Turan Dursun Sitesi Forumları
Geri git   Turan Dursun Sitesi Forumları > İbrahimi Dinler > İslam

Cevapla
 
Başlık Düzenleme Araçları Stil
  #1  
Alt 02-02-2009, 17:21
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart Kur'an'da Namaz Yok mu?

Geleneksel İslamcıların aksine namazın Kur'an'da 5 vakit değil, 3 vakit olarak geçtiğini iddia eden İslamcılar vardı. Geleneksel İslamcılar hadislerden örnekler vererek namazın 5 vakit olduğunda ısrarcıydılar ama ayetlerde açık olarak 5 vakit yazmadığı gibi meallerden 3 vakit namaz ortaya çıkıyordu. Ayrıca namaz ile ilgili olarak ne rekat konusu ne de namazın şekilselliği ile ilgili bir ayet mevcut değildi.

Yeni İslamcıların bir kısmı işi daha da ileri götürerek namazın putperest ibadeti olduğunu ve Kur'an'da namazın geçmediğini, namaz anlamına çevrilen sallu, salli, salat vb. kelimelerin farklı anlamlara geldiğini iddia etmeye başladılar.

Salat'ın Arapça'daki gerçek anlamının uyluk ve uylukların hareket ettirilmesi söyleyen yeni İslamcılar, Kur'an'da kastedilen anlamının ise vahyi bilmek-öğrenmek, vahye uymak, itaat edip destek vermek olduğunu iddia ediyorlar.

İddialarına kanıt olarak da kıble geçen ayetlerin namazla ilgisiz olduğunu, namaz şekillerinden sayılan tekbir, kıyam, rüku ve secdenin namazla birlikte geçmediğini söylüyorlar.

Ayrıca namaz diye çevrilen birçok ayette aslında namaz geçmiyor. Ayette gerçekten namaz geçtiğini anlayabilmek için Arapça-Latincesinden salat kelimesine bakmak gerekiyor.

Bunun yanında namaz ve mescit de birlikte geçmiyor. Yani mescit ya da camilerde namaz kılınması diye birşey Kur'an'da yok.

Abdestin alınma sebebi ise meclis içine girmeden önce temizlenmiş olmak olarak belirtiliyor.
Alıntı ile Cevapla
  #2  
Alt 02-02-2009, 18:06
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

(Forumda Yeni islamcı olmadığı için zorunlu olarak iddiayı savunur durumda görünebilirim, yanlış anlaşılmasın)

Şimdi aşağıdaki ayete bir bakalım:

Kıyame/ 31-32.
Fe lâ saddeka ve lâ sallâ.
Ve lâkin kezzebe ve tevellâ.

Diyanet:
O, (Peygamberi) doğrulamamış, namaz da kılmamıştı.
Fakat yalanlamış ve yüz çevirmişti.

Elmalılı:
Fakat o ne sadaka verdi ne namaz kıldı.
Fakat yalanladı ve döndü.

Yaşar Nuri:
Ne tasdik etti ne yakardı/ne sadaka verdi ne namaz kıldı.
Tam aksine, yalanladı, gerisin geri döndü.

Edip Yüksel:
O ne doğruladı, ne de destekledi;
Fakat yalanladı ve yüz çevirdi.

Ayetlerdeki kelimeler:
Saddeka - salla
Kezzebe - tevella

Saddeka'yı sadaka vermek olarak çevirenler de var, tasdik etmek, doğrulamak olarak çevirenler de.

Emin olmak için aynı kelimenin geçtiği bir başka ayete bakalım:

Sebe-20. Ve lekad saddeka aleyhim iblîsu zannehu fettebeûhu illâ ferîkan minel mûminîn

Şeytan, onlar hakkındaki zannını doğru çıkardı. İnananlardan bir grup dışında hepsi ona uydular.

Demek ki doğrulamak, tasdik etmek anlamı doğru.

Kezzebe kelimesi saddeka'nın tersi. Yalanlamak.
Yani ayette zıt kelimeler kullanılmış.
Saddeka'ya karşı Kezzebe, sallu'ya karşı tevella.

Bu durumda tevella dönmek olarak çevrildiğine göre, yani reddetti, uymadı, itaat etmeyip sırtını döndü anlamında kullanıldığına göre sallu'nun namaz kılmak olarak çevrilmesi yanlış.
Öyleyse doğru çeviri Edip yüksel'inkidir:

O ne doğruladı, ne de destekledi;
Fakat yalanladı ve yüz çevirdi.

