaklandı
 
Üyelik tarihi: 21 May 2010
Mesajlar: 3.122
Standart

Bahsettiğiniz şeyler ana metne taban tabana zıt Ömer Çelakıl'dan farkınız yok şu an metnin söylemediğinisöyletme konusunda .
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 09-01-2017, 20:13
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.035
Standart

world´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Bahsettiğiniz şeyler ana metne taban tabana zıt Ömer Çelakıl'dan farkınız yok şu an metnin söylemediğinisöyletme konusunda .
Seni metheden değil, tenkit eden dostundur derler, eyvallah.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 09-01-2017, 20:32
Ahlaksız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ahlaksız Ahlaksız isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 07 Jul 2012
Mesajlar: 8.183
Standart

Sn.felasife;atalar kültü..Evet..

Baba kendini feda da edebilir veya oğullar beraberce veya tek oğul babayı güçsüz gördüğü için öldürebilir..Coğrafyaya bağlı olarak bu değişebilir..
Baba mı önemli demişsiniz ya..Oradan devam edersek..Baba tabi ki önemli ama oğul babanın yerine geçtiği için daha önemli oluyor..

Önce anaya tapınılmış..Sonra babaya..Tarımla birlikte babanın yerini oğul almış..Halen oğul en önemli durumda..Yani,yaklaşık 10.000 yıldır ''oğul tanrı'' önemli,ön planda..

Gelelim Muhammed meselesine..Daha önce açtığım bir konudaki mesajım;
https://turandursun.com/forumlar/showthread.php?t=32862
Mesela şu hadise bakalım;
“Kıyamet günü insanların seyidi/efendisi benim.” (Buharî Enbiya, 3, Tefsiru sureti 17/5; Müslim, İman, 237, 238).
Efendinin ne anlama geldiğini biliyoruz..!
Ya da şu ayet;
ZUMER - 53 De ki: “Ey kendilerinin aleyhine aşırı giden kullarım! Allah’ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Şüphesiz Allah, bütün günahları affeder. Çünkü O, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.”
Kul ABD demektir..ABD'in olduğu yerde sadece RAB vardır..Muhammed insanlara ABD diye hitap ediyorsa,kendisinin RAB olduğunu söylemek istemektedir..
Konunun diğer yönü,bu ayetlerdeki ifadeler ne Muhammed'e,ne de Allah'a aittir..Bu metinler Hristiyan metinleridir ve burada konuşması istenen kişi İsa'dır..!
Yani İsa=Muhammed..!

Daha ileri gideyim..Daha önce yazdığım bir mesaj..Konu olarak açabilirim bunu..Buyrun;

-İsa ve diğer insan tanrılar yaşadıkları yerlerde kabul görmemişler ve göç etmişlerdir..
Muhammed'in Mekke'de başına gelenler ve Medine'ye kaçışı,bu hikayelerden yola çıkılarak uydurulmuştur..
-İsa ve diğer insan tanrılara insanlar saldırırlar..
Muhammed'e de Mekke'de ve Taif'te saldırıldığı yazar..
-Palmiye ağacı pagan insan tanrılarında semboliktir..İsa'da Kudüs'e girerken,kalabalık onun önüne palmiye ağaçları serer ve sallar..
Muhammed'de Medine'ye vardığında,insanlar ellerinde ağaç dallarını sallarlar..
-Pagan tanrı insanları ve İsa,hastaları iyileştirirler,cinleri kovarlar..
Muhammed'in de aynı şeyleri yaptığı yazılıdır..
-Paganlar ve hristiyanlar kendilerinden kardeş diye söz ederler..
Müslümanlar da öyle..
-Antik Yunan'da/Mısır'da/Suriye'de pagan gizemlerinin baş rahibi elinde asası ile çizilmiştir..İsa'nın da en eski çizimlerinde elinde bir asa bulunur..
Muhammed'in de bir asası vardır..
-Dionysos ve büyük gizemlerin filozoflarının birçoğu,tıpkı İsa gibi haksız şekilde suçlanan ''adil insan'' olarak aktarılır..
Muhammed'in lakabı Muhammed'ül emindir..
-Dionysos ve İsa,mağarada doğarlar..
Muhammed'in mağarada doğup doğmadığını bilmiyorum ama bu kişinin peygamber olarak doğuşu bir mağarada başlar..
-Dioysos ve İsa uzun saçlı ve sakallı aktarılır..
Muhammed'de öyle..
-Dionysos'ta,İsa'da ilk başta ilah olarak kabul edilmezler..Daha sonra yüce bir nitelik kazanırlar..
Muhammed'de yıllarca kabul görmez..
-İsa ikiyüzlülere saldırır..
Muhammed'de münafıklara saldırır..
-İsa'nın 12 havarisi vardır..
Muhammed ayın 12'sinde doğmuştur..
-İsa,başlangıçtan beri Tanrı ile beraberdir..
Allah'ta kainatı Muhammed yüzünden yarattığını söyler..
-İsa babasını hiç görmüyor..
Muhammed'de babasını hiç görmüyor..
-İsa 3 gün sonra dirilir..
Muhammed ölünce,cesedi 3 gün ortada kalır..
-İsa veda yemeği düzenler..
Muhammed veda haccı düzenler..
-İsa kitap filan yazmaz.
Muhammed'de birşey yazmadan ölür..
-İsa kılıç getirdim der..
Muhammed'in de elinden kılıç düşmez..
-İsa,Tanrı'nın sağında oturur..
Bir kısım müslümanlarda Muhammed'in Allah'ın sağında oturduğunu söyler..
-İsa,bazı gnostik hristiyanlara ve müslümanlara göre göğe yükselmiştir..
Muhammed'de miraca çıkmıştır..
-İsa Cennet'i veya Cehennem'i anlatır..
Muhammed'de anlatır bunları..
-İsa tarihi kanıtlarda yer almaz..
Muhammed'de öyle..
-İsa ve miladi takvim..
Muhammed ve hicri takvim..
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 09-01-2017, 21:34
Felâsife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Felâsife Felâsife isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üye
 