Eğer Kıyame-31'deki sallu kelimesini namaz kılmak olarak aldığımızda aşağıdaki ayette de Allah ve meleklerinin peygambere namaz kıldığı anlamı ortaya çıkar:

Ahzap-56. İnnallâhe ve melâiketehu yusallûne alen nebiyyi, yâ eyyuhellezîne âmenû sallû aleyhi ve sellimû teslîmâ

Şüphesiz Allah ve melekleri peygambere namaz kılarlar. Ey inananlar siz de ona namaz kılın ve selam verin.
Alıntı ile Cevapla
  #3  
Alt 02-02-2009, 21:03
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

Kur'an'da geçen secde ve rüku kelimeleri de salat kavramından yani namazdan farklı olarak kullanılmış. Örneğin aşağıdaki ayetlerde secde ve rüku sözcüğüne dikkat:

Şuara/ 217-219.
Ve tevekkel alel azîzir rahîm
Ellezî yerâke hîne tekûm
Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven
Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.
Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Bu ayette secde ile kastedilen namaz olsa, Muhammed ne diye namaz kılanların arasında dönüp dursun?

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.


Yine bu ayetteki salat kelimesi bildiğimiz şekilsel namaz olmuş olsa, neden araya zekatı koyduktan sonra rüku edin desin?
Alıntı ile Cevapla
  #4  
Alt 02-02-2009, 21:12
frodo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
frodo frodo isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 26 Aug 2006
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 5.877

Onur Üyeliği 

Standart

Sevgili pante,

Eğer Kuran kendi içsel tutarlılığı olan bir kitap olsa idi o zaman söylediklerin bir anlam ifade
ederdi.

Kuran'a bakarak ne demek istemiş anlayabilirdik.


Aziz ve rahman olana güven
Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.
Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.
Ben burada şiirde imgelem denen şeyi görüyorum. Secde edenlerin içinde var olma, onlarla
çoğalma

İnsani olan her şey kabûlüm.
Alıntı ile Cevapla
  #5  
Alt 02-02-2009, 21:39
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

Ben burada şiirde imgelem denen şeyi görüyorum. Secde edenlerin içinde var olma, onlarla çoğalma
Peki ya şu ayet:

Bakara-58. Ve iz kulnedhulu hazihil karyete fe külu minha haysü şi'tüm rağadev vedhulül babe süccedev ve kulu hıttatün nağfirleküm hatayaküm* ve senezıdül muhsinın

Şöyle demiştik: "Girin şu kente; orada, dilediğiniz yerde bol bol yiyin. Kapıdan secde ederek girin ve 'affet bizi' deyin ki, hatalarınızı bağışlayalım. Biz güzel davranıp, güzellik üretenlere daha fazlasını veririz."

Herhalde "kapıdan girerken namaz kılın" demek istenmiyor?

Şimdi de meşhur Tevbe-5 ayetine bakalım:

Fe izenselehal eşhurul hurumu faktulûl muşrikîne haysu vecedtumûhum ve huzûhum vahsurûhum vak'udû lehum kulle marsad, fe in tâbû ve ekâmûs salâte ve âtûz zekâte fe hallû sebîlehum, innallâhe gafûrun rahîm.

Haram aylar çıkınca müşrikleri artık bulduğunuz yerde öldürün, onları yakalayıp hapsedin ve her gözetleme yerine oturup onları gözetleyin. Eğer tövbe ederler, namazı kılıp zekâtı da verirlerse, kendilerini serbest bırakın. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.


Müşrikler yakalanıp öldürülecek ya da esir alınacak. Esir alınıp hapsedilenler içinde namaz kılıp zekat veren olursa serbest bırakılacaklar.
Yani ayete göre yaşam 2 rekat namaz kadar, bir avuç hurma kadar değersiz mi?
2 rekat namaz kılınca kurtulup gidiyor. İnat edip kılmayan öldürülüyor.
Yoksa buradaki salat'tan kastedilen biat, itaat, bağlılık yemini falan mı?
Alıntı ile Cevapla
  #6  
Alt 02-02-2009, 22:27
sinner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
sinner sinner isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
Dinlerden Özgürlük Grubu Üyesi
 
Üyelik tarihi: 10 Sep 2008
Bulunduğu yer: Ankara
Mesajlar: 1.493
sinner - MSN üzeri Mesaj gönder
Standart

Sayın Pante,
Kuran'da namaz yoktur düşüncesi zorlama bir iddia olur.
Çünkü Kuran'da namazın biçimine ait pek çok ayet var:

Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin. Bakara-239

101- Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur.

102- Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin.

103- O korkulu zamanda namazı kıldınız mı gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yanlarınız üzerinde hep Allah'ı zikredin. Nisa suresi

Namaz (Kıyam, Selam, Rüku, Tahiyat, Secde) Muhammed ile tarih sahnesine çıkan bir ibadet değil ki işte budistlerde:


Kıyam


Selam


Tahiyat


Secde

Konu sinner tarafından (02-02-2009 Saat 22:35 ) değiştirilmiştir.
Alıntı ile Cevapla
  #7  
Alt 02-02-2009, 22:28
Ki-Adi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ki-Adi Ki-Adi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 06 Jan 2009
Bulunduğu yer: Sakarya
Mesajlar: 717
Standart

Peki Pante Muhammed yaşarken namaz kıldığı ve kıldırdığı biliniyor. Kitapta olmadığı halde neden namaz kıldırıyor? Yada Allah neden islamın 5 şartından biri olan ve şekli değişmeyecek olan namaz gibi müslümanların cennete girmeleri için çok çok önemli bir ibadetin nasıl ve ne kadar kılınacağını neden bahsetmiyor? Diyelim müslüman olmayan biri kaza sonucu ıssız adaya düştü ve tek hayatta kalan o diğer insanların eşyeları arasında bir kuran buldu kendi dilinde olan. Okuduktan sonra müslüman olmaya karar verdi. Şimdi adam adadayken Hacca gidemez, zekat veremez vb. Yapabileceği tek bir ibadet var oda namaz kılmak.Ee o durumda adam ne yapacak? Kuranda namazın nasıl kılıncağı ne kadar kılıncağı yazmıyor. Muhammed bu kitabı yazarken hiç düşünmemiş mi bunu ? Haddi Muhammed yazmadı Allah'ın sözü desek Allah bunu tüm insanlara göndermedi mi ?

Müslümanların tek yol göstericisi olan mucizelerle dolu kuran herşeyi anlatıyor, dünyanın eğikliğinden şekline kadar ama ne şaşırtıcı Namazın nasıl kılıncağını yazmıyor? Çok yer kaplıyor desem ne kadar yer kaplar ki?

...sonuç olarak, şu ya da bu, bir zamanlar yoktan varolmuş zorundaydı...
Alıntı ile Cevapla
  #8  
Alt 02-02-2009, 22:59
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

Peki Pante Muhammed yaşarken namaz kıldığı ve kıldırdığı biliniyor. Kitapta olmadığı halde neden namaz kıldırıyor? Yada Allah neden islamın 5 şartından biri olan ve şekli değişmeyecek olan namaz gibi müslümanların cennete girmeleri için çok çok önemli bir ibadetin nasıl ve ne kadar kılınacağını neden bahsetmiyor? Diyelim müslüman olmayan biri kaza sonucu ıssız adaya düştü ve tek hayatta kalan o diğer insanların eşyeları arasında bir kuran buldu kendi dilinde olan. Okuduktan sonra müslüman olmaya karar verdi. Şimdi adam adadayken Hacca gidemez, zekat veremez vb. Yapabileceği tek bir ibadet var oda namaz kılmak.Ee o durumda adam ne yapacak? Kuranda namazın nasıl kılıncağı ne kadar kılıncağı yazmıyor. Muhammed bu kitabı yazarken hiç düşünmemiş mi bunu ? Haddi Muhammed yazmadı Allah'ın sözü desek Allah bunu tüm insanlara göndermedi mi ?

Müslümanların tek yol göstericisi olan mucizelerle dolu kuran herşeyi anlatıyor, dünyanın eğikliğinden şekline kadar ama ne şaşırtıcı Namazın nasıl kılıncağını yazmıyor? Çok yer kaplıyor desem ne kadar yer kaplar ki?
Kur'an apaçık ayetlerden oluşmuştur Ki-Adi.

Hicr-1. Bunlar Kitap'ın ve apaçık olan Kuran'ın ayetleridir.

Ayrıca anlaşılsın diye Arapça gönderilmiştir.

Yusuf-2. Biz onu, anlayasınız diye, Arapça bir Kuran olarak indirdik.

Dolayısıyla ıssız adada yalnız bir adam Kur'an'ı okuduğunda "salat et" diye yazdığı için salat edecek, "secde et" diye yazdığı için secde edecektir.



Muhammed'in namaz kıldığını hadisler yazar. Hadisler ise Muhammed'den 200-250 yıl sonra yazılmışlardır. Kanıt teşkil etmezler.

Tabi eldeki Kur'an'da bir kanıt değildir. Çünkü orijinali ile aynı olup olmadığı bilinmemektedir. Çünkü orijinali ortada yoktur. Değiştirilmiş ve putperest ibadeti olan namaz Kur'an'a dahil edilmiş olabilir.