Üyelik tarihi: 19 Jan 2014
Bulunduğu yer: Hayret!
Mesajlar: 4.035
Standart

Ahlaksız´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
Sn.felasife;atalar kültü..Evet..
...
Önce anaya tapınılmış..Sonra babaya..Tarımla birlikte babanın yerini oğul almış..Halen oğul en önemli durumda..Yani,yaklaşık 10.000 yıldır ''oğul tanrı'' önemli,ön planda..
Sanırım şimdi biraz anladım anlatmak istediğinizi, pagan anlayış böyle bildiğim kadarıyla, siz oradan bahsediyorsunuz, hata geçen uzunca bir yazıda okudum Paganizm ile ilgili ama Şamanlığı orada tek tanrı, gök tengri ile özdeşleştirmiş, pek anlamamış yani Şamanizmi.

Aslında bu noktada kadim dünyayı da 2 'ye ayırmamız gerekecek, bir tarafta pagan/putperest diğer tarafta şaman/animik yapı...

Şamanik yapıda baba oğul filan o kadar mühim değil, orada olay Atalar kültü ve tabi ki de ruhlar olayı var.

Hasılı atalar kültünü de 2 'ye ayırmamız gerekiyor.

Atalar kültü pagan/putperest yapıda çok önemli olmuyor aslında, dediğiniz gibi biri öldüyse o hakikaten ölmüştür, yerine kim gelirse BABA odur. Eyvallah buna bir şey demem, o anlayış böyle neticede.

O yüzden bahsettiğiniz şeyi o çerçeve de anlıyorum, en son hayatta kalan kimse, BABA olan veya Tanrı olan o dur.

O zaman ben şöyle bir soru sorsam, şimdi BABA kimdir? buna bir cevap var mı, ya da nasıl bir cevap veriyor BABA/RAB fikrini savunanlar.

Mesela şu hadise bakalım;
"Kıyamet günü insanların seyidi/efendisi benim." (Buharî Enbiya, 3, Tefsiru sureti 17/5; Müslim, İman, 237, 238).
Eheh, bu dünya da olamamış, öteki dünyada mı olacakmış.

... Muhammed insanlara ABD diye hitap ediyorsa,kendisinin RAB olduğunu söylemek istemektedir..
Konunun diğer yönü,bu ayetlerdeki ifadeler ne Muhammed'e,ne de Allah'a aittir..Bu metinler Hristiyan metinleridir ve burada konuşması istenen kişi İsa'dır..!
Yani İsa=Muhammed..!
Bu bayağı zoraki bir çıkarım olmuş, KUL deyince, kral kull da vardı çizgi roman kahramanı, ama o sözü Muhammed de demiyor orada "de ki" var, gerçi o da çok fark etmez.

İsa=Muhammed olayı islamda farklı, tasavvufta da farklı, aslında islam peygamberler arasında fark yoktur der ama bunu çokları da takmaz, fark gözetirler illa.
O açıdan sizin olay tasavvufi açıdan fark etmez, ama İsa, daha çok Ademle cuk oturur aslında. Şurada buna cevap yazmıştım.

Daha ileri gideyim..Daha önce yazdığım bir mesaj..Konu olarak açabilirim bunu..Buyrun;
Çok detay var elbet ama görmek isteyen illaki kendince bir şeyler görür, bunun bir sınırı yok, hayat böyle neticede, hepimiz farklı göreceğiz, ben anca bunları paylaştığınız için kendi adıma teşekkür ederim.

Derinde ittifaklar var, yüzeye çıktıkça ayrılıklar.
Zıtlar temelde aynıdır, gayrı hikayedir ayrılıklar.
Artık yersen bu ayrılıktır, yemezsen de aynılıktır.
Aynılaşanlar ayrı olamaz, kandırmacadır ayrılıklar.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 06:59 .