Bu arada "sünneti bilen sahabe var, hafızlar var" iddiası da "Harra Olayı" başlığıyla iflas etmişti. Yani insanlara "Yahu siz ne yapıyorsunuz, peygamber öyle değil böyle yapardı" diyecek birisi bırakılmamıştı. Tek tük kalan olduysa da asimile olup göçmüştür.
Alıntı ile Cevapla
  #9  
Alt 02-02-2009, 23:09
Ki-Adi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Ki-Adi Ki-Adi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 06 Jan 2009
Bulunduğu yer: Sakarya
Mesajlar: 717
Standart

Hicr-1. Bunlar Kitap'ın ve apaçık olan Kuran'ın ayetleridir.

Gözleri kapalı müslümanlar için gayet açık ayetler, Diğerlerini boşver zati hepsi cahil insanlar ne anlayacaklar.

Yusuf-2. Biz onu, anlayasınız diye, Arapça bir Kuran olarak indirdik.

İşte tüm insanlığa gönderdik dedikleri kuran insanları sadece arapça konuşuyor zannediyor. Kendisinden 1000 yıl ve daha önce yaşayan şimdi ise dilleri unutulmuş toplumların bıraktıkları yazılı eserler bile türkçeye anlaşılır bir biçimde cevrilebiliyorken Hala konuşulmaya devam edilen Kutsal denilen kitabın bi dünya farklı cevirisi var kimse doğru düzgün çeviremiyor mu şu kitabı?

...sonuç olarak, şu ya da bu, bir zamanlar yoktan varolmuş zorundaydı...
Alıntı ile Cevapla
  #10  
Alt 03-02-2009, 02:24
pante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
pante pante isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Kıdemli Üye
 
Üyelik tarihi: 01 Nov 2005
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 8.936
Standart

Eğer sallu, salat, salavat kelimeleri bildiğimiz şekilsel namaz olsaydı ve mealcilerin tümünün aşağıdaki çevirisi doğru olsaydı, peşpeşe sıralanan ve aynı konunun işlendiği ayetlerin arasında şekilsel namazdan bahsetmenin ne anlamı vardı?

Bakara suresi:

236. Henüz dokunmadan, yahut mehirlerini biçmeden önce kadınları boşamanızda bir sakınca yok. Bu durumda ödemede bulunun. Zengin, kendi gücü oranında, yoksul da kendi gücü oranında verdikleri zarara uygun bir tazminat vermeli. Bu, güzel davrananların görevidir.

237. Mehir biçtikten sonra, ancak onlara dokunmadan önce onları boşamışsanız kendilerine söz verdiğiniz mehrin yarısını vermelisiniz. Ancak, kadın hakkından vazgeçerse veya koca mehrin tümünü vermek isterse başka... Vazgeçmeniz daha erdemli bir davranıştır. Aranızdaki dostluğu unutmayın. ALLAH yaptıklarınızı Görendir.


238. Namazlara, özellikle orta namaza dikkat edin. Kendinizi tümüyle ALLAH'a vererek namaza durun.

239. Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın.Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.

240. İçinizden ölüp de geriye eşler bırakan erkekler, eşlerinin evden çıkarılmaksızın bir yıla kadar geçimlerinin sağlanmasını vasiyet etsinler.Eğer kendileri çıkarlarsa, onların kendileri için yararlı gördüklerini yapmaları yüzünden size günah yoktur.Allah Aziz'dir, Hakim'dir.

241. Boşanmış kadınlar için de uygun bir geçim yardımı yapılmalı. Bu, erdemli kişilerin görevidir.


238 ve 239 no.lu ayetlerin bu anlamıyla orada olmaması gerekirdi.
Bu durum ya Kur'an'ın bozuk düzenlendiğinin kanıtıdır ya da değiştirildiğinin.
"Allah orada da namazdan bahsetmeyi uygun görmüş" denilemez. Çünkü bu defa Allah'ın hatasızlığı, mükemmelliği iddiası çöker ya da Kur'an'ın Allah'tan gelmediği, insan ürünü olduğuna kanıt teşkil eder.
Ya da 238 ve 239 no.lu ayetlerin konu ile bağlantılı bir anlamının olduğu düşünülmelidir.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Önerilen Siteler

Başlık Düzenleme Araçları
Stil

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz Aktif değil dir.
Mesajlara cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz Aktif değildir dir.

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı

Gitmek istediğiniz forumu seçiniz


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 21:36 .